Secret Santa - 2016

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 384
  • Visningar Visningar 72 009
Jag fick jättefina presenter av min tomte :love: En påse med olika kattgodis och en söt liten leksak man kan dra upp, en triangel med choklad och en sååå fin tomte med superlång skägg som kommer bli så fin i min bokhylla :love: Jag gissar att @pannkaka är min tomte helt baserat på ort? :nailbiting:

2vcz609.jpg

Teet jag fick och den hemslungade (?) honungen var båda jättegoda och passar utmärkt nu när jag försöker mota den hotande influensan i grinden.
Har verkligen ingen aning om vem som är min tomte. :confused::confused::confused::confused:

Mina julklappar från min snälla tomte som jag utifrån den medskickade ledtråden tror är @tolksele?
Tomten hade prickat in flera ledtrådar väldigt bra. Stor eloge till dig <3. Jag missade att ta kort på katternas julklapp också. De fick lite kattkyssar som de tackar för :).

Det blev en spännande ljudbok, två chokladkakor (har inte smakat dem tidigare utan bara hört om dem i hiss- och disstråden), ett doftljus och tåvärmare <3.

Rätt! Attans att inte knäcken blev bra... men svårt att köpa något åt en med intolerans. Ville ändå fixa något ätbart :(.
Yesss, jag misstänkte det så fort jag såg katten!! :D Tänkte omedelbart att det måste vara någon som sett mig skriva i katt trådarna! :love:
Jag förstår det :heart jag är ganska petig av mig och därför ville vara försiktig angående det i ledtrådarna. La dock till en, typ ätbar, sak åtminstone! :angel::laugh:

@Asko förstod du inte min fina ritade ledtråd? :(
Öh :o godis krona snöflinga?
Har jag sagt att jag är hemsk på att gissa? :angel::rofl:

@Marty Wait! Kan godiset och kronan ha något med dina senaste kullars namn? :idea::idea: Men snöflingan..? :o
Verkligen avancerat, hade aldrig kunnat gissa mig fram till det :rofl::rofl::rofl:

Jag fick mumsig choklad (som jag kommer att få gömma från dottern för det är hennes favorit) och två kaffesorter som jag ska testa direkt imorgon bitti.
Tack snälla tomte men jag har just nu ingen aning om vem du är :o

Yesss, jag misstänkte det så fort jag såg katten!! :D Tänkte omedelbart att det måste vara någon som sett mig skriva i katt trådarna! :love:
Jag förstår det :heart jag är ganska petig av mig och därför ville vara försiktig angående det i ledtrådarna. La dock till en, typ ätbar, sak åtminstone! :angel::laugh:

Öh :o godis krona snöflinga?
Har jag sagt att jag är hemsk på att gissa? :angel::rofl:
När jag googlade så ansåg de flesta att vit choklad innehöll laktos så jag vågade inte köpa det :o. Men hoppas att övriga klappar blev bra ändå :).

Godis: Soda Pop
Krona: Prinsessan Birgitta
Snöflinga: Lumi betyder snö på finska ;).
Jag trodde du skulle förstå kattspåret och sen koppla ihop det med mina kissisar. Du har ju följt kulltrådarna så jag trodde du skulle kunna ta Soda och Biggan i alla fall. :)

När jag googlade så ansåg de flesta att vit choklad innehöll laktos så jag vågade inte köpa det :o. Men hoppas att övriga klappar blev bra ändå :).

Godis: Soda Pop
Krona: Prinsessan Birgitta
Snöflinga: Lumi betyder snö på finska ;).
Jag trodde du skulle förstå kattspåret och sen koppla ihop det med mina kissisar. Du har ju följt kulltrådarna så jag trodde du skulle kunna ta Soda och Biggan i alla fall. :)
Menade iofs tuggummit men ja, förstår att det kan kännas knepigt :)
Och jaa, jag älskar katten! :love::D Jag trodde att jag hade förutsett en sak men blev grundlurad :rofl: Bravo! :D

Om du läser lite vidare så ser du att jag begrep godiset och kronan ... till slut! :laugh: Fast som du säget så tänkte jag mera på dina kullar än dina katter :o När jag visste att det var du så kunde jag klura ut det men när jag hade så många andra att gissa på så hade jag inte kunnat gissa bara utifrån ledtråden :o:angel::rofl: Väldigt bra ledtråd! :D

Menade iofs tuggummit men ja, förstår att det kan kännas knepigt :)
Och jaa, jag älskar katten! :love::D Jag trodde att jag hade förutsett en sak men blev grundlurad :rofl: Bravo! :D

Om du läser lite vidare så ser du att jag begrep godiset och kronan ... till slut! :laugh: Fast som du säget så tänkte jag mera på dina kullar än dina katter :o När jag visste att det var du så kunde jag klura ut det men när jag hade så många andra att gissa på så hade jag inte kunnat gissa bara utifrån ledtråden :o:angel::rofl: Väldigt bra ledtråd! :D
Det ska ju vara lite klurigt. Men du har rätt. Godiset och kronan passar ju faktiskt till hela kullarna och inge bara på kissisarna. :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 343
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 761
Senast: Takire
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 255
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 982
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31