SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser väldigt många olika tidningar/dag. Jag vet helt ärligt inte vart jag läst det. Gudrun Schyman var en av dem.

Hur kan du ge dig in en diskussion och påstå saker som du sedan inte vet var du läst?

Att Gudrun Schyman vill motarbeta SD är inte det minsta märkligt och handlar inte om att frångå sin politik. Tvärtom är det helt i linje med F!s politik. SD och F! är varandras motsatser. Åkesson vill garanterat inte att F! ska ha något inflytande, några reflektioner kring det?
 
Sverige har inte råd att fö så många människor. Platsen finns men inte pengarna. Andra EU länder får ta sitt ansvar och hjälpa sverige och de andra länderna som erbjuder flyktingarna till ett tryggare liv. Invandringen ska inte gå negativt ut över oss som redan bor i landet.


Alldeles för många gånger.
Så... Det handlar alltså om ekonomin. Du röstar på SD för att du anser att dom har bästa förutsättningarna att sköta landets ekonomi?
 
Så... Det handlar alltså om ekonomin. Du röstar på SD för att du anser att dom har bästa förutsättningarna att sköta landets ekonomi?
Det mest skrattretande i det hela är att det finns hur många kalkyler som helst som visar att Sverige skulle få det väldigt svårt ekonomiskt om vi inte tog in invandrare. Anledningen till det är jätte enkel! Invandrare kostar mindre än en svenskfödd tills att de börjar betala skatt.

Dessutom föder vi för lite barn i Sverige (jag ber så hemskt mkt om ursäkt ;) ) så hur ska vi kunna försörja våra pensionärer utan invandrare?

Tänker man kortsiktigt så är det givetvis jätte ekonomiskt att inte ta in invandrare :)
 
problemet är väl att 0 % kan rösta mot sd. och ca 10% säger sig vilja rösta för

Men jösses. Hänger du inte med i kopplingen på önskan att motrösta och att andra partier inte vill samarbeta!? Verkligen? Du tror inte att det kan vara relevant att en stor (stor!) del av väljare som röstar på ett annat parti har stark motvilja mot SD, när det kommer till huruvida dessa partier ska samarbeta med SD eller ej? Noll koppling?
 
Alltså, jag tror verkligen att det finns ett stort samhällsproblem i form av bristande integration och att det är det som gör att folk röstar på SD. Ser jag till de personer i min bekantskap som jag vet eller misstänker röstar på SD är de helt klart inte integrerade i det övriga svenska samhället. Det är också helt uppenbart att de inte känner sig som en del av den större svenska befolkningen, de känner sig tvärtom avskärmade, utanför och rädda.

Integrationen har totalt misslyckats och dessa personer har inte kunnat ta till sig hur det svenska samhället fungerar vad gäller demokrati, politik och ekonomi eller kulturella aspekter som empati, jämlikhet och solidaritet. Exempelvis verkar många av dessa personer inte veta att valet har att göra med hur vårt land ska styras och fungera eller att det påverkar dem själva. Snarare verkar många se det som ett tillfälle att ge det samhälle de inte känner sig som en del av en känga, att retas lite, hämnas, att vara lite tufft rebelliska. Resonemanget kan liknas vid det samma personer brukar använda kring ett visst bakverk "man får ju inte säga negerboll, så då tänker jag göra det! öh-höhö". "De andra tycker ju inte att man ska rösta på SD, så då gör jag det!"

Är det skolans fel? Hur kan vi lösa detta? Hur bidrar vårt kollektiva förlöjligande av dessa personer till deras fortsatta utanförskap och asociala beteenden? Vad säger de andra partierna? Finns det något parti som vågar diskutera den här frågan?
 
Det är ju en rätt stor skillnad mellan ett digert straffregister och ett straffregister. Du @landsbygdsbo anpassar det du skriver varefter dina argument blir motsagda eller motbevisade.
Det är ju också en viss skillnad på ett straffregister som innefattar våldtäktsdomar, morddomar och misshandelsdomar och ett straffregister som innehåller ett par parkeringsböter och ett tillbakadraget körkort efter en fortkörning.
SD gör ingen skillnad på dessa i sitt partiprogram, vad jag sett.
Sen undrar jag vad du menar med "icke-permanenta uppehållstillstånd"? Antingen får man ett uppehållstillstånd eller så får man det inte. Kommer man från ett krigshärjat land så vill man nog inte känna att man lever på nåd i 7 år innan man får veta om man får stanna eller om man måste tillbaks och riskerar att dö.
Felet ligger ju inte i hur uppehållstillstånden ser ut eller kraven för dem. utan i vad man gör för att hjälpa flyktingar att integreras i samhället. Detta ska kunna göras utan att de måste byta religion och börja dansa små grodorna kring midsommarstången!

ett par parkeringsböter och ett tillbakadraget körkort efter en fortkörning. Innebär väl knappast att du kommer med i brottsregistret.
Icke permanent uppehållstillstånd
= ett tidsbegränsat uppehållstillstånd. Finns i flera EU länder, Finns även i Sverige.

Jag deklarerade min åsikt inte SD;s eller ngt annat partis.
 
Vet ni alla vad det bästa är?
Det är att oavsett hur mycket hat och galla ni än spyr på SD på denna sida så kommer det inte att påverka opinionen ett smack! Och dessa hattrådar mot SD kommer synas ännu tydligare efter valet då alla ska "förfasas" över starka SDs stöd bland svenska folket.

Lycka till med er propaganda. Även om ni lyckas "omvända" en eller två Sverigedemokrater på denna sida så kommer det inte ha någon påverkan på valresultatet. Lägg istället energin på viktigare saker i livet.

Puss på er! :love:
 
Men jösses. Hänger du inte med i kopplingen på önskan att motrösta och att andra partier inte vill samarbeta!? Verkligen? Du tror inte att det kan vara relevant att en stor (stor!) del av väljare som röstar på ett annat parti har stark motvilja mot SD, när det kommer till huruvida dessa partier ska samarbeta med SD eller ej? Noll koppling?
Jösses hit o Jösses dit, jag skrev bara som det funkar ute i det verkliga livet, vill man drömma sig bort bland önskningar så varsågod ;)
 
Alltså, jag tror verkligen att det finns ett stort samhällsproblem i form av bristande integration och att det är det som gör att folk röstar på SD. Ser jag till de personer i min bekantskap som jag vet eller misstänker röstar på SD är de helt klart inte integrerade i det övriga svenska samhället. Det är också helt uppenbart att de inte känner sig som en del av den större svenska befolkningen, de känner sig tvärtom avskärmade, utanför och rädda.

Integrationen har totalt misslyckats och dessa personer har inte kunnat ta till sig hur det svenska samhället fungerar vad gäller demokrati, politik och ekonomi eller kulturella aspekter som empati, jämlikhet och solidaritet. Exempelvis verkar många av dessa personer inte veta att valet har att göra med hur vårt land ska styras och fungera eller att det påverkar dem själva. Snarare verkar många se det som ett tillfälle att ge det samhälle de inte känner sig som en del av en känga, att retas lite, hämnas, att vara lite tufft rebelliska. Resonemanget kan liknas vid det samma personer brukar använda kring ett visst bakverk "man får ju inte säga negerboll, så då tänker jag göra det! öh-höhö". "De andra tycker ju inte att man ska rösta på SD, så då gör jag det!"

Är det skolans fel? Hur kan vi lösa detta? Hur bidrar vårt kollektiva förlöjligande av dessa personer till deras fortsatta utanförskap och asociala beteenden? Vad säger de andra partierna? Finns det något parti som vågar diskutera den här frågan?

Jag tror helt klart att skolan delvis brister i samhällsundervisningen. Jag tror det behövs mycket mer grundläggande fokus på hur ett samhälle fungerar, vad det är till för, hur det är uppbyggt, hur var och en är en del i det och kan påverka, osv. Och mycket mindre fokus på olika samhällen, partier, osv. Det fattas något grundläggande, upplever jag (enligt ungarnas läxor, osv). Det är dock inte förklaring nog, men en tåt att dra i i alla fall.
 
Jag har inte skrivit någonstans att invandringen ska strypas helt. Ett förslag jag gav var att alla kommuner ska ta emot invandrare så det inte blir som i staden där jag bor. SDs arbetsmarknadspolitik skulle få ut många arbetslösa ut i arbetslivet. Fas 3 har fått många människor att fastna i ett väldigt djupt hål som är näst intill omöjligt att klättra upp ifrån. Sämsta lösningen någonsin!

Blir inte invandraren integrerad kommer den kosta pengar tills den dör.

Att ett svenskfött barn kostar mer än en invandrare stämmer kanske, men ett barn får endast barnbidrag resten betalar föräldrarna för.
 
Jag har inte skrivit någonstans att invandringen ska strypas helt. Ett förslag jag gav var att alla kommuner ska ta emot invandrare så det inte blir som i staden där jag bor. SDs arbetsmarknadspolitik skulle få ut många arbetslösa ut i arbetslivet. Fas 3 har fått många människor att fastna i ett väldigt djupt hål som är näst intill omöjligt att klättra upp ifrån. Sämsta lösningen någonsin!

Blir inte invandraren integrerad kommer den kosta pengar tills den dör.

Att ett svenskfött barn kostar mer än en invandrare stämmer kanske, men ett barn får endast barnbidrag resten betalar föräldrarna för.

Du menar alltså att din skolgång var gratis för staten? Att du inte betalade något för det betyder inte att det faktiskt inte kostade något. Sedan kan vi räkna in sjukvård och tandvård i detta som är GRATIS tills att man fyller 20. Och de flesta börjar kanske inte betala skatt ordentligt förens de är 20-25.

På min gymnasieskola så fick vi insyn i hela ekonomin, min kommun betalade DÅ för nästan 10 år sedan lite drygt 300 000/elev/år som gick där.

Så att föräldrarna betalar allt stämmer inte, inte ens i närheten faktiskt.
De flesta som kommer hit är ju faktiskt vuxna flyktingar.

Sen om vi ska vara såna så finns det ju en hel del människor som faktiskt invandrar för att de har fått jobb i Sverige. När de kommer hit så går vi med ren vinst!
 
Du tänker på läkarvård, tandvård, skola? Är inte det något varenda människa som kommer hit har rätt till? svenskfött barn som illegalt invandrat barn? Om inte, berätta gärna.

Är det helt plötsligt "illegalt invandrat barn" det handlar om nu? Nyss var det "invandrare"? :D
 
Jag har inte skrivit någonstans att invandringen ska strypas helt. Ett förslag jag gav var att alla kommuner ska ta emot invandrare så det inte blir som i staden där jag bor. SDs arbetsmarknadspolitik skulle få ut många arbetslösa ut i arbetslivet. Fas 3 har fått många människor att fastna i ett väldigt djupt hål som är näst intill omöjligt att klättra upp ifrån. Sämsta lösningen någonsin!

Blir inte invandraren integrerad kommer den kosta pengar tills den dör.

Att ett svenskfött barn kostar mer än en invandrare stämmer kanske, men ett barn får endast barnbidrag resten betalar föräldrarna för.

Men SD har ju röstat för att fas 3 ska vara kvar. :angel:
 
Är det helt plötsligt "illegalt invandrat barn" det handlar om nu? Nyss var det "invandrare"? :D

Anledningen till att jag skrev illegalt är att även om ett barn eller vuxen vistas här illegalt så har människan rätt till detta. Som vuxen behöver man inte ens betala sitt tandläkarbesök, medans vi andra behöver göra det, väldigt generöst av sverige. Något vrickat tycker jag. Ska jag förtydliga det så menar jag att är tandvården gratis för en vuxen så ska den vara det för alla och vice versa.

Du menar alltså att din skolgång var gratis för staten? Att du inte betalade något för det betyder inte att det faktiskt inte kostade något. Sedan kan vi räkna in sjukvård och tandvård i detta som är GRATIS tills att man fyller 20. Och de flesta börjar kanske inte betala skatt ordentligt förens de är 20-25.

På min gymnasieskola så fick vi insyn i hela ekonomin, min kommun betalade DÅ för nästan 10 år sedan lite drygt 300 000/elev/år som gick där.

Så att föräldrarna betalar allt stämmer inte, inte ens i närheten faktiskt.

Läste du mitt tidigare inlägg? Det jag syftar på är kostnader utöver skola och vård.
 
@Csillag

Korta snuttar om integration från andra partier (det finns mycket mer att läsa!):
Vänsterpartiet:
Skolan ska finnas till för alla barn. För att uppnå lika bra utbildning i hela landet måste staten få en tydligare roll för att samordna och stödja skolans arbete. Vi anser att skolan måste förstatligas och vinstintresset tas bort. Språksatsningar för vuxna med utländsk bakgrund behöver förstärkas. Språket är en nyckel för att kunna delta i det samhälle man är en del av. Trots det ger Migrationsverket i dag inte asylsökande någon svenskundervisning. Regeringen har lyft ut kravet att svenskundervisning ska ingå i utbudet av organiserad verksamhet ur regleringsbreven för Migrationsverket. Det måste återinföras. Vi vill att svenskundervisningen ska starta omedelbart när asylsökande kommer till Sverige.

Socialdemokraterna:
Ansvarsfördelningen för flyktingmottagandet är extremt skev och leder till stora påfrestningar på boende och välfärd i storstäderna. Det är inte hållbart att de kommuner som har lägre genomsnittlig inkomstnivå och höga kostnader fortsätter att ta emot den absoluta merparten av alla flyktingar som kommer till Sverige.
(Kolla, de tycker inte att vissa kommuner ska bära oproportionerliga kostnader! Kanske nåt för dig att rösta på... ;) )

Miljöpartiet:
Människor som kommer hit ska snabbt få kontakt med skola, vård och jobb. Utländsk utbildning, arbetslivserfarenhet och språkkunskaper ska kunna tillgodoräknas i Sverige. Miljöpartiet vill satsa på jobb och trygghet i miljonprogrammen genom upprustning av dessa områden.
(Trygghet och upprustning i miljonprogrammen - kanske du skulle fundera på MP istället... ;) )

Folkpartiet:
Varje nyanländ ska utifrån sina egna förutsättningar få professionellt stöd att så snabbt som möjligt lära sig svenska, komma i arbete och klara sin egen försörjning samt ta del av de rättigheter och skyldigheter som gäller i Sverige. Passivitet och bidragsberoende måste minska. Den som kommer till Sverige möts numera av frågan vad de kan bidra med, i stället för vilket bidragssystem de ska in i.

Centern:
Genom att göra det lättare för människor att byta jobb vill Centerpartiet hjälpa de som står långt från arbetsmarknaden, så som unga och utlandsfödda, att få ett jobb. Med mer rörlighet blir arbetsmarknaden mer rättvis för alla.

Moderaterna:
  • SFI-undervisningen ska förbättras med stärkt koppling till arbetsmarknaden.
  • Instegsjobben, insatser för rådgivning och mentorskap till stöd för företagande ska utvecklas. För att stimulera till resultatförbättringar kan resurserna till skolor i utsatta områden behöva förstärkas.
  • Rätten till ersättning kopplas numer till deltagande i språkundervisning, praktik och samhällsinformation, tre nödvändiga dimensioner för en underlättad integration.

F!:
Vi anser det nödvändigt att problematisera Sveriges integrationspolitik utifrån ett feministiskt antirasistiskt perspektiv. Den nuvarande integrationspolitikens mål är att alla ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter, oavsett etniska och kulturella tillhörigheter. Trots det vilar den på rasistiska antaganden om människors inneboende olikheter. Feministiskt initiativ vill flytta fokus. Istället för att diskutera hur invandrare ska integreras vill Feministiskt initiativ belysa och bearbeta den strukturella diskriminering som hindrar människor från att delta i samhället på lika villkor.

Har jag missat någon? (F! kom med för att de kanske tar sig över spärren i år, annars har jag bara med de "vanliga" partierna.)
Så, SDs politik för integration är bättre än vilka av dessa partier, och hur? Är det bättre än alla partiernas? Och ja, vad är deras politik för integration nu igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 471
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 632
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp