Scribus, något att ha?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare emmath
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 952
E

emmath

Jag använder Adobe InDesign lite i jobbet och skulle vilja ha något liknande hemma men har ingen lust att lägga ut flera tusen. Har hittar ett gratis program för DTP som heter Scribus. Är det någon som testat det? Är det något att ha? Krångligt att installera och använda?

Sv: Scribus, något att ha?

Jag har inte testat det, så kan inte säga nåt om hur bra det är eller hur krångligt det är. Kan dock inte tänka mig att det är mer invecklat att använda än indesign/quark, men det är ju alltid knöligt att 'lära om'. Men enligt det jag hört/läst så är det det enda någorlunda alternativet till indesign/quark express, men inte ett fullgott alternativ på något sätt. Men för hemmabruk kanske det räcker fint?

Prova och återkom med recension! :idea:

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
287
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 139
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
722
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka