SD nu STÖRRRSTA teflon-Partiet del 1

1) Jag vill ha en läkare som uppfyller kriterierna för vad tjänsten omfattar. Det får man inte ge avkall på oavsett andra saker. Med andra ord bästa möjliga oavset kön eller ursprung. Exakt som jag då!

2) Alltså, som gammal fotbollsmålvakt, med smeknamnet "Svarta Pantern", utsedd till bästa juniormålvakt i länet och nästan kom med till landslagslägret för 16-åringar, så är det nog självklart att min uppenbarelse skulle betraktas som den bästa om man vill ha en målvakt som räddar frilägen och straffar - oavsett ursprung. För protokollet kan nämnas att det kanhända att jag hade några andra mindre precisa egenskaper.Samma sak gäller den målvakt ett lag väljer. den bästa möjliga oavsett ursprung.

Och det är därför det på sikt blir olyckligt om myndigheterna är inne och kladdar i den processen.

Vi vet alla vart det barkar med centralstyrning...
 
1) Jag vill ha en läkare som uppfyller kriterierna för vad tjänsten omfattar. Det får man inte ge avkall på oavsett andra saker. Med andra ord bästa möjliga oavset kön eller ursprung. Exakt som jag då!

2) Alltså, som gammal fotbollsmålvakt, med smeknamnet "Svarta Pantern", utsedd till bästa juniormålvakt i länet och nästan kom med till landslagslägret för 16-åringar, så är det nog självklart att min uppenbarelse skulle betraktas som den bästa om man vill ha en målvakt som räddar frilägen och straffar - oavsett ursprung. För protokollet kan nämnas att det kanhända att jag hade några andra mindre precisa egenskaper.Samma sak gäller den målvakt ett lag väljer. den bästa möjliga oavsett ursprung.

Och det är därför det på sikt blir olyckligt om myndigheterna är inne och kladdar i den processen.

Vi vet alla vart det barkar med centralstyrning...

Du missförstod mig. Tillräckligt bra för kraven som ställs och sedan kan man använda utrymmet mellan tillräckligt bra och allra bästa kandidat till att styra på andra parametrar än bäst läkare. Då blir ju i och för sig den kandidat man välljer "bäst" utifrån de nya kriterierna så då har du heller inget problem? Dvs vi ser helst sökanden med ursprung utanför Storstockholm, innebär att kandidater med annat ursprung än just från Storstockholm är de bästa kandidaterna om allt övrigt är uppfyllt.

Och nej, väldans många ligor har krav på maximalt antal utländska spelare så man har precis den diskriminering vi pratar om högst aktuell i fotbollsvärlden.
 
Du missförstod mig. Tillräckligt bra för kraven som ställs och sedan kan man använda utrymmet mellan tillräckligt bra och allra bästa kandidat till att styra på andra parametrar än bäst läkare. Då blir ju i och för sig den kandidat man välljer "bäst" utifrån de nya kriterierna så då har du heller inget problem? Dvs vi ser helst sökanden med ursprung utanför Storstockholm, innebär att kandidater med annat ursprung än just från Storstockholm är de bästa kandidaterna om allt övrigt är uppfyllt.

Och nej, väldans många ligor har krav på maximalt antal utländska spelare så man har precis den diskriminering vi pratar om högst aktuell i fotbollsvärlden.
Och du undviker berått att inse vad det rör sig om.
Genom negativ eller positiv diskriminering så ökar risken starkt att den sämre i ett val mellan två får gå före.
Vill du verkligen det?

Anser inte du som jag att den som är bäst lämpad enligt de vedertagna sätten att bedöma ska ha tjänsten, oavsett om det är en man, en kvinna, en utlänning eller en svensk?

Sorry, där är jag extrem i dina ögon då, ty jag anser att bäste man eller bästa kvinna ska tjänsten.
 
Och du undviker berått att inse vad det rör sig om.
Genom negativ eller positiv diskriminering så ökar risken starkt att den sämre i ett val mellan två får gå före.
Vill du verkligen det?

Anser inte du som jag att den som är bäst lämpad enligt de vedertagna sätten att bedöma ska ha tjänsten, oavsett om det är en man, en kvinna, en utlänning eller en svensk?

Sorry, där är jag extrem i dina ögon då, ty jag anser att bäste man eller bästa kvinna ska tjänsten.

Jag anser att politisk styrning för att motverka strukturell diskriminering är en bra väg att gå. Jag anser inte att någon är extrem för att de tycker annorlunda.
 
Jag anser att politisk styrning för att motverka strukturell diskriminering är en bra väg att gå. Jag anser inte att någon är extrem för att de tycker annorlunda.
Om du menar att man med politiska medel ska motverka alla former av strukturell diskriminering, positiv såväl som negativ, då är vi väl överens då, för det är ju vad jag hävdar, den som har bäst meriter ska ha jobbet, oavsett kön eller härkomst. för positiv diskriminering blir ju automatiskt en negativ diskriminering för den som blir sidsteppad. eller hur? ;)
 
Du kan sluta bäva ;)

Ta Lernia tex - det företag jag känner bäst. Arbetsförmedlingen köper valideringstjänster och företagen får lämna offerter. Det finns ett antal skarpa skall-krav. Lernia har vunnit upphandlingen i en hel drös fall och validerar yrkeskunskaper åt Arbetsförmedlingen.
Det är inte fri konkurrens. Bara i upphandlingen. Och kvalitetskraven är tuffa.

Hur går valideringen till?
Vet du vad det är för utvärderingsform respektive ersättningsform i upphandlingen?

Jag tycker bara att det är lite trist och kontraproduktivt att en läkare måste harva en hel massa skall-kurser innan hen kan ta tag i att komplettera sin utbildning för att den ska motsvara en svensk dito.

Där håller jag med dig. Jag är inte säker på lösningen bara.
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21206347.ab

Jag säger det än en gång - låt företagen själva bestämma vem som får jobba hos dem. Någonstans är ju en utbildning värt någonting. Snacka om ett lyft för hans familj och för integreringen.

Håller med om att det är en fin historia och superbra både för honom och omgivningen (både familj och arbetsplats)! Dock tycker jag inte att det är ett exempel på det du skriver - att företagen inte skulle få bestämma vem som får jobba hos dem pga att utbildningen inte är giltig i Sverige. Det han fick hjälp med var ju att få kontakt med arbetsgivare som kunde tänka sig att anställa honom. Kontaktnät ÄR också en viktig faktor för att få jobb, både som infödd och som invandrad, men det är en lite annan fråga än att ha en (validerad) utbildning.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp