schabrakmode! 2008

Sv: schabrakmode! 2008

Ang. HG schabraken så vet jag iaf en ridsportaffär som kommer att ta in dom enligt Equalityline men troligtvis kommer dom flesta välsorterade ridsportaffärer att ta in dom. Jag har flera schockemöhle schabrak och jag är jättenöjd! Så flera ska det bli, dom är mjuka men behåller ändå formen.
här är ett av dom
schockemhle.jpg

I see, I see =)

men herregud vad jag e kär i scapa i marinblått!!

såklart slut i lagret, så himla typiskt =( med matchande huva å allt...

funderar på att införskaffa mig ett tattini min häst svettas en hel del och de schabraken skulle tydligen ha bra uppsugningsförmåga....

ha det gött!

skit snyggt! behåller de färgen bra?

jag är lite sugen på ett grått ser grått ut iallafall på nätet men jag har ett fux sto å e lite osäker på om färgen passar henne....

jag lär väl "safa" och ta ett marinblått ändå....=)

hehe, vilken koll du har!

var inne på en annan sida som oxå sålde schockemöhle schabraken å dem hade i pony men jag tycker att de andra schabraken jag köpt mias är lite för små....och dem köpte jag i 16'' alltså lite för små....

hur skulle du ha gjort?

jag vill juh inte bara att det ska se ut som ett stort schabrak och typ ingen häst hehe

jag vet equiline hade jag i full till min andra foderhäst i full och det funkade bra men det var hopp och inte allround....

vilken sida var det du hittade schockemöhle i ponny? har letat som en galning utan att hitta:O PM:a gärna!:D

ngn som har ett schockemöhle schabrak?

har det suttit bra på er häst?

bra kvalité?

det finns bara full min sadel 16,5'' tror ni att det kan se för stort ut?

ngn som har erfarenhet?

Jag har 3 schockemöhle schabrak och kommer garanterat köpa fler. Bästa schabraken jag ngnsin haft och dessutom snygg. Trycker inte alls ner på manken eller över hästens rygg och sitter perfekt.
Jag har full på min sadel som är 16" och det funkar.
Kvaliten är superbra tycker jag. Det första köpte jag nog för 2 år sedan och efter flera tvättar är det fortfarande superfint.

Senast ändrad:

jag tror att jag ska investera i schabrak från,schockemohle,anna scarpati,global,equiline och BR.Dom tkr jag snyggast och självklart RG men dom e ju så dyra.

John Whitakerschabraken med luva till!!!! Annars verkar anna scarpatti schabraken inte så illa heller;P På bilden mitt John Whitaker med luva=)
pic_show_id20544162.html

John Whitaker schabraken, de gamla, har gått ur modet, ev. kan de nya bli lite populära, men som sagt, sammet är inte inne så att säga.

Schockemöhle-shabraken är verkligen helfräscha!

Fick ett Schockemöhle dressyrschabrak i caffe latte-färg (förstavalet antracit var slut, men caffe latte funkar också) av min sambo i födelsedagspresent, och den är kanonsnygg. Känns som om det är bra kvalité, har dock inte hunnit prova det ännu :) Kan också rekommendera Schockemöhle, i alla fall utseendemässigt ;)

jag menar inte den färgen.....finns ett ljusare grått med svart och vitt kantband/passpoal =):love:

okej, vet du ngn affär som säljer dessa i sthlmsområdet? pm:a mig gärna....kollat på två olika hemsidor men de är slut!! =(

jag tycker att dem e snygga å är juh inte heller dem dyraste på marknaden.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
765
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 235
Senast: dukie
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka