Senast tagna bilden XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Husse lagar mat...

20230922_190112.jpg
 
Nu ska vi sova o ladda upp för våra totalt 219 mil ute på vägarna under lördag o söndag :crazy: De positiva e ju att vi ska hämta hem våra tre tjejer men vi e väl inte jättepigga på ännu en långresa:rofl:
 

Bifogade filer

  • IMG_5233.jpeg
    IMG_5233.jpeg
    82,6 KB · Visningar: 35
Tycker både din hund och @RedChili s e så fina! Var nån mer som postade bild nyligen Fått upp ögonen för vinthundar 😍 . Sen vet jag typ noll och nada om hur lika/olika raserna är. Eller nåt annat. Men de verkar så trevliga och mysiga förutom att de är fina. Lagom sällskapshundar om de får sträcka ut nån gång om dagen, eller kräver de mer?
Tänk typ "katt i hundförpackning" :p De har en väldigt bra off-knapp, och en väldigt bra on-knapp. Antingen sover de, eller så är det full fart. Det där med att springa i halvfart, eller bara gå runt och kolla vad deras människa gör, det är inget för dem. Ska det göras ska det göras ordentligt, typ :D Mina salukis vill absolut ha dagliga långpromenader och vill gärna springa lösa dagligen, men de är nöjda även om de får mindre och det är inga problem att ha lugna perioder vid behov.

Att springa "flera gånger om dagen" är dock inte för dem, däremot att springa rejält och mycket vid ett tillfälle, det är grejer det! Mina brukar också ogilla rastningsrundor av samma anledning. Antingen går vi någon timme, eller så går vi runt närmsta gräsplätt och in igen på 5 minuter. Att gå flera 20 minutersrundor där man ändå inte riktigt kommer någonvart och det ändå inte händer så mycket, det tycker de är helt meningslöst. Som sagt: "gör det ordentligt, oavsett om det är vila eller springa".
 
Idag var vi på lure coursing-träning! Partnern var med och hade med sig sin kamera, så när mina damer skulle springa blev det ett väldigt ståhej med allt :rofl: Jag fotograferade, han filmade, samtidigt behövde vi då någon som släppte den hund som skulle springa, och någon som höll i den som inte skulle springa (för de startade så nära inpå varandra att jag behövde ha båda redo).

Lily sprang ensam. Här är hennes första lopp:

Ebrah sprang som stödhund åt en annan saluki (för att få tävlingslicens behöver de springa några gånger med annan hund och visa att de jagar trasan, inget annat. Den andra kallas för just "stödhund"). Tyvärr gjorde Ebrah illa en tå under loppet, fick som ett skärsår på ovansidan av någon anledning. Jag märkte inget då, men nu i videon tycker jag att hon rör sig lite skumt mot slutet av loppet.
(man kan också se Lily i bakgrunden i starten, och höra henne genom typ hela loppet...)

Lilys andra runda för dagen. Här har man vänt på hela banan så att de inte springer exakt lika två gånger, för att undvika att de börjar gena osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
82 809
Senast: KesoNeso
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 210
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
781
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp