Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Det vi har reagerat på är att folk skickat mail där det bara står: Hej! Kan du skicka bild på lilla xxxx? Mvh
Inget namn på den som är intresserad ingenting alls utan bara dessa ynkliga ord.
Jag skulle strunta i sånna mail. Däremot om folk frågar om hästen och undrar om man kan skicka foto så visst. Har själv börjat med mailkontakt när vi köpte den sista hästen. Men jag gillar inte heller att prata i telefon. Det är klart man vill se många bilder på hästen innan man kanske åker långt för att titta. Jag har i alla fall inget emot att skicka bilder om de skriver på ett trevligt sätt. En del som bara skriver att de vill ha bilder; kan det inte vara till sånna där internetstall? Jag får en hel del sånna mail, när de tittat på våran hemsida.
Jag läste nog lite slarvigt och insåg inte att folk inte ens presenterat sig.För min del så går folk som inte har ett namn bort, både på mail och per telefon och det gäller i alla sammanhang, inte bara när man ska sälja/köpa häst.
Fö tycker jag Lovisaleonoras förslag om ett standardmail som en ypperlig idé.
Tycker mailkontakt är helt ok i ett inledande skede, där man tar reda på om det är en häst som öht passar köparen. Blir det sedan vidare intresse, ja då vill jag naturligtvis ha personlig kontakt. Bild och film? Självklart! Vi åkte för att titta på en ungponny, som enligt uppgift var inriden av ett "proffs", som inte ville fatta galopp, slog mot skänkeln, sprang bredvid minsta lilla kryss, trots att den enligt uppgift skulle bli nästa superhoppare mm. Dessutom var den inte alls typen vi sökte. Nu var det inte så långt att köra, så vi chansade...
Jag ser ingen som seriöst intresserad innan de har ringt.
En bra bild i annonsen säljer helt klart!
Men såna mail med "Hej! Skicka mera bilder" dem raderar jag direkt...
Jag ser ingen som seriöst intresserad innan de har ringt.