SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Du förstår alltså fortfarande inte?

Nej jag jag
förstår fortfarande inte hur en vuxen människa inte inser skillnaden i att försvara någons rätt att ha en en åsikt och försvara en åsikt.
Du verkar ju bita dig fast i att jag försvarar SD;s åsikter fast vad jag gör är försvarar SD;s och V;s rätt att ha och framföra sina åsikter

Det är en sak att människor har olika förutsättningar, så som världen ser ut. Den är inte rättvis och alla har inte samma förutsättningar och möjligheter.

Det är en helt annan sak att betrakta människor som i grunden olika. Med olika egenskaper och värde. Det är essentialism och tjänar bara till att motivera eller dölja orättvisan.

Det är en sak att människor har olika förutsättningar, så som världen ser ut. Den är inte rättvis och alla har inte samma förutsättningar och möjligheter.

Ja. Det finns många orättvisor vi kan och bör åtgärda.

Det är en helt annan sak att betrakta människor som i grunden olika. Med olika egenskaper och värde. Det är essentialism och tjänar bara till att motivera eller dölja orättvisan.

Det där är bara snedvriden retorik. En egenskap är någonting man antingen har eller inte har. Till exempel två ben eller förmågan att lösa en ekvation. Människor skiljer sig normalt inte i väsentliga egenskaper. Däremot skiljer sig människors naturliga talang inom dessa egenskaper som vi delar. Snubblade över denna artikeln igår och fick upp ett minne då folk rasade mot mig på Bukefalos för ett tag sedan när jag skrev att människors skolresultat sannolikt delvis relaterar till genetiska faktorer, som om påståendet hade något med min människosyn att göra. Men för mig har det inte med människosyn att göra ö.h.t utan det har att göra med att förhålla sig till verkligheten och det skiljer sig från att "motivera eller dölja orättvisor".

Så de olikheter du syftar på är "naturliga talanger"? Är det ens relevant eller riktigt att prata om människor som olika om det bara handlar om olika fördelning/uttryck av samma egenskaper/färdigheter?

Nja det beror på i vilken kontext. När jag skrev att alla människor är olika i inlägg #603 så menar inte bara rent biologiskt.

Ja det är självklart högst relevant och riktigt.

Förutom det uppenbara att vi i någon utsträckning måste respektera varandras olika åsikter och preferenser etc (åsiktsfrihet, yttrandefrihet, religionsfrihet osv) - när och på vilket sätt är det relevant att betrakta människor som i grunden olika?

Förutom det uppenbara att vi i någon utsträckning måste respektera varandras olika åsikter och preferenser etc (åsiktsfrihet, yttrandefrihet, religionsfrihet osv) - när och på vilket sätt är det relevant att betrakta människor som i grunden olika?
Jag har i alla fall inte träffat 2 individer som är exakt likadana.

Varje människa har sitt värde som individ, man har värde i kraft av det man uppnått och man har samma värde som alla andra, som människa.

Tja, det där med att det skulle finnas sverigedemokrater som inte ogillar invandrare känns ju som ett påstående som återstår att bevisa.

Herregud så dumt. Det finns hur många som helst.
Sympatierna för SD handlar om något helt annat än fientlig inställning mot invandrare, att "ni" inte snappat upp vad det handlar om är bara ett tecken på att ni aktivt valt hur ni ska tolka det ni ser och hör.
Ni är inställda på ett låst läge som gör er totalt oförmögna att tolka/hantera den information som serveras.

Alternativa anledningar till SD-sympatier, utöver "rasism och fientlighet", finns och är inte svåra att upptäcka.

Herregud så dumt. Det finns hur många som helst.
Sympatierna för SD handlar om något helt annat än fientlig inställning mot invandrare, att "ni" inte snappat upp vad det handlar om är bara ett tecken på att ni aktivt valt hur ni ska tolka det ni ser och hör.
Ni är inställda på ett låst läge som gör er totalt oförmögna att tolka/hantera den information som serveras.

Alternativa anledningar till SD-sympatier, utöver "rasism och fientlighet", finns och är inte svåra att upptäcka.

Sd är lite underligt facetterade. Dels säger man sig stå för konservativa värderingar vad det gäller traditioner o samhälle, samtidigt som man helt klart för fram andra, socialdemokratiska värderingar när det gäller vård o omsorg och till slut kryddar man det hela med en underlig form av protektionism och vill exkludera en mängd människor från det man dukar fram.

Den som har svårt att konkurrera på arbetsmarknaden kan vara en kandidat som anhängare, den som jobbar inom vård o omsorg och ser sina arbetsvillkor tuffas till kan vara en, polisen som får hantera problemen io våra getton en tredje etc etc.

Är det märkligt?
SD är ett ungt parti, ett mycket ungt parti. På några få år har partiet växt från 1,5% till 10% och det genom en vallfärd från övriga partier, bla en stor del Moderater, och nu på sista tiden även etablerade politiker från de andra partierna.
Givetvis gör detta partiet mångfacetterat och splittrat, och så kommer det vara till den expansiva fasen börjat plana ut och den nya kompetensen hittat sina roller. Det pågår en make over och det krävs verkligen att toppen håller tungorna rätt i mun för att under resan lyckas hålla partiet intakt.
Det går att jämföra med att försöka hålla ihop och leda ett företag i rätt riktning under en längre tids explosiv expansionsfas, det är allt annat än lätt.

Vad SD egentligen är och går för kommer vi först veta 2018, alternativt 2022. Det beror på när tillströmningen planar ut.

Är det märkligt?
SD är ett ungt parti, ett mycket ungt parti. På några få år har partiet växt från 1,5% till 10% och det genom en vallfärd från övriga partier, bla en stor del Moderater, och nu på sista tiden även etablerade politiker från de andra partierna.
Givetvis gör detta partiet mångfacetterat och splittrat, och så kommer det vara till den expansiva fasen börjat plana ut och den nya kompetensen hittat sina roller. Det pågår en make over och det krävs verkligen att toppen håller tungorna rätt i mun för att under resan lyckas hålla partiet intakt.
Det går att jämföra med att försöka hålla ihop och leda ett företag i rätt riktning under en längre tids explosiv expansionsfas, det är allt annat än lätt.

Vad SD egentligen är och går för kommer vi först veta 2018, alternativt 2022. Det beror på när tillströmningen planar ut.

Första skvätten anhängare kom ju till stor del från desillusionerade ny demokrativäljare. Många småföretagare o hantverkare man möter verkar tycka att SD är ett bra parti.

Jag begriper bara inte hur man ska lyckas genomdriva sina vallöften.
Man ska bre på rejält i den mjuka sektorn och det ska finansieras genom att man ska dra in på kostnaderna för invandring o asylhantering.

Men såvitt jag förstår så blir det då frågan om både grundlagsändringar o omförhandlingar vad det gäller internationella avtal.
Att lyckas fixa till detta under en mandatperiod klarar man inte.

Att vi gemensamt med resten av EU måste se över vår hantering av just asylpolitik står väl klart, att vi antingen får resten av EU att anpassa sig till oss eller att vi anpassar oss till dem för på sikt håller inte snedfördelningen.
Samma regler o hanteringen måste införas inom EU.

Nja, det var inte precis så att några snubbar satt i Karlshamn och kom på: "Ja, vi bildar ett parti!".
Sd är grundat på det som var BSS, "Bevara Sverige Svenskt", en rasistisk organisation. Lägg till ett gäng gamla främlingsfientliga högerstofiler och sätt på dem kavajer; voilà.

Tror man att alla är lika i grunden så blir alla problem samhällssystemets fel vilket leder till att man justerar till åsikter därefter och tar sämre beslut. Bäst beslut tar man givetvis när man förstår sig på hur saker och ting hänger ihop och samverkar.

Första skvätten anhängare kom ju till stor del från desillusionerade ny demokrativäljare. Många småföretagare o hantverkare man möter verkar tycka att SD är ett bra parti.

Jag begriper bara inte hur man ska lyckas genomdriva sina vallöften.
Man ska bre på rejält i den mjuka sektorn och det ska finansieras genom att man ska dra in på kostnaderna för invandring o asylhantering.

Men såvitt jag förstår så blir det då frågan om både grundlagsändringar o omförhandlingar vad det gäller internationella avtal.
Att lyckas fixa till detta under en mandatperiod klarar man inte.

Att vi gemensamt med resten av EU måste se över vår hantering av just asylpolitik står väl klart, att vi antingen får resten av EU att anpassa sig till oss eller att vi anpassar oss till dem för på sikt håller inte snedfördelningen.
Samma regler o hanteringen måste införas inom EU.

Huruvida SD kan/inte kan driva igenom sina vallöften är idag en icke-fråga då de inte kommer ha makten att göra några genomföranden.

Alliansen lovade skattesänkningar, det är några av de få vallöften som drivits igenom och verkligen fått effekt.
Nu utlovas från samma håll, sannerligen väntade, rejäla skattehöjningar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5738622

Dessa skattehöjningar, samt effekten av dem, kommer troligen göra SD än mer till ett intressant alternativ och vem vet, med den här samhälleliga utvecklingen kanske de faktiskt får möjligheten att visa om de kan hålla sina vallöften 2018/2022.

Sedan kan det så klart hända något som gör att det blir fart på den privata sektorn (idag är det främst arbeten inom den offentliga sektorn som ökar och det är ju inte det landets finanser behöver) som gör att bidragsanställningar kan bytas ut mot riktiga anställningar, nya arbeten skapas och arbetslösheten sjunker till 5-7%.
Då kommer alla problem som gör SD intressant att elimineras, men jag tvivlar på att det kommer hända.

Nja, det var inte precis så att några snubbar satt i Karlshamn och kom på: "Ja, vi bildar ett parti!".
Sd är grundat på det som var BSS, "Bevara Sverige Svenskt", en rasistisk organisation. Lägg till ett gäng gamla främlingsfientliga högerstofiler och sätt på dem kavajer; voilà.

Okej, du vill tro att en miljon av alla svenskar är rasister. Ditt val.

Lite synd att Sverige inte är ett judiskt land. Då kunde vi ju ha bevarat Sverige svenskt utan att vara rasister.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka