Secret Santa - 2016

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 384
  • Visningar Visningar 72 009
Jag har öppnat 3 paket.
Ett med lösgodis (så roligt att skicka så :D)
Ett med rengörningsduk till ansiktet för att ta bort smink.
Ett med läppbalsam och glitterolja.
Har kvar att öppna men dom ligger hemma.
Bilder kommer när jag är hemma igen.
Men tack så mycket för det jag öppnat hittils. @Emtherlia
´Jag är jättenöjd med det jag fått =)

Nu öppnade jag resten och herregud vad mycket saker! (och någon snokat runt på buke ;))
TACK TACK TACK:bow:
15727276_10153922189701315_6662164844702784688_n.jpg

Tomte ---> snällt Buke-barn

1. athena_arabians -> Blacksmithfarm
  2. LittleJohn ->Malin_L
  3. Monifa -> Wingates
  4. Stjarnhimmel -> tigerflicka
  5. Toughcookie - > Monifa
  6. Wingates -> AraSlei
  7. Kaktuzblomma ->Jeps
  8. Emtherlia -> sweep

Mitt fina paket från tomten. :):banana:
Tack tomten. :love:

Jag har fått min livs första målarbok.....(som vuxen ;)) En målarbok med blommor! :love:
Bästa godaste teet - Mareld.
Jag är en pysslare så mappen blir underbar. Det som inte syns på bilden är att mappens bild är fjällmiljö. Vilket får mig att sukta efter mina älskade fjälltoppar.
Tanken tror jag är att i mappen ska jag lägga mina alster...för att min tomte har visat vägen genom att lägga ett av sina alster i mappen. Så fin!
Reflex med hästmotiv. Den ska nog få flytta till stallet o våra turer ihop.
Och längst ned i bild ligger godis - vattenmelonsuris. :d Någon tror jag har luskat i någon gammal tråd. Eller också har jag fått samma tomte (eller om det var secret bunny?) som då hade luskat på just den biten. *hm*

Tanke på vem det är? Alltså jag var från början inne på om det skulle vara @Fille men orten stämmer inte alls. O det är med tanke på dialogen tidigare i tråden...att lämna vid hand. Min tomte - som jag har förstått det - var på väg hem till mig. Men så letar jag på ort som avsändaren är ifrån så hamnar jag på @Asko. Men @Asko hittar jag inte i bildmålartråden - kan ju tycka att borde ha kommit fram där. Men...jag lägger min röst på @Asko ändå. Är du min tomte?

Har problem med bilder så det blev inga alls :(
Men när jag öppnade paketen som min ena hund redan visat så stort intresse för att den inte fick ligga ihop med andra klappar utan uppe på en hylla. Var min första tanke "skit det har varit möss i lådan".
Fast vi närmare granskning var de röriga pappersbitarna bara rester från ett reklamblad från Byggmax som min tomte använt för att fylla ut lådan med :D

Kan lugnt säga att den delen av min klapp som var avsedd för fyrfota familjemedlemmar reda är slut. Hundkexen var mycket uppskattade.
Själv har jag fått både gott till kropp och själv i form av choklad och en massa olika saker som badsalt och ansiktsmask. Vilket ska bli skönt att njuta av i jul. Ja också kommer min klapp att vara länge för jag har fått en prenumeration på en korsordstidning :love:

Nu till det stora problemet om vem som är tomte. Tror min tomte bor i närheten av Stockholm. Paketen var postad i Åkersberga. Tror också att min tomte är ganska mån om sig själv med tanke var lådan kom ifrån. Misstänker också att tomten har hund själv. Dessutom var det silvertejp på ytterpaketet.
Så långt är jag med men sedan får jag nog forska lite om vem det kan passa in på :confused:

I vilket fall min Tomte tack för julklappen och jag hoppas du får en god jul själv.

Jag får inte bilden att fungera.. :(
Men jag fick två små betongljuslyktor/minikrukor med ugglor på, ett spännande te och ett bokmärke i metall med en uggla på. :love:
Dessutom finns ett paket kvar som jag tror innehåller nåt gott till hunden, med det får han inte öppna förrän imorgon då han redan ätit för mycket idag! :rofl:

Tack så mycket @Reville :love:

Mina julklappar från min snälla tomte som jag utifrån den medskickade ledtråden tror är @tolksele?
Tomten hade prickat in flera ledtrådar väldigt bra. Stor eloge till dig <3. Jag missade att ta kort på katternas julklapp också. De fick lite kattkyssar som de tackar för :).

Det blev en spännande ljudbok, två chokladkakor (har inte smakat dem tidigare utan bara hört om dem i hiss- och disstråden), ett doftljus och tåvärmare <3.

Skyldig! Och roligt att du gillade paketen, boken är en stor favorit hos mig :)

Nu har jag också öppnat mina paket, och det innehöll te som doftade smaskens, en fin mugg att dricka teet ur,, en sjukt söt tekula i form av en groda med ett blad att sätta den på, och en fin mörk choklad. Jättemysigt paket som jag ska jättemysa med ikväll. :d

DSC_0512_zpsrim4rlnt.jpg

_20161224_202300_zps4417jjdb.jpg

TACK snälla buketomten - jag tror att du är @Glooper .

Mitt fina paket från tomten. :):banana:
Tack tomten. :love:

Jag har fått min livs första målarbok.....(som vuxen ;)) En målarbok med blommor! :love:
Bästa godaste teet - Mareld.
Jag är en pysslare så mappen blir underbar. Det som inte syns på bilden är att mappens bild är fjällmiljö. Vilket får mig att sukta efter mina älskade fjälltoppar.
Tanken tror jag är att i mappen ska jag lägga mina alster...för att min tomte har visat vägen genom att lägga ett av sina alster i mappen. Så fin!
Reflex med hästmotiv. Den ska nog få flytta till stallet o våra turer ihop.
Och längst ned i bild ligger godis - vattenmelonsuris. :d Någon tror jag har luskat i någon gammal tråd. Eller också har jag fått samma tomte (eller om det var secret bunny?) som då hade luskat på just den biten. *hm*

Tanke på vem det är? Alltså jag var från början inne på om det skulle vara @Fille men orten stämmer inte alls. O det är med tanke på dialogen tidigare i tråden...att lämna vid hand. Min tomte - som jag har förstått det - var på väg hem till mig. Men så letar jag på ort som avsändaren är ifrån så hamnar jag på @Asko. Men @Asko hittar jag inte i bildmålartråden - kan ju tycka att borde ha kommit fram där. Men...jag lägger min röst på @Asko ändå. Är du min tomte?
Asko är ju jätteduktig på att teckna :). Så tror att du kan vara något på spåren.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 349
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 763
Senast: Takire
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 260
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 982
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31