Sv: Senast tagna bilden..
De rök ihop, pang poff ur det blå, för ett par veckor sen. Med tillhörande bitskador och veterinärbesök för den lilla. Då jag inte vet VAD som hände och vad som utlöste, men det finns en rad 'felfaktorer' där den största är att Utter äter monsterdos kortison (och påverkas av det) och är påtvingad koppelvila, så håller jag dels på att återintroducera dem under former där MATTE kan vara lugn och avslappnad och inte trigga ngt pga överspänt beteende, och dels tar jag det säkra före det osäkra tills Utters kortisondos är sänkt och han inte har påtvingad, för honom frustrerande, koppelvila.
De har dock inte visat minsta tendenser att ryka ihop igen, och är numera efter en 'invänjningsperiod' tillsammans inne (utan munkorg) igen utan minsta problem. Men som sagt, pga omständigheterna med Utter och ffa för att JAG ska kunna bete mig 'normalt och avslappnat' har de munkorg under promenaderna (enda de är ute ihop, iom Us koppelvila) tillsvidare.
De är alltså inga 'mördarhundar' som grannens nya dam frågade förskräckt när hon möttes oss för första gången idag. Stackarn, jag förstår henne, två stora, svarta hundar, strikt fotgående i korta koppel och munkorg mitt på byvägen..