Sekretet från analsäckarna, vilken färg och konsistens

Rie

Trådstartare
ska det vara när det är friskt? Och hur ser det ut när det är inflammation?
Vår jyckehar haft olika, från gult till grått murbruksliknande till brunt.......?
Han har aldrig verkat öm eller åkt kana på baken. Däremot slickar han sig ovanför ljumsken vilket jag satt i samband med att säckarna behöver tömmas. Fel?
 
"Cillamuffins":
Men du är ju inte lite dum i huvudet :smirk:!
Hon menade ju inte att analsäckarna sitter i ljumskarna utan att han brukar slicka sig där när de behöver tömmas. Tror du att hunden vet själv var de sitter? Och du kan ju inte veta om det inte kliar/ömmar eller något där när de behöver tömmas, eller hur? Du är ju ingen hund?
Snälla sluta någon gång med dina dumma kommentarer, "cillamuffins", det börjar bli tröttsamt! Har du inget vettigt att säga så kan du vara tyst!

Och till Rie, min hund hade gult sekret och det var inget fel på honom. Men jag tror nog att det är olika från hund till hund och också tillfällen. Om han är frisk i övrigt så är det nog ingen fara. Annars så föreslår jag att du ringer veterinär. Lycka till! :)
 
eh...va???? klart som fan att hon inte trodde att analsäckarna satt i ljumskarna, men jag undrade varför hon trodde att slickandet i ljumskarna hade ett samband med analsäckarna. och vad har jag mer kommit med för "dumma" kommentarer om jag får fråga? tycker att det var ett ganska oprovocerat fjantigt påhopp :mad:

jag som tyckt att hundforumet sluppit onödiga sura kommentarer, men det är kanske slut med det nu?
 
Tja, personligen tycker jag ju att påhoppen alltid har kommit från dig...
 
Jag måste hålla med. du är alltid på fel plats vid fel tillfälle...
 
Det var ju t.ex en tråd om en hund som kliade sig i ögat för ett tag sen. Då kunde du ju inte vara tyst helt enkelt, utan skulle absolut hålla på din sak, trots att du hade fel.
Det är sättet du skriver inläggen på, du kanske skulle tänka lite på hur du skriver innan?
 
tyvärr kommer jag inte ihåg den, kan du ge något annat exempel? där du kan visa precis vad jag skrivit för dumt och onödigt? det verkar mest som om du är ute efter att kritisera mig av någon outgrundlig anledning...?
 
Om du nu har så svårt för cilla så kan du väl ta upp det med henne privat? Att förstöra ett inlägg som handlar om analsäckar genom personangrepp tycker jag är lite trist :smirk:
 
Och du har en mognadsgrad på :confused:

Ta diskussionen i PM , inte i en tråd som du själv inte startat.

Förövrigt så har jag aldrig läst något från Cillamuffin som kan jämföras med det du skrev i denna tråd, barnsligt från din sida.
 
Det är svårt att över internet svara på om just dina hundar har inflamation, ring och rådgör med en veterinär så du kan känna dig säker.
 
Hördu cillamuffins jag kan ge ett exempel på det där om att du sa att min mamma var dum i huvet bara för att hon hade gåt till veterinären med vår hund som hade tumör. Om vi inte hade gjor det skulle hon ha dött. :devil:
 
haha, oj, hela tre nya som anklagar mig! undrar om alla tre bor i samma kropp :smirk:

jag vill gärna ha en länk till tråden där jag skrivit att någon var dum i huvudet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp