schabrakmode! 2008

Zaida

Trådstartare
vilka märken/modeller är hetast på marknaden år 2008?

vilka märken är populärast, modeller?(hopp el allround jag är hoppryttare=))

vad använder ni? lägg gärna in bilder!

ska köpa nytt schabrak men vet inte riktigt vilket jag ska köpa....

pm:a mig gärna om bra hemsidor osv.

häls. sofie

Sv: schabrakmode! 2008

håller med, har man klätt hästen i något som man själv gillar så går det förmodligen bättre än om man ska fundera över om man har det som är "inne".

jag älskar mode. jag vill veta hur marknaden ser ut???
såklart jag surfar runt på olika hemsidor å kikar i olika affärer, men jag vill ha tips från er hästmänniskor som oxå är intresserade av mode!

sen om du tycker att jag inte ska bry som om mode så det inte relevant för mig i denna tråd!

du behöver heller inte oroa dig över att jag köper ngt jag inte tycker är snyggt.

vi är ju alla olika denna tråd är startad för att jag intresserar mig för mode.

likväl som jag respekterar att du inte är intresserad av får du respektera mitt intresse.

jag fattar inte ens att folk orkar bry så mkt. :)

låt mig va, låt mig få ha mitt intresse.

var i tråden står det frågor om det är rätt eller fel att vara intresserad av mode.

mode har alltid intresserat mig även när det gäller mina egna kläder jag bär, som sagt vi är alla olika individer och tycker inte lika.

Fortfarande de dyrare, mer 'maffiga' schabraken, som RG, AS, Esperado(eller vad det nu heter) med så många passpoaler som möjligt (typ ). Och de enkla, lite mer klassiska och tunnare Equiline schabraken där man gärna lägger på lite fler och vågar lite mer färger på passpoalerna.

Mycket passpoaler (billigare märkerna kör fler kantband istället) och vågade färger.

Jag skulle föreslå Equippe's Mössor med matchande schabrak, de är jättebra kvalitet och mýcket snygga! Finns i flera olika snygga färger och de ligger på ca. 500 för schabrak och 400 för mössa. De används flitigt av ryttare som tex Royne Zetterman och många fler.

Sånt är ju typ helt oväsentligt att köpa om man inte har en sadel från Equipe. Speciellt om man verkar vara rätt kräsen med mode (som Zaida verkar).

hehe jag är tacksam för alla svar!

jo sorbe har rätt att jag är rätt kräsen, men jag är studerande och tyvärr inte gjord av pengar heller:mad:

men ska jag köpa ngt så vill jag verkligen gilla det jag köper å då kan jag tänka mig att lägga en slant för att känna mig riktigt nöjd.

iallafall ska kolla upp mössorna och schabraken du tipsade om :)

Vad vet jag om hon har en sådan sadel eller inte jag bara föreslog det för jag har det och jag tycker de är superbra och snygga! Är de verkligen hela världen om hon har ett annat sadelmärke?

Jag håller med. Jag köpte en equipe sadel och fick med schabrak och kompletterar gärna med deras saker , men skulle aldrigt köpt ett annars

Om man inte är gjord av pengar vilket jag inte heller är så är equippe ett bra alternativ iallafall för de är inte superdyra men av väldigt hög kvalite och högst moderna! ;)

men finns det verkligen mode på hästar?
är det inte bara flugor som kommer och går?
begränsningarna finns ju ganska uppenbart, kan ju knappast klä på kusen vad som helst!! :rofl:

ja du säg det....

men dem där "flugorna" du pratar om kan man väl kalla "modeflugor" å då e det juh mode :)

endel hästprylar känns förevigade eller kanske klassiska som marinblått:love:

svårt att svara på vad som är mest inne då det finns så mycket att välja på men märken som har snygga schabrak med matchande luvor är tex Lamicell, JW, Scapa, Anna Scarpati, Veredus, Eskadron och Schockemöhle, sen har ju HG släppt världens snyggaste schabrak nu i sommar.

men dem där "flugorna" du pratar om kan man väl kalla "modeflugor" å då e det juh mode :)

jo, det är sant.
jag kan väl knappast kalla mig modefreak vad gäller hästar, men visst kommer det nya, fina saker hela tiden jag vill ha. men om det är så mycket mode vet jag inte.... :angel:

tyvärr så kan jag nog inte hjälpa dig så mycket!!
jacson har en del schabrak och matchande huvor, men antar att du redan sett dom. :p

å ang det klassiska marinblåa.... no way!!! om det inte kommer med en beige eller brun kant då vill säga. :grin:

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
765
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
581
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 235
Senast: dukie
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022