SD må sakna humor

Angående det som sas tidigare i tråden om IRMs vänstersympatier: saxat från deras sida idag.
"Vi vill gå från ord och text till handling, vi vill vara med och skapa en bred antirasistisk rörelse där människor från både höger och vänster känner sig hemma. En rörelsen som tar klivet ut från Facebook och bloggar till demokratisk handling. Vi vill kunna dela flygblad om så behövs, vi vill kunna tapetsera tunnelbanan med antirasistiska budskap, vi vill kunna hjälpa människor som kämpar för att hålla ihop lokalsamhället mot mörka rasistiska krafter. Det vill vi göra och det kommer vi att göra."
https://www.interasistmen.se/dumhet...merar-aret-och-avslojar-vara-planer-for-2016/

Den här centerpartisten hejar på.
 
Inledningen är ganska kärnfull.

Efter att ha bevakat Sverigedemokraterna ännu ett år är vi på redaktionen både trötta och avtrubbade. Sverigedemokraterna gick från klarhet till klarhet när de visade prov på allt ifrån magiska uttalanden till brottsliga gärningar. Vi på IRM-redaktionen vill med det sagt ge er Sverigedemokraterna anno 2015 och tolv månader med skit som är så vansinnig att det ibland är svårt att sätta ord på den. Det här är ingen mardröm även om det borde vara det. Det är bara Sveriges tredje största parti.

Den här liberale mannen hejar på.
 
Inledningen är ganska kärnfull.

Efter att ha bevakat Sverigedemokraterna ännu ett år är vi på redaktionen både trötta och avtrubbade. Sverigedemokraterna gick från klarhet till klarhet när de visade prov på allt ifrån magiska uttalanden till brottsliga gärningar. Vi på IRM-redaktionen vill med det sagt ge er Sverigedemokraterna anno 2015 och tolv månader med skit som är så vansinnig att det ibland är svårt att sätta ord på den. Det här är ingen mardröm även om det borde vara det. Det är bara Sveriges tredje största parti.

Den här liberale mannen hejar på.
Hejar också! Är inte liberal men det får man väl inte säga i den här jävla tråden. ;)
 
Jag lyssnade på Flykten från pisslandet häromdagen och i den framstod så tydligt den läskiga motidentifikationen mot antirasism. Alltså att folk på riktigt motidentifierar sig, vill inte betrakta sig som antirasister. Inte så att de glatt kallade sig rasister heller (även om det är den logiska konsekvensen) men det står klart att antirasism av dessa betraktas som liksom... fel. "Åsiktskorridor", "ankdamm" osv. En blandning av att det är extremvänster att vara mot rasism och att folk är mot rasism bara för att de inte vågar tänka själva. Eller som en uttryckte det "jag vill inte att mina barn ska växa upp och inte kunna säga vad de tycker av rädsla för att kränka någon". O_o
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte först skapa ett anonymt nick men sen kände jag nej, jag tänker inte skämmas för att jag har ett problem som jag söker hjälp...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: MiniLi
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 728
Senast: monster1
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 310
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 728
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp