Bukefalos 28 år!

MinIan

Trådstartare
Min kille är hos en gammal gubbe och hjälper han sälja ut massa prylar som han inte vill ha kvar..
och då har den gamla gubben en servis som han tror är ganska sällsynt.. han tror att det inte finns så många av dom i sverige och då kanske är värt nått..

så han bad min kille om hjälp.. min kille ber mig om hjälp och jag ber tillslut alla på buke om hjälp.. :p

så då undrar jag,, om ni vet/tror om det är nått speciellt med denna servis, har ni sett någon sån här förut? ni kanske har en själv?
eller så kanske ni kan gissa hur mycket det kan vara värt?

jag kan inget om sånt här.. så jag hoppas någon av er kan nått...

20519254.jpg


kan tillägga att gubben sa att denna servis fanns då han föddes, gubben är runt 70 år.
 
Sv: servis

Jag vet inte vad det är för någon alls, men det jag vet är att gamla servicer är inte särskillt värdefulla. särskillt inte om de har gulddekor, det går inte att använda i micro eller diskmaskin tex... Vad är det för stämpel under??

Jag har en gammal servis efter farmor, den använder jag när jag känner för, lika gärna till vardags som till fest, den gör sig bättre på bordet än i skåpet... ;) ;) Går det sönder nåt så tar jag det inte så allvarligt...

Dessutom brukar det vara så här att man inte använde serviserna så mycket förr utan de stod i ett skåp och därför är de ganska vanliga trotts att man inte tror det...Tyvärr...
 
Sv: servis

han tog en bild på stämpeln, men det var ju ingen vidare bra bild, kan kolla om jag har någon bild som man kan se någorlunda.. *letar*
 
Sv: servis

20520070.jpg


svalans servis ska det heta.. killen sa nått om det..

kan säga det nu också, pratade med han nyss, gubben vill också veta var den är gjord, hur gammal den är och hur många det finnas av den i sverige.. ungefär..
 
Sv: servis

WOW!!! Måste säga att den skulle jag vilja ha och skulle betalat väldigt mycket för den om jag inte var föräldraledig och snålar in på varenda krona just nu ;)
 
Sv: servis

jaha, då vet jag det.. här har du kontonummret :p

nä, men jag tror inte gubben ville sälja det.. har ska tydligen fortsätta ha det i skåpet =/
 
Sv: servis

Jag vet inte vad det är för någon alls, men det jag vet är att gamla servicer är inte särskillt värdefulla. särskillt inte om de har gulddekor, det går inte att använda i micro eller diskmaskin tex... Vad är det för stämpel under??

Tja det beror helt på vilken sorts servis det rör sig om servisen " Mon ami" som jag har lite av i form av en theservis ( ärvd) brukar betalas med öga priser.

Thekannan vet jag gick på en aktion för 700:- nu i våras.

Sedan kan man ju snacka servisen Flora Danica.....

Hittar jag nåt ur den på loppis för 10:- blir jag glad


"One new chocolate cup and saucer retails for over $1300.00 "

:devil:

/kt
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 946
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 492
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp