Semester med pojkvän - vart?

DeadSerious

Trådstartare
Jag och pojkvännen har pratat om att åka iväg någonstans till hösten/vintern, men vet inte riktigt vart vi vill någonstans - så jag vänder mig till beresta bukefalos :D

Vi har tänkt oss en romantisk och mysig solsemester så det bör vara någonstans där det är varmt och skönt under vintern (kan bli när som helst mellan oktober och februari typ, har inte kommit så långt i planeringen än ;)) och inte något partyställe a la Ayia Napa. :p

Plus i kanten om det inte är superturistigt, men det kan vi nog leva med om det är så. Vi vill i alla fall inte bo på något all inclusive-hotell utan hellre någon mysig bungalow, och vi älskar mat så det är viktigt att maten är god och vi vill ha möjlighet att gå runt och testa flera olika små restauranger. Shoppingen är inte speciellt viktig, men kul om det finns någonting man kan ägna sig åt/fina platser att besöka/mysiga aktiviteter eftersom vi lär tröttna snabbt på att enbart ligga och sola. Kort sagt kan man nog säga att MYSIGT är ledordet i vårat sökande :D

Sedan får det heller inte vara alltför dyrt då varken jag eller pv har några enorma summor att undvara. Har inte satt någon direkt gräns men ju billigare desto bättre ;)

Så hjälp mig - vart vill vi åka? :D



Glömde: Vi tänkte stanna runt en vecka!
 
Sv: Semester med pojkvän - vart?

Ni tar lite längre semester och åker till Asien. ;) Varmt, billigt och god mat.
Thailand ligger mig extremt varmt om hjärtat och det går att hitta pärlor som är mindre turistiga än andra. :)
 
Sv: Semester med pojkvän - vart?

Thailand har jag varit i flera gånger och erkänner mig frälst, vet flera ställen som hade varit perfekta för mig och pv (främst då de mindre turistiga)! Men nu har vi tyvärr inte möjlighet att ta ledigt någon längre tid (pv åker på semester med familjen i sommar och har bara en veckas semester kvar att ta ut efter det) och känns onödigt att flyga så långt för bara en vecka. Dessutom vore det kul att åka någonstans där jag inte varit innan! :)

Men ett superbt tips som jag gärna hade följt om jag haft möjlighet ;)
 
Sv: Semester med pojkvän - vart?

Jag och min ex-sambo var på Malta i december och det var helt underbart. 20-25 grader varmt vilket passar mig då jag inte är särskilt förtjust i alltför hög värme, fantastisk (extremt billig) mat och underbart vackra miljöer. Vi tog även en sväng till Gozo en dag, också helt fantastiskt.

Vi hyrde en bil och åkte runt hela ön och besökte massor av ställen och städer under de fyra dagarna vi var där. Det är ju inte så stort :)

Flög med easyJet från Luton i England vilket kostade nästintill ingenting och betalade £117 (SEK 1200 ungefär) för ett stort underbart rum på Maritim Antoine http://maritim.com.mt/. De har takterrass med pool samt spa och annat och flera riktigt bra restauranger i hotellkomplexet samt en jättemysig bar med cocktails för typ €2 ;)

Mellieha är absolut ingen partyort - det finns några riktigt trevliga restauranger men inga nattklubbar eller barer - men vill man kan man ju åka till St Julian's eller Sliema för att få lite nattliv :)

Jag älskade Valletta också, underbar stad.

Vi var även på Maritima Muséet i Vittoria vilket var otroligt intressant :)
 

Liknande trådar

Äldre Hej, vecka 32 ska jag och pojkvännen ut och bila runt i Sverige igen! Vi sover i bilen och förra året var det mysigt även om vädret var...
Svar
18
· Visningar
834
Senast: Karfitsa
·
Äldre Jag och en av mina bästa vänner tänkte starta upp sommaren utomlands. Vi tänkte oss först Bulgarien, men efter att ha hört runt lite...
2
Svar
21
· Visningar
1 455
Senast: Jeps
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Eftersom jag redan hunnit planera ungefär varje timme av resan till island i maj så behöver jag nu satsa på vintersemestern 2016. Min...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp