Senast tagna bilden XII

Gjorde en koja av den fluffiga bädden, kompostgaller och två filtar.
Tinja uppskattar det :D
140895052_10217101920368211_6050493596945338012_n.jpg
 
I morse var det onice (-30°C 🥶) och då ville de snabbt in efter morgonrastningen, men sen kikade solen fram och tempen sjönk till -25°C och då tyckte småtjejerna att det var helt okej att vara ute en lite längre stund 😄
20210118_114940.jpg
 
Så det är en russel! Jag har glömt fråga ägaren, men tyckte det såg ut som en sån :)
Hon var verkligen jättefin och go.

Då vill jag ha en russel som nästa hund :D

Russel eller korsning ser det definitivt ut som, men var försiktig! En av min fars arbetskamrater skaffade russel enbart baserat på min tant och blev med ett ettermonster istället. :D
 
Russel eller korsning ser det definitivt ut som, men var försiktig! En av min fars arbetskamrater skaffade russel enbart baserat på min tant och blev med ett ettermonster istället. :D

Vet bara att hon är en bra jakthund :D
Man har ju hört lite bu och bä om just terriers!
 
Vet bara att hon är en bra jakthund :D
Man har ju hört lite bu och bä om just terriers!
Det händer ofta att russlarna är lite För bra jakthundar för att göra sig som sällskap, även om jag tror det beror rätt mycket på vilka linjer man väljer. Får känslan av att det inte jagas särskilt aktivt med dem hemma i Sverige?
Jag älskar russlar, man har aldrig tråkigt med en käck, studsbollig liten mordmaskin i huset. :D Men jag inser också att jag har haft både tur och tid med min. :heart
 
Det händer ofta att russlarna är lite För bra jakthundar för att göra sig som sällskap, även om jag tror det beror rätt mycket på vilka linjer man väljer. Får känslan av att det inte jagas särskilt aktivt med dem hemma i Sverige?
Jag älskar russlar, man har aldrig tråkigt med en käck, studsbollig liten mordmaskin i huset. :D Men jag inser också att jag har haft både tur och tid med min. :heart

Jag har nog aldrig stött på en russel som jagar tror jag. Denna jagar både mård och räv :)

Dom verkar ha en stor dos av personlighet också? 💕
 
  • Hjärta
Reactions: Sel

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
56 856
Senast: Gnist
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 106
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 146
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
172 291
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp