Secret Santa - 2016

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 384
  • Visningar Visningar 72 009
Tack tomten!
Jag fick en vit kudde med "diamanter" på, ett fint te-glas gissar jag att det är och ett ekologiskt grönt te med smak av mynta/nässlor (det va det som luktade tandkräm :angel: )! Spännande!

Jag har en teori om hur jag ska lista ut vem du är, men det får bli imorn när jag sitter vid datorn om jag hinner.. :) tack igen!

PS. Bild kommer imorn.

Citerar mig själv.. det stod ÖRTTE inte grönt te på lådan.. :o :D

Nuså, bilder!

Paket! Det lila och Pockyn är från originaltomten och resten är från reservtomten.
20161224-000800.jpg

Från originaltomten, en plånbok och två förpackningar Pocky (och efter att ha velat prova Pocky bra länge så kan jag meddela att det smakar över förväntan :D)
20161224-001030.jpg

Från reservtomten, en sadelmuff eller vad de heter, reflexer till ekrarna, en massa choklad, kattgodis och en Pokémon-powerbank :D Kommer dock inte kunna spela mycket till då jag kommer avlida av tryfflarna :angel: Såååååååå jäkla goda! :d
20161224-001649.jpg

Som sagt, helt sjukt bortskämd. Tack kära tomtar! :love:
Jag tror att originaltomten är @Liten_Ung ? Reserven vete sjutton, får klura lite på den :)

Nu har jag öppnat mina julklappar.
148253593067163700_resized.jpg

:bow::bow::bow:
148253537848297400_resized.jpg

Teckningsblock, kopparpenna, silvergarn, lila garn, choklad, "korsstygnsram" och linjal i läder.
:bow::bow::bow:

Har redan invigt pennan och blocket, som synes ovan. :D
Jättefina klappar, tack så mycket! Vi får se vad det blir för alster av och i dem, lovar att dela med mig!

Jag gissar att det är @athena_arabians som är min Secret Santa. Detta baserar jag då på vart paketet lämnades in, har ju vart på buketräff hos dig :D (och är det inte du... ... då får vi börja detektiva:D)

EDIT - "rätt" färg på garnet (var visserligen en ledtråd, men ändå - +++), rätt choklad (:d) - min tomte har koll! :banana:

Så, nu ska jag strax sova, sedan vet jag inte när jag hinner titta in här igen. Så:

:bump:GOD JUL ALLIHOPA!:bump:

Senast ändrad:
Nu har jag öppnat! Tack snälla tomten! :love:
Fick te, honung (Tack! Den blir perfekt för att få bort den gräsliga hostan jag haft hela veckan) en tesil vilket jag behövde en ny :up: en fin ekologisk choklad, helt ny sort för mig. Aldrig sett den förut. Samt en påse kattgodis som min katt älskar! :) Helt perfekt! :love: Vem som är min tomte måste jag dock fundera på
15625238_769963619808724_3538261115769192448_n.jpg

Tack för den fina presenten! Jag gissar även att det är @Monifa som är min tomte? :)
(Om man får gissa nu?)

Ammo ska prova rosetten imorgon!
15723855_10153912483201707_1976098115_n.jpg

Till den tomte som har skickat muggen. Den är skithäftig! Jag gissar den är specialbeställd eller egengjord...vilket av dem? O om den är specialbeställd...varifrån då? *nyfiken* Vill också fixa.

...
Har inte öppnat något, blir senare. :)

Vad kul att se de öppnade julklapparna :) jag kommer öppna imorgon (eller ja, idag men jag jobbar nu så ska sova först så känns som imorrn) em med familjen, spännande! :)

//r

@Blacksmithfarm: Ja, det är jag som har tomtat... det var alldeles för lätt för dig att gissa! :arghh: :p :D Jag hann helt enkelt inte lämna in någon annanstans (det hade varit klockrent att låta särbon lämna in på random ort på vägen hem :rofl:).

Vad roligt att sakerna verkar passa :heart Jag gjorde iaf dagen för damen på handarbetsaffären: "Öh, jag ska köpa julklapp för en Secret Santa-grej på ett internetforum och jag vet noll om handarbete... men den jag ska skicka till har jag iaf träffat när jag hade fest och inbjudit de på forumet!". Det var lite O_o över henne :laugh:

Jag gillade ramen, när man tröttnat på det man har uppe är det bara att byta ut till nästa alster och hänga upp på väggen :up: De fanns i massor av färger och storlekar. Pennan är en av mina favoriter, det är den enda penna jag kan skriva med så det blir läsligt.

God jul :)

B8134540-5CED-4D58-94BD-2BAC4A6CCD8E_zpsuzxbk8wr.jpg

Här är mina paket! Älskar dinglisar, köper alltid sånna till mina kompisar som fått barn men inte hunnit införskaffa själv :) lakrits är mitt favvogodis, spännande att testa ny sort och de sista två är små lampor att sätta på vagnen, ena lyser vitt och andra rött så en fram och en bak!
Tack tomten, jättefina presenter! Men den enda ledtråden jag har är att det är inlämnat i uppsala, har lite dålig koll på vilka som bor där?!

Mina klappar:
15534733_1640995926200942_2765538521455263744_n.jpg

Tack så hemskt mycket snälla tomten :) Burt's Bees har jag använt förut och fotkrämen är perfekt tajmad för mina fötter är väldigt ledsna på mig efter allt fältarbete i höst :up: Chokladen kommer garanterat till användning också :angel: :D

Jag måste klura mer på vem min tomte är men med tanke på avsändarorten gissar jag på att chokladen är en privatimport :D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 320
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 725
Senast: Takire
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 235
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 953
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023