Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

:)
Tjorven är en phaléne tik på 6 år och Zebbe en papillon på 5 år.
Slänger med bilder när dom har vinterfrissorna på sig med så ser ni att jag inte bara hittar på ;)

Tjorv

Zebbe (och jo, han är "aningens" stor för rasen. one of a kind på alla sätt och vis)

Ha ha ha, det förklarar saken :rofl:.

Trodde det var blandraser. Har aldrig sett phalene och papillon nerklippta förut :D.

*KL*

Nyaste bilderna på mina två :D

Gammeldamen jagar trasa, för första gången på 1½ år.
07631907d5f5a82c5d53df841244bbba862059d578fef17f33974a380fc2204a_41832119.jpg

Unghunden sprang efter trasa för allra första gången i hennes liv! :bump:
04df7cc3dfa49d340bc1324503350dd2bd5263bda09c5927271530f296528f75_41832049.jpg

Ha ha ha, det förklarar saken :rofl:.

Trodde det var blandraser. Har aldrig sett phalene och papillon nerklippta förut :D.

Haha ja blandraser har jag hört fler än en gång, du anar inte hur många konstiga idéer folk har på vad det kan vara för raser i dom, främst på Zebbe då..Tjorven tar dom för en valp..haha :D

Tror hundarna uppskattar den korta pälsen på somrarna lika mycket som vi här hemma. Blir ett helt annat tempo och humör på dom så fort pälsen ryker :laugh:

*kl*

Senaste bilderna på Elsa (russeln Frasse får vara med på ett hörn också)
bild.php

bild.php

bild.php

Lilla Elsa är känd för att vara för snabb för att fastna på bild så dessa exemplar är sällsynta. Dock finns det många med röbruna suddiga "streck" på:p

Senast ändrad:

Oj jag skulle aldrig gissat att Zebbe var den rasen. Jag trodde han var en blandras med nakenhund i sig. Bränner han inte sin hund när han har så himla tun päls?

Oj jag skulle aldrig gissat att Zebbe var den rasen. Jag trodde han var en blandras med nakenhund i sig. Bränner han inte sin hund när han har så himla tun päls?

Haha nakenhund var något nytt :)
Tunn päls har han inte, det är kopiösa mängder. Papilloner ska dessutom inte ha ull..men det har han det med. Klipper med 3mm skär så han blir ju snaggad till att börja med, då får man hålla efter med solskydd om det är väder för det. Men det växer med megafart så inom en vecka skymtar man ingen hud längre.

Så här ser han ut när pälsen vuxit ut en bit:

Här kommer lite nya bilder på Charlie 11 år=)

han är en phalene hund

glad skit=)

Jag menar att det såg ut som han hade tun päls när han var nerrakad men om du klippt det så kort så förstår jag ;) Tycker han var mycket sötare med lite mer päls på de sista bilderna. När det växt ut lite:). Fin kille.

Jag menar att det såg ut som han hade tun päls när han var nerrakad men om du klippt det så kort så förstår jag ;) Tycker han var mycket sötare med lite mer päls på de sista bilderna. När det växt ut lite:). Fin kille.

Det tycker vi med :laugh: Men det växer som ogräs, så skulle jag bara kapa till den längd vi vill ha så skulle jag inte få göra annat än klippa för att hålla det så kort :p

*kl*
En av de senaste bilderna på Rufus, som tycker att det där med att träna i grupp och att ligga är alldeles för enkelt och tråkigt så han försöker liva upp stämningen samt ev lära sig lite tricks som kan ge extra poäng vid framtida tävlingar

P1010545.JPG

*kl*
En av de senaste bilderna på Rufus, som tycker att det där med att träna i grupp och att ligga är alldeles för enkelt och tråkigt så han försöker liva upp stämningen samt ev lära sig lite tricks som kan ge extra poäng vid framtida tävlingar

P1010545.JPG
hehe va gulligt

Min fina hund på en promenad häromveckan:) Blir ett år i juli.

28181869.jpg

28181876.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
41
· Visningar
3 387
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 061
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 604
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka