Serverproblemen

Jag arbetar fortfarande med att få allt på plats.
Allt fungerar inte riktigt som det skall än.
Jag kommer med största sannolikhet även behöva stänga ned lite då och då för att optimera denna nya server och göra uppgraderingar.

Tänkte dock släppa in er lite under tiden, en del verkar ha lite abstinens ;)

Jag återkommer med mer info om vad dessa problem berott på.
Måste jobba vidare nu!
 
Sv: Serverproblemen

g050.gif
Tack Gunnar
p040.gif
Så här har jag tillbringat min helt ofrivilliga icke-Buketid

e015.gif
Så här glad är jag nu

b010.gif
Du är en ängel
 
Sv: Serverproblemen

Tack Gunnar för allt jobb du lägger på Buke :bow: :bow:
Snacka om att man har saknat buke under dessa dagar:p
 
Sv: Serverproblemen

Hejsan.

Varför fungerar det inte för mig att logga in? (Jag fick regestrera om mig, tyvärr).

Skulle gärna vilja ha min gamla inloggning ju!

Tacksam för svar! /Fanny. (Förre detta Armaniel).
 
Sv: Serverproblemen

Om du registrerade dig efter den 15/7 så är användarnamnet borta. Det var inte gjort en buckup efter den 15/7 så alla inlägg, trådar, pm och allt som hänt efter det är borta i det stora svarta cyberrymdshålet, finns inte kvar, så enkelt är det. Men kan du inte ta dit förra namn då???
 
Sv: Serverproblemen

Mustang skrev:
Gunnar utan Buke är fortfarande Gunnar,
Men Buke utan Gunnar är som en eka utan åror...

Ode to Gunnar:

"Mitt hjärta blöder när Bukefalos är borta,
Mitt hopp står till att Gunnar ej ska komma till korta.
Och se! Blev ju icke denna gång besviken,
När Gunnar redde ut internettraffiken...

Gunnar, allt positivt för oss du ombesörjer,
och våra tråkiga dagar du förnöjer.
Du ska ha vår eviga tacksamhet för detta,
en ros, en gloria det var allt jag vile berätta...."

Gunnar: :bow: :bow: :bow:

//En tacksam Mustang som ej har ord att uttrycka allt...

:bow: :bow:
 
Sv: Serverproblemen

ÄNTLIGEN fungerar det :banana:

Gunnar du är en ängel!!!

Kramiz

*edit* ser nu att jag bara saknas ca 300-400 inlägg! så d är inte så farligt :)
 
Sv: Serverproblemen

Carolus skrev:
Om du registrerade dig efter den 15/7 så är användarnamnet borta. Det var inte gjort en buckup efter den 15/7 så alla inlägg, trådar, pm och allt som hänt efter det är borta i det stora svarta cyberrymdshålet, finns inte kvar, så enkelt är det. Men kan du inte ta dit förra namn då???


Okej tack för svaret!

Nej, namnet spelar ingen roll.. Tråkigt bara att allt bara är borta..

Men men, inget är värre än att man får börja om i så fall.

Tack än en gång.

/Fanny!
 
Sv: Serverproblemen

*KL*
Tack tack tack TACK!
Ord kan inte beskriva hur jag längtade efter det här!
Buke.. :love:
Nä, kan inte sätta ord på det för det är så sjukt hur man kan vara så beroende, besatt.. av ett internetforum!

:bow: Alla tack i världen till dig gunnar!
rosekiss.gif
 
Sv: Serverproblemen

:bow: :bow: Äntligen igång! Oändligt många tack Gunnar för att du stillat allas Buke-abstinens med ditt arbete med att sparka igång forumet!:)
 
Sv: Serverproblemen

Abstinens...det är bara förnamnet;)
Tack godegud för att du finns:bow:

Men nåt jag undrar över är...hur vissa trådar helt kan va bortradderade?
Trådar som startats förra året ex?
Finns dom någonstans i dina "gömmor" *hoppas*, och som du plockar fram som gubben i lådan, el är dom borta för alltid?:cry:
 
Sv: Serverproblemen

Carolus skrev:
Det var inte gjort en buckup efter den 15/7 så alla inlägg, trådar, pm och allt som hänt efter det är borta i det stora svarta cyberrymdshålet, finns inte kvar, så enkelt är det.

:cry::cry::cry:

Men Gunnar, :bow::bow::bow:
 
Sv: Serverproblemen

BonRaiz skrev:
Men nåt jag undrar över är...hur vissa trådar helt kan va bortradderade?
Trådar som startats förra året ex?
Finns dom någonstans i dina "gömmor" *hoppas*, och som du plockar fram som gubben i lådan, el är dom borta för alltid?:cry:

Allt som har gjorts sen den 15/7 är helt borta. Men sen raderas ju även äldre trådar efter ett tag när det tex blir fullt i forumet (oftast på de forum med mest aktivitet, tex ÄU och Senior).
 
Sv: Serverproblemen

BonRaiz skrev:
Abstinens...det är bara förnamnet;)
Men nåt jag undrar över är...hur vissa trådar helt kan va bortradderade?
Trådar som startats förra året ex?
Gamla trådar tas bort lite då och nu. Gnägg, senior, äu, ungdom tex de finns kvar i 30 dagar. Andra trådar tas bort ibland om de bryter mot reglerna. Andra forum tas det bort trådar som är ganska så gamla... Tänkt dig själv, vi är 23000 personer som skriver x antal inlägg... Ganska mycket blir det, så det behövs nog rensas lite då och nu... ;)

Tittar på statestiken, det är 1549 213 inlägg just nu antalet trådar är 117 279... Antalet inlägg och trådar tar ju givetvis plats på servern...
 
Sv: Serverproblemen

Är det så att det bara ligger kvar inlägg 30 dagar på tex ÄU? Jag trodde det fanns en viss storleksgräns...
 
Sv: Serverproblemen

Nä det ligger kvar i 30 dagar på de forumen... Hur det är på de andra forumet vet jag inte... Men är det nåt som är bra får man ju spara ner det till sin egen dator... Så har man kvar det, tills den kraschar om man inte gjort backup...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 987
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: cassiopeja
·
Bukefalosnyheter Jag planerar att någon av de närmaste dagarna flytta bukefalos.se till en ny server. Det har varit på gång väldigt länge, år faktiskt...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp