Seniortruppen officiell!

Sv: Seniortruppen officiell!

Men allvarligt har verkligen inte de ryttarna som är med i spetstruppen hästar som går ***???

Eller ni syftar på skador etc??

Jo men för att hamna i spetstruppen så skall hästarna ha kapacitet för att gå **** och alla andra år så har alla dom som är med i spetstruppen ridit föregående års mästerskap därför har dom inte varit så många.
Nu har dom ju ändrat ser det ut som och slänger in vilket pack som helst i spetstruppen :devil:

(sista meningen var ironi för dom som inte fattar det)

Ett år fanns det ju bara 2 ryttare med i spetstruppen.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Men jag tror inte heller att det kommer handla om mer än max 6-7 stycken av ryttarna i spetstruppen när det gäller EM. Så därför fattar jag inte varför man har satt så många i den gruppen. Menmen, jag är inte JJ. :smirk:

Skillnaden mellan trupperna i år verkar vara att utmanarna inte får särskilt mycket "landslagsträning", vilket de har fått tidigare år. Det är ju inte heller så bra...är man med i landslaget ska man väl få vara med på träningarna också.

Nej det är ju inte heller bra, men med så många i spetstruppen försvinner ju pengarna rätt fort eftersom dom får personligt stöd.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Och min personliga åsikt är att 3 ryttare borde flyttas ner från "spetsarna" till utmanarna, och att 3-4 utmanare inte borde vara med i landslaget i år. :smirk:

Det är så skönt när man får tycka som man vill. :D

Ja visst är det :angel: :D
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Stora överraskningen för mig är just att spetstruppen är så stor som den är, varför har de plötsligt blivit så "snälla" och tagit med "alla"?

Sen tycker inte jag heller att alla platsar där... tex så borde man ju ha ekonomiska förutsättningar att resa iväg och tävla, stödet från förbundet täcker inte allt ju...

Men det ska bli intressant att följa utvecklingen i år och se om alla gör sig förtjänta av sin plats i spets och utmanartrupp :)
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Fast här tycker jag att du säger något mkt dumt :crazy:

Så du menar att det bara är de som har råd som skall få vara med??

Jag anser ju fortfarande att det är dina resultat som skall vara avgörande inte om du har pengar eller ej. För tänker man så å kan ju hälften av landets ryttare lägga av direkt
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Fast här tycker jag att du säger något mkt dumt :crazy:

Så du menar att det bara är de som har råd som skall få vara med??

Jag anser ju fortfarande att det är dina resultat som skall vara avgörande inte om du har pengar eller ej. För tänker man så å kan ju hälften av landets ryttare lägga av direkt

Menar inte att man ska vara miljonär med massor av pengar, men man ska väl iaf kunna ha pengar att åka iväg och träna/tävla? För finns inte pengarna att komma iväg så har man väl inte i spetstruppen och göra eller?

man kan ju knappast tävla EM hemma på sin gårdsplan....

Alternativet är ju att förbundet går in och sponsrar mer? Så får ju alla chansen :)
 
Sv: Seniortruppen officiell!

EM betalas ju helt och hållet av förbundet.

och nej jag anser inte att man skall behöva ha råd att åka runt och tävla hur mkt som helst för att vara med i landslaget.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

En kompis till mig (Sivert Jonsson)var med i landslaget för ett antal år sedan. Han jobbade som hästskötare och höll lite lektioner, trots sin begränsade ekonomi vid den tiden så var han med både på EM och VM. Så med en duktig häst, talang, slit och lite support från nära och kära, så kan man ändå komma en bra bit. Sedan skadar ju det inte med en drös pengar.

Mvh Jumping jack
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Menar inte att man ska vara miljonär med massor av pengar, men man ska väl iaf kunna ha pengar att åka iväg och träna/tävla? För finns inte pengarna att komma iväg så har man väl inte i spetstruppen och göra eller?

man kan ju knappast tävla EM hemma på sin gårdsplan....

Alternativet är ju att förbundet går in och sponsrar mer? Så får ju alla chansen :)

Som olgaklara sa så betalar förbundet för mästerskapen, så det behöver du inte oroa dig för.

Sen är jag intresserad av vem du hade tänkt dig ska bedöma huruvida någon viss person har pengar nog att träna/tävla..?? :confused:

Skattemyndigheten eller vaddå? :confused:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Vinga är inte helt fel ute såtillvida att det är en av bedömningarna som görs när man (landslagsledningen) utvärderar alla ryttare. Man får väl därför hoppas att alla ryttare har löst sin ekonomi tillräckligt för att kunna delta i allt man förväntas delta i. :)


Man bedömer även social kompetens tex. :angel:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Exakt skall man tillhöra spetstruppen går det inte an att tacka nej till en massa tävlingar för att man inte har råd, då kan man ju degradera sig själv ner till utmanartruppen istället.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Som olgaklara sa så betalar förbundet för mästerskapen, så det behöver du inte oroa dig för.

Sen är jag intresserad av vem du hade tänkt dig ska bedöma huruvida någon viss person har pengar nog att träna/tävla..?? :confused:

Skattemyndigheten eller vaddå? :confused:

Nja alltså personerna i spetstruppen får ju visst individuellt stöd av förbundet och viss resehjälp till de tävlingar som är uttagningstävlingar till mästerskapen , tar man emot dessa pengar kan man ju inte komma och säga att Nej jag har inte råd att åka på dessa tävlingar så visst är det så att man måste ha råd att åka dit JJ säger att du skall åka.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

En kompis till mig (Sivert Jonsson)var med i landslaget för ett antal år sedan. Han jobbade som hästskötare och höll lite lektioner, trots sin begränsade ekonomi vid den tiden så var han med både på EM och VM. Så med en duktig häst, talang, slit och lite support från nära och kära, så kan man ändå komma en bra bit. Sedan skadar ju det inte med en drös pengar.

Mvh Jumping jack

Visst red Sibban (som vi kallade honom) en häst som hette något med Jumping Jet Pack? Eller är jag ute och reser?:angel:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Ja det gjorde han. Han red ju även Pandora Emm innan Katrin tog över henne.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Det ser väl hyfsat ut, men några i utmarangruppen (en i alla fall) tävlar endast 4-5åringar just nu och den enda "bra" hästen fullföljer inte en enda tävlingo ch har inte gjort det sen 2001... Kanske inte borde vara med då...

Men men, de kanske ser det långsiktigt...
 

Liknande trådar

W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: LenaH
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 492
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp