SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Men om du bor i ett samhälle som du anser vara fel. Du har en stark åsikt/övertygelse och vill göra detta samhälle bättre. Problemet är bara att du kan inte öppet försöka påverka samhället eftersom det skulle rasera hela ditt liv (välj någonstans på skalan från förlorad inkomst till fängelse, misshandel och död av dig och din familj). Skulle du inte se möjligheten till att anonymt kunna försöka påverka, bilda opinion, som något positivt.

Sen finns det pappskallar med pappskalliga åsikter. Men ser det inte som bättre att hänga ut de för allmän lynchning i tredje statsmakten istället för att ta diskussion.

Om det skulle vara som du beskriver, så är kanske inte ett öppet forum där du reggar dig med mailadress, dina åsikter kan läsas av alla och envar, riktigt rätt ställe att bilda opinion?

Avpixlat är alltså sidan som hänger ut meningsmotståndare med namn, adress, telefonnummer, bild och med uppmaning om att man gärna får visa dem sitt "missnöje".
Detta "missnöje" brukar visa sig i anonyma hotfulla samtal, anonyma brev, anonyma tegelstenar genom fönster osv..

Nyligen hängde de ut tonårsflickor, som fick ta emot samtal och hatmail om att de skulle "kulturberikas", alltså våldtas av invandrare...

Jag vet att den har det för hade den inte gjort det så hade det inte sett ut som det gör på vissa håll i landet. Blundar du för det så är det tråkigt och jag hoppas att du öppnar upp ögonen och ser hur det är!

Som tur är så har inte du tolkningsföreträde och kan tala om vad Sanningen är. Att Sverige tar emot flyktingar handlar om att ge dem skydd. Det har vi lyckats med. Varje kvinna som flytt hit och slipper bli utsatt för systematiska våldtäkter i en konfliktzon är ett lyckande. Varje familj som slipper uppleva att en artillerigranat har förintat deras barn är ett lyckande.

Visst har vi sociala motsättningar och många invandrare har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Men vi har lyckats med att erbjuda flyktingar skydd.

Som tur är så har inte du tolkningsföreträde och kan tala om vad Sanningen är. Att Sverige tar emot flyktingar handlar om att ge dem skydd. Det har vi lyckats med. Varje kvinna som flytt hit och slipper bli utsatt för systematiska våldtäkter i en konfliktzon är ett lyckande. Varje familj som slipper uppleva att en artillerigranat har förintat deras barn är ett lyckande.

Visst har vi sociala motsättningar och många invandrare har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Men vi har lyckats med att erbjuda flyktingar skydd.
Altruismens förespråkare försätter landet i en ohållbar situation framöver.

Ja, landet skulle få det mycket bättre om rasisterna och övriga kommentarfältstroll fick bestämma:)

Folk borde lära sig att bara skriva det dem står för och kan man inte stå för det, kan man tala tyst med sig själv i sitt huvud och ge fanken i tangenterna.

Skriver ungefär likadant som tidigare i tråden: Antagligen har du ingenting emot att homosexuella i miljöer där homosexualitet är hårt stigmatiserat kan ventilera sina åsikter och tankar anonymt på internet. Det du skriver har antagligen mer att göra med vissa specifika åsikter, eller hur?

Skriver ungefär likadant som tidigare i tråden: Antagligen har du ingenting emot att homosexuella i miljöer där homosexualitet är hårt stigmatiserat kan ventilera sina åsikter och tankar anonymt på internet. Det du skriver har antagligen mer att göra med vissa specifika åsikter, eller hur?
Tycker du att man ska få skriva vad som helst, tex hets mot folkgrupp, under anonymitet och utan att behöva stå för det?

Om ja - du tycker alltså att på internet ska det vara fritt fram att bete sig hur aggressivt som helst.

Om nej - var går gränsen, är de uttalanden som publicerats helt enkelt inte allvarliga nog enligt dig?

Också ett knep, att diskvalificera någons åsikter och gå till personangrepp för att de inte tycker som du istället för att debattera sakfrågan. Det finns ingen universell sanning när det gäller invandringspolitik om vad som är rätt och fel och frågan är dessutom komplex.

Var finns personangreppet i mitt inlägg? Jo jag ser problemen och jag har anhöriga som jobbar med att försöka rätta till detta problem men resurser finns inte.

Man kan inte samla en stor mängd människor på ett ställe och anse att de skall integreras i samhället för det händer aldrig och det finns det stora exempel på. Varför är det så svårt att se det? Och var är det hemska med att se det?

Nej, det har jag inte..

Och visst har det med åsikter att göra och absolut avpixlat gör mig så otroligt sorgen, lika sorgsen som det gör mig att människor blir förtrycka av olika orsaker.
För mig finns det en stor skillnad på att sprida hat och sprida kärlek.

Internet är aldrig så anonymt som vill så gärna vill tro att det är, det gäller ju alla oavsett orsak till den önskade anonymiteten.

Jag hoppas verkligen de som behöver anonymiteten väljer ställen och sidor som kan garantera den.
Men jag ser inte att det nödvändigtvis betyder att vi ska acceptera hat, för att kunna sprida kärlek som i denna frågan.

Så, jag har en dubbelmoral här! O_o

Så länge inget brott begås ska alla kunna yttra sig på lika villkor. Om man misstänker att det rör sig om ett brott så anmäler man det till polisen, blir personen dömd så blir hen uthängd per automatik då domar är offentliga handlingar. Att eftersöka någons identitet för att hjälpa polisen kan väl gå an, men inte för att hänga ut personen.

fast då är det integrationen i vissa förorter du har problem med?
Lever och verkar du där själv? Jag kan berätta att massmedias bild är duktigt vinklad.

Invandring däremot är nåt helt annat. Alla invandrare bosätter sig inte på samma ställe och väldigt många flyttar när inkomsten ger möjlighet.
Många bor också kvar men lyckas ändå integrera sig.

Ghetton har vi alltid haft, på olika sätt. Förr hette det fattigstugan.

Absolut.

Jag har inga som helst problem med invandrare eller invandring, inte sverige heller. Vi har däremot ett stort problem med folk som inte vågar stå för det de säger eller ta ansvar för sina egna handlingar utan behöver nån att skylla på, i dags läget är det invandrare.

Jag tycker det är korkat att tro att 9 miljoner svenskar är fantastiska men 1,5 MILJARD muslimer onda.

Ska du börja dra upp ekonomiska aspekter så börja räkna på vad SD och dess anhängare kostar sverige. Ska vi börja utse goda medborgare beroende på hur inkomstbringande de är ligger SD illa till. Få SDare kan betala sin egen välfärd. men vet du vad? det skiter jag i, jag tycker de får ta del av den ändå.
För det är HUMANT. googla det ordet och du kommer lära dig nåt nytt.

Du gör ju samma sak som SD anhängare när du drar alla över en kam. De jag känner som röstar på SD är definitivt inte några låginkomsttagare eller bidragstagare.

Hur vet man vilken inkomst alla SD anhängare har eg? Ingen har någonsin ringt hem till mig eller någon jag känner och frågat om och vilket parti de röstar på.

Jag har aldrig någonsin sagt något om att det är ok att uttrycka sig som de gjort jag vänder mig mot att folk tycker det är ok att hänga ut folk offentligt oavsett OCH att man för register över dessa. Det är fel!

Och jo att anse att vi inte har problem i Sverige både ekonomiskt och med invandringspolitiken är att sticka huvudet i sanden!

Och det har inget med att någon är fantastisk eller vad du nu menar med det!

Du kompis, jag bor här. Vad är problemet? fattigdom, arbetslöshet?
Har alltid funnits.

Är man inte SDare har man inte problem med invandringspolitiken.
man kan ha åsikter på integrationen men det är nåt helt annat.

Invandringspolitik och integration är väl i allra högsta grad relevanta!

fast då är det integrationen i vissa förorter du har problem med?
Lever och verkar du där själv? Jag kan berätta att massmedias bild är duktigt vinklad.

Invandring däremot är nåt helt annat. Alla invandrare bosätter sig inte på samma ställe och väldigt många flyttar när inkomsten ger möjlighet.
Många bor också kvar men lyckas ändå integrera sig.

Ghetton har vi alltid haft, på olika sätt. Förr hette det fattigstugan.

Jag talar endast av egna erfarenheter. Jo Malmö är ett utmärkt exempel på havererad integration!

Vi har även ett transitboende här som allt går helt galet! 300 flyktingar på och i ett och samma hus där polisen är var kväll pga slagsmål då man blandat olika kulturer. Nej jag tycker inte att det fungerar speciellt bra.

Och det är väl självklart att folk reagerar när man tvångshyr lägenheter och de ungdomar som stått i flera år i kö inte får lägenhet. Eller att man inte klarar av att hantera trycket på vårdcentralen som redan har långa väntetider.

Var själv på ett möte där Migrationsverket och politiker skulle informera och där de helt frankt säger att ungdomar får vänta och att dessa människor ska få företräde till vårdcentralen, något som representanterna från vårdcentralen inte hört ett dugg om. Mötet blev väldigt turbulent och nej inga SD anhängare gick i spetsen. Tycker du att detta är fungerande politik?

Var finns personangreppet i mitt inlägg? Jo jag ser problemen och jag har anhöriga som jobbar med att försöka rätta till detta problem men resurser finns inte.

Man kan inte samla en stor mängd människor på ett ställe och anse att de skall integreras i samhället för det händer aldrig och det finns det stora exempel på. Varför är det så svårt att se det? Och var är det hemska med att se det?

Ditt resonemang, liksom SD's, är att alla som kommmer till Sverige ska integreras och först när man nått hundra procent integration har man nått målet. Jag håller inte med om det. Jag anser inte att det är ett problem att inte alla som kommer till Sverige är fullt integrerade.

Ditt resonemang, liksom SD's, är att alla som kommmer till Sverige ska integreras och först när man nått hundra procent integration har man nått målet. Jag håller inte med om det. Jag anser inte att det är ett problem att inte alla som kommer till Sverige är fullt integrerade.

Det är väl självklart ett stort problem om man inte blir en del av samhället.

Rättelse, jag syftade på riksdagspartierna och inte diverse småpartier där vissa är öppet rasistiska.

Sedan blir det bakläxa, jag skrev "att önska livet av flyktingbarn" inte att önska livet av någon eller skada någon oavsett anledning.

Oavsett om man ser på de 2 ytterlighetspartierna i riksdagen eller deras svansar utanför så har har ett antal lik i garderoberna, men båda partierna har demokratiska agendor i offentlighetens ljus. Hur det står till mellan skål o vägg framkommer ju med jämna mellanrum;)

Ja men är inte det en riktig inställning, den att alla ska integreras, dvs komma in i samhället som fungerande individer med bibehållna särarter.

För du menar väl integrering och inte assimilering?:sneaky:

Man ser i vilka röstområden som SD fått röster. Sen kan man genom demografi se inkomst över den orten och dra slutsatser.
Inte svårt alls. Den enda generaliseringen jag gör av SDare är att de är rasister och därmed i mina ögon korkade och jävligt elaka.

Mitt problem med invandringspolitiken är att den är för snäv, för inhuman och för snål.
men det är inte den politiken du syftar på eller hur?

Vi har ett transitboende här där det aldrig har varit ett bråk. Och här har alla vård när de känner för det.
Du tar såna enkla exempel utan att se orsakerna bakom och du drar såna enkla, simpla och ogenomtänkta slutsatser.
det är därför jag kallar dig och dina partikamrater korkade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 571
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?