Bukefalos 28 år!

Seriösa försäljningsstall?

Emmie_75

Trådstartare
Hur kan man ta redan på om ett försäljningsstall är seriöst eller inte och om de eventuellt har några anmälningar på sig?
Man blir ju mycket förskräckt då man läser mardrömshistorier om hästar som säljs runt, runt fastän försäljaren vet att häste har tex lösa benbitar (tänker på artikeln som var i senaste numret av Hästm******net). Hur kan man som köpare undvika dessa stall?
Självklart vet jag att merparten av alla försäljningsstall är seriösa och har mycket bra tänk och hästhållning, men man vill ju inte åka på en nit....
 
Sv: Seriösa försäljningsstall?

fråga efter referenser. tror nog att även seriösa stall kan ha enstaka anmälningar, för det är inte alla köpare som är seriösa heller tyvärr.

kolla även hur stället ser ut. är det fräscht och snyggt, ser hästarna välvårdade ut, är dom i bra hull, ser skoningen bra ut osv.
 
Sv: Seriösa försäljningsstall?

Egentligen tycker jag att det har mindre betydelse hur säljaren är och mer hur hästen är. Är hästen frisk och kry, fin och välvårdad kan jag strunta i säljaren och hur många denne är osams med. Dock tar jag gärna ett samtal med fogden för att kolla om det finns skulder eller anmärkningar där, det signalerar ofta något strul ekonomiskt. Och då kan det få tråkiga konsekvenser för mig som köpare.

Annars håller jag med Centaur, ser det bra ut runtomkring, hästarna friska och ordning råder, då känns det betydligt bättre än kaos. Sedan kan en googling på namn ge mycket...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 579
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 366
Senast: Kirie
·
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
775
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
2 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp