SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

De har varit framgångsrika med sin offerkofta ... När andra partiers politiker granskas förlorar de röster. När SDs politiker granskas påstås de FÅ röster. Jag får inte ihop det där.

Malin Ullgren tangerade det här så bra i DN häromdagen:

”Varje gång det sker något som har med rasism att göra så vänds det på ett närmast magiskt vis till högersidans fördel”. Meningen studsar upp i ögonen. En påträngande sanning. Det är den norske rapparen och journalisten Aslak Borgersrud som intervjuas av författaren Mats Kolmisoppi för en stor artikel i Helsingborgs Dagblad (8/12). Kolmisoppi, som själv bodde i Norge under sina tonår, har åkt tillbaka för att undersöka det vätskande sår som norrmännen själva just nu tycks ha så svårt att sköta om: den alltmer godtagna rasismen.

Men de nationella jämförelserna åt sidan – det är den där meningen om hur rasismen liksom tjänar på att vara rasistisk, oavsett hur kritiken formuleras. Det är en effekt som syns väl också i Sverige. För frågan är vem det i slutändan alltid är synd om?

Senast ändrad:

Du har rätt att vara anonym när du tex anmäler någon, vill man att den rätten skall försvinna? Det finns ju faktiskt folk som gör okynnes anmälningar likaså riktiga anmälningar. Vill man avslöja dem som gör falska anmälningar? Då kommer det hela att falla för att ta ett exempel.

Nej jag har inte talat om kränkning utan vad som är rätt eller fel. Och nej jag tycker inte att det är rätt att hänga ut folk oavsett vad det rör sig om. Blir man dömd för det är det en annan sak men annars nej.

Nej man har inte rätt att vara anonym, polisen har inrättat tipstelefoner och myndigeter kan även de ta emot tips anonymt, men det innebär inte att det är en rättighet att få vara anonym. Skulle man råka bli igenkänd, inte ringa från hemligt nummer etc så finns risken att man blir registrerad.

Nu handlar det här fallet dessutom inte om kontakter med myndigheter utan ett diskussionsforum utan någon angiven ansvarig så det finns inte mycket likheter med ditt exempel.

Jag väntar fortfarande på din källa till rättiheten att vara anonym, var har du fått det ifrån?

Alla får såklart svara!
Hur skulle det se ut om jag kränkte din yttrandefrihet och hindrade dig från att uttrycka din åsikt/facit?

;)

På riktigt, läser du ens vad vi skriver? Du för det mest märkliga cirkelresonemanget jag nånsing läst.

Du tycker inte man ska få vara anonym vid bombhot men vid hets mot folkgrupp? När får man avsläja en brottsling, före eller efter den är dömd?
Hur dömer du då en bombhotare om du inte får ta reda på hans identitet?
Eller en SD som hetsar folkgrupp för den delen.

...och så väntar jag ivrigt på att avpixlat ska byta namn till pixlat. Eftersom anonymiteten plötsligt klivit fram som demokratins innersta kärna, inte minst när det gäller förehavanden på Internet.

Ja vad fan hände där egentligen? Förstår de inte att Vi (Allmänheten!) givetvis måste få veta etniciteten på de avpixlataktiva. Det är viktigt har jag hört.

Att försvara under vilka villkor en åsikt kan yttras och att försvara åsikten är två olika saker. Finns ju ingen mening att diskutera så länge du inte skiljer på dessa.

Det är faktiskt du som inte kan skilja på dessa.

Tar det igen. Jag skrev
Att tycka att barn ska svälta ihjäl är inte en politisk åsikt som förtjänar att försvaras. Att du tycker det äcklar mig rent ut sagt.
Du svarar
Alla åsikter som håller sig inom lagen ramar ska försvaras i den mån att de ska kunna yttras på lika villkor. Om det äcklar dig så är du knappast demokratisk.

Du anser att jag är odemokratisk som äcklas av att du tycker att åsikten att barn bör svälta ihjäl förtjänar att försvaras.

Eller tar du tillbaka det du skrev tidigare nu när poletten kanske trillat ner?

Väldigt. Vad hände med rätten till Fackta och Statestik? Får man inte längre diskutera vad man vill i det här landet!? Min katt kräver att få veta! :rage:

Men jisses människa att du ens orkar!

Jo jag anser att man har rätt att vara anonym om man vill och det i många olika situationer i samhället. Och nej jag har inte fel i det!

Jag vet inte om du lägger märke till det, men situationen är ju alltså att väldigt många inlägg försöker få dig lite mer med på banan genom att du lyfter dig lite från att säga vad du tycker utan att kunna argumentera för det.

Jag har läst alla mina inlägg fem gånger nu som jag skrev innan du skrev "Att tycka att barn ska svälta ihjäl är inte en politisk åsikt som förtjänar att försvaras. Att du tycker det äcklar mig rent ut sagt". Jag gav inte i något av dessa inlägg uttryck för att försvara någonting annat än rätten att kunna uttrycka åsikter på lika villkor. Ingenstans hade jag skrivit att jag försvarar åsikten att barn för svälta ihjäl. Det är du som inte skiljer på "dessa".

"Alla åsikter som håller sig inom lagen ramar ska försvaras i den mån att de ska kunna yttras på lika villkor" var kanske inte den bästa formuleringen även om jag tycker det är tydligt det bara är rätten till åsikten jag försvarar och inte åsikten i sig. Anledningen till att jag valde just den formuleringen var ju p.g.a ditt grundlösa påstående om att jag försvarar åsikten att barn ska svälta ihjäl.

Hur fega är de egentligen, dessa SD-politiker som nu har avslöjats i Expressen? Intressantast är ju deras egna reaktioner på avslöjandet. Eller vad sägs om mannen som skyller på sin kompis och på sin dotter?

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-politiker-skriver-anonymt-pa-hatsajter/

golit tycker det är lite märkligt att folk i allmänhet och särskilt de som kommenterar på avpixlat anser att man är anonym på nätet.

golit har inte sett de få gånger han passerat avpixlat att det står något om att vi garanterar våra besökare eller personer som kommenterar anonymitet.

lika lite som golit tror att buke garanterar anonymitet.

hade avpixlat besvärat sig med att ha en ansvarig utgivare hade saken varit en annan. den som skriver insändare i en tidning har rätt att vara anonym.

golit har inte sett de få gånger han passerat avpixlat att det står något om att vi garanterar våra besökare eller personer som kommenterar anonymitet.

Jag tror det är så här på avpixlat: alla får vara anonyma utom negrer och andra svartskallar.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka