Senil/dement?

Återbesök idag, de kunde se förhöjda alp, men inte lika mycket som förra gången. Nästa vecka får vi veta gallsyror...

Bokat in tid för munsanering också då det började vara dags.

Han är iallafall pigg nu!

Veterinären hade nämnt något om att man kunde operera gallan eller nåt sånt. Men sa också att han är ju nästan 13 år så.
Och jag som matte kommer inte börja öppna upp en så pass gammal hund :)
 
Återbesök idag, de kunde se förhöjda alp, men inte lika mycket som förra gången. Nästa vecka får vi veta gallsyror...

Bokat in tid för munsanering också då det började vara dags.

Han är iallafall pigg nu!

Veterinären hade nämnt något om att man kunde operera gallan eller nåt sånt. Men sa också att han är ju nästan 13 år så.
Och jag som matte kommer inte börja öppna upp en så pass gammal hund :)
Så länge han håller sig bra på sin medicin skulle jag inte heller öppna en 13-åring :)
En gallblåse-OP är väldigt smärtsam och inget man gör om man inte måste. Minst två dagar inskrivning efter OP gäller hos oss efter ett sådant ingrepp.
Håller tummarna för bra provsvarsresultat!
 
Så länge han håller sig bra på sin medicin skulle jag inte heller öppna en 13-åring :)
En gallblåse-OP är väldigt smärtsam och inget man gör om man inte måste. Minst två dagar inskrivning efter OP gäller hos oss efter ett sådant ingrepp.
Håller tummarna för bra provsvarsresultat!

Ja hojja. Något sånt vill jag inte utsätta honom för :heart han verkar ju svara bra på ursofalk och så hård koll på kosten!
 
Återbesök idag, de kunde se förhöjda alp, men inte lika mycket som förra gången. Nästa vecka får vi veta gallsyror...

Bokat in tid för munsanering också då det började vara dags.

Han är iallafall pigg nu!

Veterinären hade nämnt något om att man kunde operera gallan eller nåt sånt. Men sa också att han är ju nästan 13 år så.
Och jag som matte kommer inte börja öppna upp en så pass gammal hund :)

Gallsyrorna var bra! Alp låg visst på 700 nånting. När han var dålig låg dom på över 1000...

Vi ska få mer ursofalk utskrivet och Totte är pigg och glad :love:
 
Nån som haft en hund som blivit senil?
Totte har börjat vakna på nätterna (iallafall hos mina föräldrar) och bara sitter och skakar.

Veterinären sa att det kunde bero på att han börjar bli senil?!
Han verkar inte ha ont när man klämmer och känner på honom, är busig på dagen. Nåt är dock annorlunda med honom... kan bara inte sätta fingret på vad.

Hur märkte ni på era?

Det har börjat om igen.
Han vaknar på nätterna och sätter sig upp och stirrar (men bara hos mina föräldrar) i helgen har han sovit som en sten hemma hos mig.

Han somnar om så fort pappa märker att han vaknat och lägger en hand och stryker honom :heart
Han var till veterinären idag och de sa just demens. Prover är tagna hyfsat nyligt och det var inget avvikande förutom levern (som han äter medicin för)

Så nu får vi fortsätta hålla koll och se till att det inte går för långt.
 
Det har börjat om igen.
Han vaknar på nätterna och sätter sig upp och stirrar (men bara hos mina föräldrar) i helgen har han sovit som en sten hemma hos mig.

Han somnar om så fort pappa märker att han vaknat och lägger en hand och stryker honom :heart
Han var till veterinären idag och de sa just demens. Prover är tagna hyfsat nyligt och det var inget avvikande förutom levern (som han äter medicin för)

Så nu får vi fortsätta hålla koll och se till att det inte går för långt.
Det finns en medicin man kan sätta in bland annat mot demenssymtom. Den heter Karsivan, men är ej godkänd i Sverige (men i flera andra länder i Europa som ex Tyskland). Det går att få medicinen här ändå, om veterinären skriver en licens. Kan vara något att ta upp med veterinären.
Biverkningar är ovanliga.
 
Det finns en medicin man kan sätta in bland annat mot demenssymtom. Den heter Karsivan, men är ej godkänd i Sverige (men i flera andra länder i Europa som ex Tyskland). Det går att få medicinen här ändå, om veterinären skriver en licens. Kan vara något att ta upp med veterinären.
Biverkningar är ovanliga.

Tack för tips!
 
Det finns en medicin man kan sätta in bland annat mot demenssymtom. Den heter Karsivan, men är ej godkänd i Sverige (men i flera andra länder i Europa som ex Tyskland). Det går att få medicinen här ändå, om veterinären skriver en licens. Kan vara något att ta upp med veterinären.
Biverkningar är ovanliga.

Testade googla den, men fattar inte tyska eller engelska så bra :D är det nåt veterinärer brukar ta upp vid demens? Hon hade inte nämnt något om den sa mamma.

Det jag tänker är om man ska låta naturen ha sin gång eller om man ska skjuta upp det med medicin?
Just nu är det ju lugnt, men tänker till framtiden...
 
Testade googla den, men fattar inte tyska eller engelska så bra :D är det nåt veterinärer brukar ta upp vid demens? Hon hade inte nämnt något om den sa mamma.

Det jag tänker är om man ska låta naturen ha sin gång eller om man ska skjuta upp det med medicin?
Just nu är det ju lugnt, men tänker till framtiden...
Nej det är inget veterinären brukar ta upp så länge den inte är bekant med medicinen.
Medicinen skjuter inte upp något utan gör bara hundens livskvalitet bättre :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 360
Senast: Linn-Nora
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
576
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 157
Senast: manda
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 033
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ögonlapp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp