Semin hemma?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare timotej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 258

timotej

Trådstartare
Görs inseminering endast på seminstationer eller finns det möjlighet på vissa håll att någon kan komma ut och seminerina hemma hos stoägaren? Bara en fundering...

Sv: Semin hemma?

Hittar du en veterinär som kan göra det så funkar det. Tror dock det krävs ett tillstånd plus att du bör ha en seminspilta. Jag har ett par bekanta som löser det på det sättet.

Tänk bara på hur många gånger man måste ta ut veterinär. Kolla brunst ena dagen, seminera nästa. Om stoet brunstar länge blir det många veterinärbesök. Mitt eget brunstar i en vecka, seminerad fyra gånger på den senaste.

Tack för svaren!

Det låter som att det blir lite väl komplicerat så jag släpper tankarna på det. :grin:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera... 14 15 16
Svar
306
· Visningar
10 524
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 344
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka