Seg dator = virus?

millen

Trådstartare
Då min dator på den senaste tiden blivit fruktansvärt seg kan jag inte låta bli att tänka att den kan ha fått något virus, trots virusskydd. Det känns inte rimligt att den redan har blivit "trött" då den inte ens är ett år gammal. Jag kör en scanning med mitt virusskydd men det har inte hittat något än. Men då jag är världens minst tekniska människa så har jag ingen aning om hur virus fungerar. Kan det göra datorn seg och hur får man bort det?
 
Kan också vara en massa processer som startas automatiskt i datorn, och som "äter" minne och CPU.

Att rensa bland sådana processer, och att dessutom logga ut och stänga av (alltså inte bara klicka bort) diverse webbsidor och program hjälper en hel del.

När du fått igång datorn igen, googla på "snabba upp datorn", välj några vederhäftiga källor, så finns t.ex. instruktioner för hur man rensar att hitta ganska enkelt. Du måste välja förslag som hör ihop med ditt operativsystem.

Lycka till!
 
Kan också vara en massa processer som startas automatiskt i datorn, och som "äter" minne och CPU.

Att rensa bland sådana processer, och att dessutom logga ut och stänga av (alltså inte bara klicka bort) diverse webbsidor och program hjälper en hel del.

När du fått igång datorn igen, googla på "snabba upp datorn", välj några vederhäftiga källor, så finns t.ex. instruktioner för hur man rensar att hitta ganska enkelt. Du måste välja förslag som hör ihop med ditt operativsystem.

Lycka till!
Tack! Ska absolut kolla upp :up:
 
Du kan behöva uppdatera den, min segar ihop när det ligger en uppdatering och väntar. 1 år gammal dator
 
Har du väldigt dammigt kan det vara fläkten också, men det märker du om den låter mer än den brukar och känns varm. Är enkelt löst med luft på burk. Blås in luften på sidan bara så brukar ett moln av damm flyga ut.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en luftvärmepump som jag har påslagen denna vinter. Den låter illa. Ofta när jag sitter vid datorn som är precis under den, så...
Svar
12
· Visningar
497
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför? Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Habina
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 949
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp