Se Avsprångspunkten

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Anyo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 4 085
Sv: Se Avsprångspunkten

Haha det lät som en väldigt rolig grej :D Måste jag nog prova ^^,
Men alla har ju sina små knep för att lära in :D

Ja testa, det kanske hjälper till lite att få in känslan :D

Vi har ju det, knäppa ibland.. men vafan..hjälper det så ;)

Jag har samma problem som du, har jättesvårt att se avstånden. Ju mer jag tänker på det desstu svårare för det får jag. Jag ska inte ge några konkreta råd eftersom jag är i samma sits som du och inte har någon bra lösning. Däremot ser jag fram emot att följa den här tråden och få lite tips själv. Jag stampar oxå på 110 hihi! You are not alone! :bump:

Se där :) Ja men ju mer ja fokuserar på avståndet ju mer åt pipsvängen blir det. Jag kanske inte skulle "försöka" så mycket att verkligen få det bra för det kanske är där som det skiter sig. Men vi får hålla ögonen öppna och hoppas på massa bra tips i tråden :D

Vet du vad du skulle kunna testa på ett lågt hinder, blunda och rid mot hindret och tvinga dig själv att lita på hästen.. det är också en bra grej! För litar du på hästen, så litar hästen på dig och det blir mycket lättare att vara mer samspelta. :) Och du kan då heller inte tänka så mycket, du måste lita på att hästen kan :)

Det har jag faktiskt gjort förut :) Litar på henne det gör jag :) men ska prova mer :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
880
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 435
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: Nova123
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem... 2
Svar
21
· Visningar
2 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka