Senskada människa?

fejko

Trådstartare
Jag blev sparkad för drygt en vecka sedan och förmodligen även trampad på handleden. Jag blev röntgad både framlänges och baklänges och som tur var såg de ingen fraktur. Nu är jag nästan återställd så när som på att jag fortfarande har lite ont i handleden samt en knöl. Eftersom jag har gård och två hästar som behöver motion funderar jag på att börja rida igen. Vad händer om man tar i väldigt hårt med handen, kan senan gå av? Jag tänker på hästar som har fått en "varning" på senan. De gjordes heller inget ultraljud på senan, gör man inte det på människor?
 
Sv: Senskada människa?

Jag blev sparkad för drygt en vecka sedan och förmodligen även trampad på handleden. Jag blev röntgad både framlänges och baklänges och som tur var såg de ingen fraktur. Nu är jag nästan återställd så när som på att jag fortfarande har lite ont i handleden samt en knöl. Eftersom jag har gård och två hästar som behöver motion funderar jag på att börja rida igen. Vad händer om man tar i väldigt hårt med handen, kan senan gå av? Jag tänker på hästar som har fått en "varning" på senan. De gjordes heller inget ultraljud på senan, gör man inte det på människor?

Oftast inte.

Det finns väldigt många senor till och i hand och handled. Är det någon rörelse som gör ont, så kan den inblandade senan ha skadats. Det låter inte som om du har en senskada på din beskrivning.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 123
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 345
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 156
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp