se upp för Equi gard transportskydd, hööks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sandran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 843
S

Sandran

Har haft mina i ett år och i helgen då vi skulle lasta min häst till tävling så råkade han trampa på nedre delen av ena skyddet lite försiktigt. då gick ALLA spännena sönder, bara slets av. Och dagene fetr då vi skulle lasta hem, råkade han stöta i det andra skyddet. Så fick det en reva i sjävla "tyget" (då han stod i boxen!!) Sen helt fuffs flux gick ännu ett till sönder!!

Har alltid haft dessa skydd förut, alltid varit bra.
Men nu blir man ju jäääävligt skeptisk.
Ska inte köpa dom igen!!
Man förväntar sig ändå lite kvalitet för 400 spänn.

Sv: se upp för Equi gard transportskydd, hööks

Inte för att vara elak, men när man kikar på vad transportskydd av andra märken kostar så JAG förväntar mig verkligen inte kvalitet av ett par transportskydd för 400 kr..

Transportskydd ska INTE gå sönder.

Transportskydd ska INTE gå sönder.

Över ett halvt ton häst som "råkar" kliva på det, så tycker inte jag att det är konstigt om det går sönder, speciellt som då inte hästar har en tendens att förstå att dom ska kliva av den så att den inte går sönder utan oftast i stället grips lite av panik och försöker "dra" sig loss från det som håller fast dom.

äh jag har åkt med mina massor av gånger... de är lite trasiga bak, men min står å sparkar HELA tiden...

de är ju inte världens tjockaste precis...

som sagt, man får vad man betalar för... jag tycker inte bucas är speciellt bra heller...

ska du ha bra får du nog köpa i filt å som är läderförstärkta vid hovarna (typ boots)...

jag har alltid fleecelindor under skydden... extra extra lixom :D

boots får man nog inte plats med... :(

Nu var det inte så att han kastade sig eller liknande han stod stilla i sin box och gick runt lite

Bucas tycks ha väldigt mkt sämre kvalitet på de 'nya' skydden än de äldre. Jag har ju Bucas Orginal hellånga. De är inne på sitt fjärde år, och har utstått avancerad misshandel av broddade hästar som klivit i nederkant på skyddet, sparkande osv. Och det är inte ens en reva i dem, de kommer ur tvättmaskinen som nya gång på gång.

De nya (låga) Bucas jag köpte däremot gick en ganska snabb död till mötes... *morr*

nä men sätt fast skyddet i en dörr å dra, så ska du se att de går sönder... trampas det å dras så går de såklart sönder...

tyvärr...
investera i bättre nästa gång, kan va värt det ;)

Alex: hehe... misshandelstester brukar sluta dåligt, fråga mina 6 täcken på en dag :angel:

Jag har haft mina ända sen jag hade ponny, de är inte det minsta trasiga fast ponnyn aldrig stod stilla i transporten. Första storhästen hade de också, liksom den nuvarande som galopperar hela transportresan.

De är inte ens trasiga i nederkant och ändå är de flitigt använda i många år på hästar som inte står still. De åker dock inte med broddar i om de ska göra någon skillnad.

Sen får man ju räkna med att få det man betalar för, 400 är inte speciellt mycket för ett par transportskydd.

Ja det är ju så att man får det man betalar för, men man blev endå grymt förvånad då de bara var använda en gång.

Mina Equigard köpte jag för 6 år sen och dom är fortfarande hela och bra.
Mina Mark Todd har tappat sin förstärkning längst ner, och dom är ju "dyra".

Antar att de du har är ett par sånna där i "vadderad tyg" eller hur man ska förklara det. Personligen tycker jag inte att de är värda så speciellt mycket, visst de skyddar lite mot skrap och tramp men det är absolut ingenting som skyddar om det verkligen blir någonting.
Plus att de som du säger lätt går sönder.

Ivestera i ett par riktiga i läder och filt. Visst det kostar lite men det är det deffinitivt värt! De går inte så lätt sönder och skyddar betydligt bättre mot tramp och slag! :banana:

Hellre att transportskydden går sönder än hästen..

Hej!

Själv har jag haft mina "billiga-hööks-skydd" i 5 år och endast en av "remmarna" har lossnat, men det var vårt fel, då vi inte drog åt skyddet ordentligt och det kasade ner och häst lyckades trampa på remmen samtidigt som hon gick..

/ Lavinia, som inte vill byta sina.

Jag köpte mina eskadron för en hundralapp till jag tror att de är kvalitetsskydd :D Några som hållit stenbra är mina låga transportskydd från sveatäcket som jag köpte till min ponny för 10 år sen en ren har lossnat med det är också allt.

för 400 :- och hööks märken förväntar då inte jag mig ng kvalite

Hon kanske inte har användt dem mer än en gång även om hon köpte dem för ett år sen? ;)

Jag köpte ett set equigardskydd för 4 år sedan, och de ser ut som nya:)

men jag vill ändå helst inte använda dem pga att de inte är så rejäla, det är ju mest vadderat tyg liksom...
Men alla spännen är hela, tyget är fräscht:bow:
Bra att ha som extraskydd!

Någon "lågprisbutik" jag däremot inte ska köpa transportskydd ifrån är gekås.
En stallkompis köpte, skulle lasta sin häst som trampade runt en stund då han är lite orolig vid lastning. Vips så var hela nederdelen på skydden sönderstrimlade:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka