September-utmaning

Bukefalos 30 år!

Rask promenad i morse (börjar fundera på vad skillnaden mellan rask promenad och powerwalk är 😄) och (p)rehabträning med några extra styrkeövningar idag + balansträning genom att stå på ett ben, 1,5 minut per ben. Vingligare idag igen, stod på mjuk gym-matta vilket verkar svårare än att stå på vanlig matta inomhus. Och hundträning 🐕 Och mockat hage 🐴

Rask morgonpromenad, cyklat cirka sex kilometer efter jobbet och nu på kvällen gjorde jag balansövningen med att stå på ett ben i 1,5 minut per ben. Fortfarande väldigt vingligt, så inte läge att öka tiden än 😄
Men börjar faktiskt kännas som att jag börjar få in någon liten rutin på vissa saker👍💪🤩 Tänker att jag ska fortsätta med en del saker även nästa månad, även om september tar slut 😊

Fortfarande lätt träningsvärk här med, så logiskt nog blev det en dryg mil i långsamt joggtempo och en del promenerande, en timme och arton minuter. Det lär vara mer än lätt träningsvärk imorgon.

Har fått för mig att i den mån det känns rimligt och inte skadligt (jobbigt är okej) springa en mil varannan dag. Får se hur det går. Har för mål för året att springa ett halvmaraton och då är det ju lämpligt att springa lite längre sträckor regelbundet. Har ingen tävling jag siktar på för det målet utan det blir någon spontant utvald dag i någon skog hemma.

Rask promenad i morse, vanliga hundpromenader under dan och hundträning efter jobbet. Nu balansövning, 1,5 minut per ben. Lite stadigare idag, men verkligen inte stabilt 😅

Rask morgonpromenad, snabbaste tempot hittills, mockat lösdrift och hage, (p)rehab-tränat och balanstränat 💪
Nu har jag landat i soffan och tänker inte göra så mycket mer idag 😄

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar