Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

Jag har badat mycket mer idag än vad den bilden visar ;) Så det är nog jag som är galnast tror jag, även om hunden är rätt tokig han också :D

kl

Cecilia+081.jpg

Cecilia+078.jpg

Trots att isen fortfarande ligger tjock i mitten av sjön kastade sej Goliat i vid första bästa tillfälle. Underbar dag har vi haft, och ett slags vattenälskande har tydligen vuxit fram nu under vintern, förra sommaren fick man tvinga i honom!

*KL* Men villsamtidigt passa på och säga Jösses vilka vackra hundar!

Nytillskottet ligger i solen och bara njuter.

bonk4_35128656.jpg

bonk2_35128905.jpg

Tuva min dvärgschnauzer

tuv1_35129063.jpg

*kl*

Min galna whippa har hunnit bli 4,5 månader gammal och börjar växa till sig lite...
så här ser lilla fröken ut idag...
soleil_star_14april09.jpg

*kl*
"mördarhunden" Strauss attackerar (eller pussas...)

01-96.jpg

Calle vill gäääärna ha bollen
05-76.jpg

Strauss igen
06-61.jpg

De rök ihop, pang poff ur det blå, för ett par veckor sen. Med tillhörande bitskador och veterinärbesök för den lilla. Då jag inte vet VAD som hände och vad som utlöste, men det finns en rad 'felfaktorer' där den största är att Utter äter monsterdos kortison (och påverkas av det) och är påtvingad koppelvila, så håller jag dels på att återintroducera dem under former där MATTE kan vara lugn och avslappnad och inte trigga ngt pga överspänt beteende, och dels tar jag det säkra före det osäkra tills Utters kortisondos är sänkt och han inte har påtvingad, för honom frustrerande, koppelvila.

De har dock inte visat minsta tendenser att ryka ihop igen, och är numera efter en 'invänjningsperiod' tillsammans inne (utan munkorg) igen utan minsta problem. Men som sagt, pga omständigheterna med Utter och ffa för att JAG ska kunna bete mig 'normalt och avslappnat' har de munkorg under promenaderna (enda de är ute ihop, iom Us koppelvila) tillsvidare.

De är alltså inga 'mördarhundar' som grannens nya dam frågade förskräckt när hon möttes oss för första gången idag. Stackarn, jag förstår henne, två stora, svarta hundar, strikt fotgående i korta koppel och munkorg mitt på byvägen..

Jättefina bilder på en vacker hund:love:
Jobbigt att dom åkte ihop! Hoppas att det löser sig snart, men det verkar det ju göra:)

Då förstår jag. Hade själv samma idé när mina grabbar hade en period med taskig kommunikation. Det är ju inte lätt att koppla av själv när man har två stora som kan riskera ryka på varandra.

Då förstår jag. Hade själv samma idé när mina grabbar hade en period med taskig kommunikation. Det är ju inte lätt att koppla av själv när man har två stora som kan riskera ryka på varandra.

Jo precis, de är ffa för min skull. Har en flaska 'dog defence spray' i fickan med. Lite nappar åt matte så hon kan låtsas som att hon är helt obekymrad i solskenet. Gick dock idag och flera gånger tänkte 'nej men jag provar ta av dem, jag har ju sprayen' men lät bli. Mycket just för jag hade (dyra) kameran med mig.

Får se hur jag gör, ursprungstanken är att vänta ut Utters återbesök och att kortisondosen sänks, och helst han får röra sig lite mer, dock vetefan när DET blir. Dels för hans skull, och minska risken för frustration, och dels för att se mer att det verkligen inte blir någon situation med gruff (iom att jag har NOLL aning vad som utlöste det sist, har ungefär femton teorier, alla lika troliga, men vet inte).

Har en flaska 'dog defence spray' i fickan med.
Nu knapplånar jag lite... hoppas det är ok?!
Har du använt flaskan och hur tyckte du det funkade? Jag funderar på att införskaffa en då vi ofta möter tillsynes "vind för våg" lösspringande hundar på våra promenader.... Och jag skulle känna mig lite tryggare om jag hade något i fickan som skulle kunna hjälpa om något händer!

Nix, inte behövt använda den, så ingen aning hur den fungerar. Tyvärr på ett sätt och tack och lov på ett annat ;)

Här e mina senaste bilder på Aya :)
Busar i bäcken

Börja tycka om vatten e ju inte så där överdrivet en badhund precis hihihi

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
41
· Visningar
3 384
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 061
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka