Seg dator = virus?

millen

Trådstartare
Då min dator på den senaste tiden blivit fruktansvärt seg kan jag inte låta bli att tänka att den kan ha fått något virus, trots virusskydd. Det känns inte rimligt att den redan har blivit "trött" då den inte ens är ett år gammal. Jag kör en scanning med mitt virusskydd men det har inte hittat något än. Men då jag är världens minst tekniska människa så har jag ingen aning om hur virus fungerar. Kan det göra datorn seg och hur får man bort det?

Kan också vara en massa processer som startas automatiskt i datorn, och som "äter" minne och CPU.

Att rensa bland sådana processer, och att dessutom logga ut och stänga av (alltså inte bara klicka bort) diverse webbsidor och program hjälper en hel del.

När du fått igång datorn igen, googla på "snabba upp datorn", välj några vederhäftiga källor, så finns t.ex. instruktioner för hur man rensar att hitta ganska enkelt. Du måste välja förslag som hör ihop med ditt operativsystem.

Lycka till!

Kan också vara en massa processer som startas automatiskt i datorn, och som "äter" minne och CPU.

Att rensa bland sådana processer, och att dessutom logga ut och stänga av (alltså inte bara klicka bort) diverse webbsidor och program hjälper en hel del.

När du fått igång datorn igen, googla på "snabba upp datorn", välj några vederhäftiga källor, så finns t.ex. instruktioner för hur man rensar att hitta ganska enkelt. Du måste välja förslag som hör ihop med ditt operativsystem.

Lycka till!
Tack! Ska absolut kolla upp :up:

Du kan behöva uppdatera den, min segar ihop när det ligger en uppdatering och väntar. 1 år gammal dator

Har du väldigt dammigt kan det vara fläkten också, men det märker du om den låter mer än den brukar och känns varm. Är enkelt löst med luft på burk. Blås in luften på sidan bara så brukar ett moln av damm flyga ut.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
468
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 194
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 671
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 269
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka