SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Med "allmänt" menas formellt att registret upprättats eller förvaras av en myndighet. En myndighet är är en institution som är del av den offentliga förvaltningen. (Förtydligande: Expressen är ingen myndighet. Inte Researchgruppen heller.)

ja vi får väl se var det slutar
man har i alla fall rört om i grytan

Men frågan, rent principiellt kvarstår, var hade du stått om avslöjandet istället för SD och tokiga åsikter hade gällt HBTQ personer och deras speciella smakinriktningar.

rent principiellt alltså.

Jag vet var jag hade stått, jag hade inte behövt ändra åsikt;)

Men frågan, rent principiellt kvarstår, var hade du stått om avslöjandet istället för SD och tokiga åsikter hade gällt HBTQ personer och deras speciella smakinriktningar.

Om HBTQ-personer ägnar sig åt hets åt mot folkgrupp samtidigt som de företräder en organisation med nolltolerans mot just den typen av hets så ska de självklart avslöjas.

HBTQ-personers "speciella smakinriktiningar" utgör så vitt jag vet inget större problem för folk med andra smakinriktningar. Deras frihet att uttrycka åsikter och preferenser blir således ingen annans ofrihet. Jämfört då med att rasisters "rätt" att hetsa mot andra människor faktiskt inskränker på "de andras" frihet att leva ett liv fritt från rasifierat förtryck.

Hets mot folkgrupp är olagligt.

Att vara H, B, T eller Q är inte olagligt.
Jag vet inte vad vi HBTQ har för speciell smak. Själv gillar jag saltlakrits.

Jag med!

Nu får vi se om Expressen knäcker våra bukenick och skriver att vi gillar saltlakrits. Och om Lantisen då träder in till vårt försvar.

Jag gillar också saltlakrits!!

Och jag har varit smart och inte kopplat Bukenicket till jobbmailen.... jag borde sitta säker då va? :)

Och konstnärlig verksamhet och journalister är undantagna. Du missade den biten.... Igen.

Jag gillar också saltlakrits!!

Och jag har varit smart och inte kopplat Bukenicket till jobbmailen.... jag borde sitta säker då va? :)

Attans, mitt konto är kopplat till mitt namn även om det inte är jobbmejlen - och inte heter jag svenson eller person :(. Allt är avslöjat.

Om HBTQ-personer ägnar sig åt hets åt mot folkgrupp samtidigt som de företräder en organisation med nolltolerans mot just den typen av hets så ska de självklart avslöjas.

HBTQ-personers "speciella smakinriktiningar" utgör så vitt jag vet inget större problem för folk med andra smakinriktningar. Deras frihet att uttrycka åsikter och preferenser blir således ingen annans ofrihet. Jämfört då med att rasisters "rätt" att hetsa mot andra människor faktiskt inskränker på "de andras" frihet att leva ett liv fritt från rasifierat förtryck.

Om någon hade "knackat" sig in hos en grupp bestående av ovanstående och sedan gjort denna grupp publik mot deras vilja så hade jag ansett det vara fel.

Även om det hela skett via forum adresser utomlands.

Hets mot folkgrupp är olagligt.

Att vara H, B, T eller Q är inte olagligt.

I sverige, men inte i vissa andra länder och om forumet ligger där så...

Vad det gäller speciell smak så få både du o andra ha den smak ni vill, så länge jag får välja min

Jag känner mig riktigt utmobbad...:nailbiting:det är tur att jag har kommande vargjakter att se fram emot

Vad det gäller hela avpixlat-affären har jag från början klargjort vad jag anser om det hela politiskt.
Det ska bli intressant vad efterspelet av det hela kommer att bli rättsligt.

Rent principiellt anser jag det fel att utan de inblandades vetskap skapa ett dataregister.
Att göra privatpersoners politiska åsikter publika såvida personerna inte har förtroendeposter i politiska partier.

Och har vi en lagstiftning som tillåter företag o individer att göra detta i vinstsyfte så är det förståeligt att en ändring / revidering av lagstiftningen ligger i tuben.

Tydligen du med eftersom du dröjer tills nu med kommentaren,,,igen:D

Kanske du kan kommentera inlägget istället för att spela dum. Det har kommenterats för länge sedan i tråden. Det var först nu jag insåg att du inter förstått, eller kanske knte vill förstå.

Allt är inte svart och vitt, en journalist kan förmdligen dömas för olagliga register, men hårddrar man det så är hela internet fullt av personregister av diverse slag som saknar tillstånd. Jag tvivlar på att buke har tillstånd för den åsiktsregistrering som ofelbart sker på ett forum. Hittills har jag inte hört om någon journalist som blivit dömd för dylikt, men du lär ha en handfull domar att peka på med tanke på átt du är så säker på olagligheten.

Senast ändrad:

Kanske du kan kommentera inlägget istället för att spela dum. Det har kommenterats för länge sedan i tråden. Det var först nu jag insåg att du inter förstått, eller kanske knte vill förstå.

Allt är inte svart och vitt, en journalist kan förmdligen dömas för olagliga register, men hårddrar man det så är hela internet fullt av personregister av diverse slag som saknar tillstånd. Jag tvivlar på att buke har tillstånd för den åsiktsregistrering som ofelbart sker på ett forum. Hittills har jag inte hört om någon journalist som blivit dömd för dylikt, men du lär ha en handfull domar att peka på med tanke på átt du är så säker på olagligheten.

Bra att du inser att jag spelar dum:D

Journalister har fällts för brott begångna i syfte att göra en story.
Jag har vid flera tillfällen påpekat att det är bra att man lyfter fram individer som för fram dubbla budskap
Men man ska inte sänka sig till deras nivå för att göra det, vilket du tydligen inte har ngr problem med.

Journalister har fällts för brott begångna i syfte att göra en story
Så då kan du äl peka på alla domar angående datalagring, med tanke på att det är det jag kommenterat och inget annat så måste det väl vara sådana domar du syftar på, allt annat är att försöka avleda din miss angående journalisters undantag när det gäller datalagring.

Jag har vid flera tillfällen påpekat att det är bra att man lyfter fram individer som för fram dubbla budskap
Hur har du tänkt att det skulle gå till när du till synes är emot undersökande journalistik (nästan omöjligt att göra utan någon form av dataregister)? det är lätt att vara positiv till något och samtidigt propagera för att rycka undan möjligheterna.

Men man ska inte sänka sig till deras nivå för att göra det, vilket du tydligen inte har ngr problem med.
Med dig som domare och tilldelande av åsikter är det mycket lätt, folk tycker ju som du anser de ska tycka och inte enligt eget huvud. Som exempelvis här, jag påpekar att enda sättet att komma åt någon enligt dina vilkor och helt plötsligt är det enligt dig min åsikt.

Om det är epitetet för undersökande journalistik , den att publikgöra privatpersoners politiska hemvist mot deras vilja så är din form av journalistik farlig. För den formen av journalistik tillsammans med en ideologi som ex fascism eller kommunism har visat sig till slut riktas mot vanliga rumsrena demokrater såsom socialdemokrater o liberaler.

Vad det gäller brott i samband med journalistik så är väl de fällande domarna för hantering av vapen i samband med expressens artiklar ett exempel

Mig som domare? Den rollen har du ju så talande iklätt dig tidigare i o m dina domar, om vem som är vad och gör vad, så den fiktiva rollen får du behålla.

Problemet med att sänka sig till samma nivå som dem som hängs ut, är att det inte gör den politiska nytta som man tycks eftersträva.

SD ökar i undersökning efter undersökning.
Och de kommer förmodligen att göra detta så länge man inte på allvar och seriöst tar itu med problemet.

Och det första steget är att acceptera att partiet är en aktör på banan, ska respekteras som en sådan och därefter ska man med fakta och inte slagord o floskler bekämpa partiet. Det är den enda vägen att gå för att få bort partiet från riksdagen.

Naturligtvis ska partiets historia och gamla bindningar belysas, liken från garderoberna ska tas fram. Men det ska naturligtvis även gälla de andra partierna i riksdagen med, V(pk) har ju en hel del rara lik de med.....

Om det är epitetet för undersökande journalistik , den att publikgöra privatpersoners politiska hemvist mot deras vilja så är din form av journalistik farlig. För den formen av journalistik tillsammans med en ideologi som ex fascism eller kommunism har visat sig till slut riktas mot vanliga rumsrena demokrater såsom socialdemokrater o liberaler.
Ja om du anser att all undersökande journalistik har som idé att få folk att stoppa bomber i folks brevlådor så förstår jag om du vill stoppa den. Jag är av en avvikande åsikt och i min värd finns det både bra och dålig journalistik. Flertalet jobbar inte mot de mål du målar upp så din i mina ögon förvridna syn får stå för dig. Det är åtminstone inte min form av journalistik utan dina fantasier om det.

Vad det gäller brott i samband med journalistik så är väl de fällande domarna för hantering av vapen i samband med expressens artiklar ett exempel
Jag frågade dig specifikt efter domar angående datalagring där journalister blivit fällda, vilket är det vi diskuterat i detta fall och där du menar att det är olagligt och jag menar det är lagligt. Du kommer med exempel på helt andra lagbrott. Godag yxskaft är väl det mest lämpliga svaret här.

Problemet med att sänka sig till samma nivå som dem som hängs ut, är att det inte gör den politiska nytta som man tycks eftersträva.
Om man med alla medel vill förhindra att folk kan bemöta debatten på sådana här siter, vill att folk ska ha rätt till anonymitet, vill att man inte ska kunna ta publika uppgifter för att se vem det är som skriver och dessutom anklagar den som publicerar uppgifter för att mer eller mindre själv stoppa bomber i brevlådor (på medlemar i ett parti som tidigare fejkat liknade).

Du lägger debatten på fel nivå, klart man kan diskutera vad som publicerats och om delar var olämpligt ur journalistisk synpunkt. Du beter dig dock som en SD-medlem som försöker skydda ditt parti och dess metoder genom att låtsas vara rumsren och verkar lite desperat efter sätt att få expressen att framstå som den stora boven som attackerat stackars SD med solklart olagliga metoder när fakta är att Expressen kanske gjort en del övertramp men använt sig av gängse journalistiska metoder hållt sig inom lagens ramar (enligt justitsiekansler till exempel). Jag vet givetvis inte om det är så, men det är knappast första gången som du upptrader som du vore SD in disguise.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka