Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

haha, hon är fantastisk, en skönhet klär i allt ;) Du skulle sett när vi la om det själva efter att det omslaget på bilden åk av. Då tog vi en smalare linda och lindade även runt öronen så de stod rakt ut som fiffitoffsar. :love:

Hon börjar bli stora tjejen nu, inte alls som den lilla dammtussen vi fick hem för ett halvår sedan.
Lite tråkigt är det dock, hon har börjat få svart päls i de bruna fälten och det är väll inte "rätt"? Det skulle man väll dra ner poängen vid en utställning? Inte för att vi planerat ställa ut henne... o andra sidan är hon ju ändå vackrast i världen enligt matte :)

Det är jättevanligt med såna "missfärgningar" och om det bara är några strån brukar man klippa bort dom innan man åker på utställning. Om dom är lite hårdare och känns som att dom "inte riktigt hör hemma där" såattsäga. Annars klipper man ju aldrig, det är dödssynd:D Men det är som sagt många utställningshundar som har sånt, inklusive Goliats kullsyster som har flertalet cert på utställningar och blev juniorbäst i Göteborg förra året på My Dog, så ställ ut i alla fall tycker jag!

Ja, hon ser jättesöt ut, har du ingen uppställningsbild?

004.JPG

Goliat på dagens morgonpromenad. Ingen höjdarbild, men jag ville bara visa dej hans svarta på svansen som så många kooikrar har och som egentligen inte ska vara där samt att han också har svarta hårstrån i det bruna, men som inte syns från håll :)

tyvärr är det väldigt mycket svart, dessutom har hon ljusbruna fläckar i pälsen men det kan vara missfärgning av kuprinol när huset målades för ett par veckor sedan :angel: Men det är "inne i pälsen" för antagligen har väll den yttre lyckats stöta bort det.

Jag inga direkta uppställningsbilder men har två mörka bilder i fel vinkel, men här är dom.

29501870.jpg

29501875.jpg

Och bara för att hon e så gölli :angel::love:
29501896.jpg

Åh va fin :love:
Min mamma villa gärna ha en kooikerhundje (stavning?) men det blev en cocker med bleknos!

En favoritbild
29502002.jpg

bill o bull

*KL*

Senaste på mina två skruttar. Fotade under dagens långpromenad.

Först försökte jag ta en porträttbild på skrutthunden:
dsc_4058-copy1_55099607.jpg

Sedan hörde min dam något intressant. Hon lyfter alltid öronen jättemycket då och jag tycker det är otroligt sött :D Jag älskar hennes öron!
dsc_4072-copy1_55099912.jpg

Du tar så härliga bilder på dina ladys! :) Och ädla vackra salukis i all ära - din yngling är ju bara för härlig! ;)

En liten serie på min rödtott:

Men lillan :( Hennes min är verkligen bedrövlig. En stor dos kuckelimuckmedicin borde hjälpa lite i alla fall, det säger alltid Sally.

Idag är det exakt tre år sedan det hände. En del kallar det en naturkatastrof, en del ser det som ett mirakel. En sak som alla är överrens om är att efter den dagen var inget här i världen som det brukade vara.

IMG_6389.jpg

Sally 3 år!

IMG_6434.jpg

Du tar så underbara bilder på dina vovvar :love:

Har tidigare aldrig tittat så mycket på vinthundar men efter att ha sett dina bilder så fullkomligt älskar jag dom (speciellt salukis ;))

Du tar så härliga bilder på dina ladys! :) Och ädla vackra salukis i all ära - din yngling är ju bara för härlig! ;)

Tackar!
Och ja, alltså.. hon är en riktig jäkla pajas! Trots att hon nu börjar lära sig hur man blänger och säger "Jag skiter i dig, jag är bättre" med äkta vinthundsvärdighet gör hon fortfarande att jag får många gapskratt varje dag. Hon har så otroligt mycket idéer för sig och är så jäkla positiv till allt att man inte kan annat än älska henne (i alla fall inte nu, för nu har hon faktiskt börjat lugna ner sig!) Nu när det blåser ute är hon som lyckligast, tänk er själva, tokbusig unghund som jagar med synen och en halv miljon färgglada löv som flyger runt över vägarna hela dagarna... Hela världen är en stor lekplats för henne just nu. :p

Och Luxus: tack så jättemycket för berömmet! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
41
· Visningar
3 341
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 081
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 024
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka