Senast tagna bilden XII

55F2C23E-0A50-4123-9869-927B25B1AEDC.jpeg
 
Kul! Orkar du förklara hur du gick till väga (lite steg för steg) i träningen?
Sure!
Det är till 90% gjort genom shaping. Hon kunde redan hålla i, hon kunde redan rulla, vilket vi lärt in genom shaping också.
Första steget var att lägga ut filten och shapea fram att hon ska lägga sig på den, utan att gräva.
Andra steget var att hon, medan hon ligger ner, visar intresse för filtens ena hörn med nosen.
Tredje; öppna munnen vid filtens hörn.
Fjärde; ta tag i filten.
Femte: Hålla i.

Sedan när jag försökte få henne att rulla så släppte hon, så då tränade vi lite med en leksak att hon skulle hålla i den och rulla. Efter några gånger så testade jag med att ge henne filten och sen rulla. Det gjorde hon, men gick upp direkt, för hon ville ha godis. Med ett enkelt 'stanna' så bröt vi det och hon fattade att hon skulle ligga kvar efter hon rullat.

Nu ska vi bara jobba ihop de tre olika delarna; lägga sig på ena halvan av filten, ta tag i kanten, samt rulla med den och ligga kvar.
 
Sure!
Det är till 90% gjort genom shaping. Hon kunde redan hålla i, hon kunde redan rulla, vilket vi lärt in genom shaping också.
Första steget var att lägga ut filten och shapea fram att hon ska lägga sig på den, utan att gräva.
Andra steget var att hon, medan hon ligger ner, visar intresse för filtens ena hörn med nosen.
Tredje; öppna munnen vid filtens hörn.
Fjärde; ta tag i filten.
Femte: Hålla i.

Sedan när jag försökte få henne att rulla så släppte hon, så då tränade vi lite med en leksak att hon skulle hålla i den och rulla. Efter några gånger så testade jag med att ge henne filten och sen rulla. Det gjorde hon, men gick upp direkt, för hon ville ha godis. Med ett enkelt 'stanna' så bröt vi det och hon fattade att hon skulle ligga kvar efter hon rullat.

Nu ska vi bara jobba ihop de tre olika delarna; lägga sig på ena halvan av filten, ta tag i kanten, samt rulla med den och ligga kvar.
Tack så mycket! Har ibland svårt att se hur jag ska ta det stegvis för att komma till det resultat jag vill så tack! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
66 341
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 117
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
43 211
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
173 620
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp