Bukefalos 28 år!

Sele med ryggplatta

igbest

Trådstartare
Vad finns det för selar med ryggplatta så inte ringen och karbinhaken tar på själva ryggen? Jag ska använda selen som spårsele till dvärgschnauzer. Hon är ca 26-28cm runt halsen, 50cm runt bröstkorgen och ca 30cm rygglängd.
Gillade Zero Dc Shorterselen men den passade inte och ja jag kanske specialbeställer en om jag inte hittar någon annan.
Har en Julius K9 som funkar men den är lite kort men om jag inte hittar något annat så får jag kanske använda den.
Axaeco 4 Season Power Harness verkar ju vara som Zero Dc selen men ställbar, den kan vara ett alternativ men skulle gärna vilja ha lite roligare färger...
Har haft en Ruffwear Front Range Harness men den gillade inte hunden ifråga utan gick som en räkstjärt mest hela promenaden :(
 
Dog Copenhagen har en sån sele, men den liknar Ruffwear en del. Så då kanske inte hunden gillar den heller. Sen så har Trixie en sele som liknar Zero DC, men jag vet inte hur måtten är på dem.
 
Kanske är jag helt ute och cyklar, men en sådan här från Trixie kanske kan vara värd att kolla på?
10452.jpg


Jag har en sådan till min golden (pga att den var på rea :up: och tycker att den är helt okej)
 
Dog Copenhagen har en sån sele, men den liknar Ruffwear en del. Så då kanske inte hunden gillar den heller. Sen så har Trixie en sele som liknar Zero DC, men jag vet inte hur måtten är på dem.
Dog Copenhagen ser väldigt mycket ut som ruffwear så den går bort, däremot Trixies ser ju mer okej ut om den passar runt halsen...
 
Kanske är jag helt ute och cyklar, men en sådan här från Trixie kanske kan vara värd att kolla på?
10452.jpg


Jag har en sådan till min golden (pga att den var på rea :up: och tycker att den är helt okej)
Hur är den i storleken runt halsen, det är ju bara bröstkorgens storlek som finns med?
 
Hur är den i storleken runt halsen, det är ju bara bröstkorgens storlek som finns med?
Hm, jag är nog inte så bra på att bedöma det men för oss tycker jag att den funkar bra och är rätt så rymlig sett till resten av selen. Misstänker att det inte hjälper om jag mäter min iom att Svansson är lite större än din hund?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hudvårdstråden 2
  • Melatonin
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp