schäfer hane 7 månader SPYR

J

Jeennifer021

har haft min kille i ung, 6 mån.
när han va mindre var han väldigt ofta lös i magen, hade riktigt diarré. Men i samband med att jag bytte foder blev det mycket bättre. men på senaste tiden har det kommit tillbaka. (vissa dagar är han jätte lös och andra hur bra i magen som hellst)..

han hade nån slags släng "magsjuka" två dagar då han va helt slut och kräktes flera gånger om dagen, men efter ca 48 tim så va han precis som vanligt igen..

den senaste tiden har hans spytt med jämna mellan rum, i början var det bara en stund efter han ätit, då jag tror att det berodde på att han stressåt för maten kom upp i nästan hela foder "kulor".. men nuförtiden TUGGAR han värkligen maten men spyr iallafall, ibland nästa direkt efter mat, men oftast flera timmar efter eller innan han ska äta.. då är det bara magsyra som kommer upp. jag har ingen aning om varför han kräks.

trodde att det skulle bli bättre med tiden men det värkar inte som att det vill ge med sig.. det händer inte varje dag med det är åtminstone ett par ggr i veckan man får torka upp ... NÅGON som kan ha en aning om vad det kan vara eller ngt tips SKRIV!
mvh :confused:
 
Sv: schäfer hane 7 månader SPYR

Och jag skriver som jag brukar: när min hund hade tonsillit (halsinfektion) så kräktes hon ofta.

Många hundar med känslig mage blir tydligen bättre av färskfoder så hade min hund haft känslig mage hade jag nog låtit den stå på det.

Men gå till veterinären och kolla upp hunden ändå!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 024
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: annaovega
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 809
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp