Semestertips

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Jeps
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 702

Bukefalos 30 år!

Jeps

Trådstartare
Blev hästlös så har plötsligt väldigt mycket tid att hitta på något.
Skulle vilja hitta på något under sommaren. Utgår från Norrbottenskusten och har tillgång till bil. Skulle vara en fördel om hundarna kan följa men inte ett måste till 100%
Är själv om ingen är sugen på att hänga med :).
Öppen för alla förslag.

Blev hästlös så har plötsligt väldigt mycket tid att hitta på något.
Skulle vilja hitta på något under sommaren. Utgår från Norrbottenskusten och har tillgång till bil. Skulle vara en fördel om hundarna kan följa men inte ett måste till 100%
Är själv om ingen är sugen på att hänga med :).
Öppen för alla förslag.
Vandra längs höga kusten? Finns både dagsturer och längre turer med övernattning 😊

Om du inte varit där förut, åk till Rörbäcks camping på en riktigt varm sommardag. Det är Sunes Sommar (originalet). Helt underbart nostalgiskt 90-tal. Gulligt litet fik där man kan låna gamla spel, det finns minigolf. Vacker tallskog och sandstrand vid havet.

Och grannarna har alpackor!

Om du inte varit där förut, åk till Rörbäcks camping på en riktigt varm sommardag. Det är Sunes Sommar (originalet). Helt underbart nostalgiskt 90-tal. Gulligt litet fik där man kan låna gamla spel, det finns minigolf. Vacker tallskog och sandstrand vid havet.

Wow vilket mysigt ställe! 😍

1000030739.webp

Var förbi där en sväng för nåt år sen. Var dock en regnig dag så blev bara inköp av glass 😊

Uppdatering. Om jag mot förmodan skulle hitta hundvakt så blir det en tur till Dalarna och bo på fäbod.
Hittar jag ingen hundvakt funderar jag på vildmarksvägen.
Tänkte utgå från Saxnäs och boka boende där två eller tre nätter men är öppen för andra förslag. Tips mottages tacksamt. :)

Uppdatering. Om jag mot förmodan skulle hitta hundvakt så blir det en tur till Dalarna och bo på fäbod.
Tänkte utgå från Saxnäs och boka boende där två eller tre nätter men är öppen för andra förslag. Tips mottages tacksamt. :)
Bo gärna på klimpfjällsgården om det finns möjlighet, de är otroligt trevligt där.
Vill du ha andra tips? Skicka pm.
Jag bor ju efter vägen...

*Jenny *

Vildmarksvägen är en utmärkt idé. Hällingsåfallet och Stora blåsjön har bitit sig fast i mig och då var jag.... 6-7 år när vi var till Stora blåsjön. Planerar att åka upp dit igen nu i sommar.

Nu blir det nog Dalarna iaf då jag löst det med hundarna.
Blir fäbod i Vikarbyn och ska försöka få in lite andra sevärdheter under tiden.
Får planera in vildmarksvägwn nästa år 🙂

Jag rekommenderar ett besök till hålet i Falun (aka Falu Gruva :D). Nära Falun finns också Carl Larsson-gården och lite annat smått och gott.

Är jag hemma kan du få personlig guide om du vill :)

Liknande trådar

• Hjälp mig att planera min semester!
  • Saker att göra ensam i Umeå?
  • Bli av med utseendekomplex?
  • Ofarligt tugg som tar lite tid?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd