Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lånehunden fick bada efter en synnerligen lerig tur i parken och blev mycket KRÄNKT över behandlingen.

barls_1_5c2e33149606ee2b7b8dc19d.jpg


Sedan visade hon med all önskvärd tydlighet att hon tycker att vi borde skruva upp värmen i lägenheten.

barls_2_5c2e331ae087c353699a9cf3.jpg
 
Vill inte vara tråkig men läste igår att man inte ska gå nära rotvälta då det kan uppstå slukhål under dom. Artikeln jag läste angav specifikt att man skulle hålla hundar och barn borta.
Skulle vilja se det slukhålet som går rakt ner i berg :p Det är bara sten och berghäll under.
 
Det finns även risk att de slår tillbaka, så att leka på/under rotvältor ska man passa sig för.
Den risken är nog extremt liten med denna. Den ligger nedåt i en nedförsbacke och har ankrat säkert tjugo tjocka grenar rakt ner i ängen nedanför.
Inte ens min normalt faro-paranoida far var orolig :p
Det finns även risk att de slår tillbaka, så att leka på/under rotvältor ska man passa sig för.
Jag känner mig trygg med tanke på att den ligger nedför en backe och har säkert tio tjocka grenar ankrade långt ner i marken i ängen nedanför.
 
Den risken är nog extremt liten med denna. Den ligger nedåt i en nedförsbacke och har ankrat säkert tjugo tjocka grenar rakt ner i ängen nedanför.
Inte ens min normalt faro-paranoida far var orolig :p

Jag känner mig trygg med tanke på att den ligger nedför en backe och har säkert tio tjocka grenar ankrade långt ner i marken i ängen nedanför.
Mig behöver du inte övertyga. Jag tycker det är en idiotisk risk med en känd fara eftersom det regelbundet är människor som dör eller skadas allvarligt av att fastna under rotvältor, så för mig spelar det ingen som helst roll hur "säker" nån enstaka verkar vara, när det är så enkelt att undvika.
 
Mig behöver du inte övertyga. Jag tycker det är en idiotisk risk med en känd fara eftersom det regelbundet är människor som dör eller skadas allvarligt av att fastna under rotvältor, så för mig spelar det ingen som helst roll hur "säker" nån enstaka verkar vara, när det är så enkelt att undvika.
Kul att ni får känna er så duktiga. Klapp på axeln. Säg till när ni kan spola tillbaka tiden och hindra mig från att vara vid en rotvälta i en minut för att ta en bild. För annars ser jag inte någon poäng med att fortsätta tjata?

Olikt vad vissa verkar tro så är detta den första rotvältan jag faktiskt gått i närheten av :cautious: Jag hoppar inte från välta till välta och slår upp permanenta campingar.
 
Kul att ni får känna er så duktiga. Klapp på axeln. Säg till när ni kan spola tillbaka tiden och hindra mig från att vara vid en rotvälta i en minut för att ta en bild. För annars ser jag inte någon poäng med att fortsätta tjata?

Olikt vad vissa verkar tro så är detta den första rotvältan jag faktiskt gått i närheten av :cautious: Jag hoppar inte från välta till välta och slår upp permanenta campingar.
Känna oss duktiga? Nej, självklart varnar vi i all välmening! Jag antar att det är information man inte har i ett sånt läge och informerar därför - för att kunna undvika det igen. Självklart kan vi inte spola tillbaka tiden, men när någon bemöter en upplysning om en möjlig fara med att "risken är liten" och förklaringar till varför så tolkar inte jag det som att man förstår hur farligt det faktiskt kan vara. Precis som att jag upplyste farorna med choklad för en hund för en kompis som ansåg att riskerna är överdrivna och "allt är farligt i för stor mängd". Inte för att själv verka duktig, utan för att han skulle slippa utsätta sin hund för onödiga risker. Precis som att jag vill att andra upplyser mig om jag gör nåt liknande för att jag inte har koll.

Du väljer givetvis själv vad du tar till dig och jag kan inte hindra dig från att fortsätta leka kring rotvältor om du nu vill göra det - men du behöver inte ge ursäkter till mig, för det är helt ointressant för min del. Det är upp till dig vad som är lämpliga/olämpliga risker för dina hundar, men så länge du försöker tala om för mig att en rotvälta är ofarlig kommer jag att hävda motsatsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
56 57 58
Svar
1 146
· Visningar
76 598
Senast: Gnist
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 252
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 679
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp