Bukefalos 28 år!

sexobjekt eller flickvän?

Gotthard

Trådstartare
Jag vet inte ens hur jag ska börja, jag är så fruktansvärt trött/irriterad/ledsen. Samtidigt som jag känner att jag kanske överreagerar?

Jag har haft ett par pojkvänner och några flirtar däremellan. Nuvarande kände jag i ett år innan vi övergick till förhållande.

I början är allt guld och gröna skogar, vi gör trevliga saker tillsammans, myser hemma, visar uppskattning till varandra, har sex några gånger i veckan och är nöjda och glada. Allteftersom verkar detta eskalera till mer sex och mindre annat. Det blir mer och mer tjat på mig om sex. Mer tjat = mindre lust hos mig = ännu mer tjat. Sex börjar bli någon slags belöning för att killen anstränger sig, för sådant som tidigare varit självklart (tex göra något fint för varandra).

Är hemma själv på helgerna när päronen åker till landstället, pojkvännen och jag brukar passa på att fixa middag tillsammans osv. Detta övergår också allteftersom till "ooh ska dina föräldrar åka iväg, då kan vi knulla hela dagarna" från att vara trevliga kvällar med middagar och mys som kanske leder till sex.

Desto mer tjat det blir desto mer drar jag mig undan och tycker att sexet är något där pojkvännen kör på och jag gör det för hans skull. Vafan liksom, såhär ska det inte vara men det blir likadant varje gång, i varje förhållande. Senast imorse så väcks av ett "jag är kåt". Lite senare så ska han åka hem och jobba, "jag gymmar nu på morgonen så kan jag komma tidigare till dig så kan vi knulla sen". Kanske ligger ett uns skämtande i det här, men inte fan är det roligt någonstans. Svarade på detta med att det bara är massa snack om sex hela tiden och att jag bli avtänd på att det ska vara något krav på sex. Igår tog han mig mellan benen och på tuttarna inför våra gemensamma kompisar, tyckte inte det var okej vilket jag både visade och sa.

Känns som att killen antar att man är i ett förhållande och tjejens kropp blir hans rättighet.
Känns som att sex ses som en rättighet för killar i ett förhållande.

Vet inte riktigt vart jag vill komma, skriva av mig och kräkas på att hela världen anspelar på sex och tjejers kroppar kanske.

Har ni upplevt det här i era relationer?
 
Skriv av dig och kraks lite pa det och sen sager du till honom att han far kamma till sig eller dra. Fy sa respektlost och riktigt svinigt beteende. Alltsa, det spelar ingen roll om andra killar gor sa mot sina tjejer, du mar uppenbarligen inte bra av det och da ska du saga ifran och han ska lyssna.
 
Grisigt beteende, speciellt också bland folk. Finns det inget annat betydande för honom i ert förhållande känns det ju ganska så menlöst för dig att fortsätta?
 
Berätta för honom hur du känner! Jag hade nog reagerar precis som du. Är han inte beredd att ändra sitt beteende skulle det vara tack och hej om det var mig det handlade om.
 
Vad säger han när du ifrågasätter detta? Vad är hans svar på din fråga vad som hände med alla andra roliga aktiviteter ni brukade göra och varför allting har blivit så sexfixerat?

Om han har ändrat sig inom en kortare tid hade jag ifrågasatt varför han ändrat beteende bara sådär utan anledning. Tar han steroider tex? Tar han något annat testosteron-preparat?

Folk ändrar ju inte beteende bara sådär utan anledning. En genuint generös och omtänksam människa blir ju inte ett kräk bara sådär.
 
Verkar för mig som att du är "sex on tap" istället för partner. Själv hade jag aldrig pallat med en så ytligt förhållande. Låter som att han antingen är väldigt omogen eller helt enkelt är en så ytlig person utan emotional depth att han endast kan basera ett förhållande på attraktion och sex.

Tänker inte ens skrika "dumpa" utan jag tänker ställa en fråga: Vad ser du i honom?
 
Jag har inte upplevt det i någon av mina relationer, det skulle förstöra allt vad attraktion heter för mig. Om det skulle uppstå i en från början respektfull relation så skulle jag ta en allvarlig diskussion och ev. fundera på att bryta upp faktiskt..

Vad säger han själv om sitt beteende (eller förändring av detsamma), pratar ni om det?
 
Säger som övriga. Prata med honom om det. Lyssnar han och ändrar sig direkt så är det väl bra. Lyssnar han inte och fortsätter: dumpa.
 
Med risk för ramaskri nu så...jag tycker tyvärr att det är mer vanligt än ovanligt med hans beteende! Hör ofta liknande historier från alla ålderskategorier, typ att när "smekmånaden" är över så går de mer rakt på sak. För mig finns det inte nåt mer avtändande heller och jag kan nog bara instämma att du måste väldigt bestämt ta upp det med honom. Är han en ok kille så får han lägga band på sig och försöka anpassa sig mer efter dig. Har han ingen vilja till det så får du nog leta vidare efter Prins Charming!;)
 
Du måste förklara för honom att hans beteende verkligen inte är okej. Din kropp är din och du bestämmer när och hur någon tar på dig. Han äger dig inte.

Att man i ett förhållande efter ett tag går mer rakt på sak är väl en sak om båda tycker att det är okej men när att ha sex är det enda han tänker på får han hålla det för sig själv för på det sättet han säger det är det verkligen inte okej.

Att han tafsar på dig som han gör är inte heller okej.

Du måste helt enkelt göra klart för honom att det är inte självklart att ni ska ha sex bara för att ni ska träffas. Det kommer när lusten faller på och då menar jag bådas lust, inte bara hans. Sluta ställa upp på sex för det kommer enbart leda till att din lust förstörs. Du är inte hans uppblåsbara sexslav. Du är en egen person med känslor som absolut ska respekteras. Det verkar inte som att han har fattat det och då kan det behöva förklaras väldigt tydligt. Nu är det ju inte alls säkert att ert förhållande kan räddas ändå men han kan ju iallafall få veta varför det inte kan räddas så han slipper göra någon annan lika illa.
 
Tänker också som dig @Novali01 att det känns som det är relativt vanligt med detta beteende, hos alla mina ragg/pojkvänner/vänner så har jag sett/hört det.. Känns helt galet!

Jag pratade med honom idag, kändes väldigt lättande och även om han inte riktigt verkade förstå med vad jag menade att han var för på så har han åtminstone för kvällen ändrat sig, fortsätter beteendet får jag väl ta till med något mer drastiskt. Nyss lagade vi middag tillsammans och det nämndes inte något om sex nu eller senare. Framgång!

Kan tillägga att vi inte har varit tillsammans mer än någon månad, kanske är något omedvetet sätt att se var gränserna går eftersom vi fortfarande håller på att lära känna varandra på det här planet, kanske inte. Men! I övrigt så är han en toppenkille och vi trivs skitbra! Men just sexdelen gör att jag eldar upp mig för minsta lilla, just för att jag vart med om det förut och jag hatar att allt i samhället spelar på sex. Det är så mycket jag tänker och känner som jag inte kan sätta ord på, men ni kanske förstår vad jag försöker komma fram till ändå.

@TinyWiny huvudet på spiken.
 
Vad ser du i honom? Vill du vara kvar i ett förhållande med honom?

Om du ser många fina sidor, och vill ha honom kvar, prata då med honom och berätta precis som du gjort här. Är han något att ha så lyssnar han.

Om han inte lyssnar, eller om du känner att det inte är värt ansträngningen (vilket jag förstår fullt ut) så dumpa.

Jag har inte heller den uppfattningen att de flesta killar/män låter en liten del av reptilhjärnan styra, utan de är sympatiska och i hög grad tänkande människor de också...
 
Been there och jag säger bara aldrig igen. I mitt fall drog jag mig ur försent och det ledde till något som jag nästan skulle kunna kalla för våldtäkter. Jag tröttnade på att säga nej och han valde då att se min kropp som ett redskap för hans njutning.

Förstår inte killen att du inte vill ha det så så fly så fort du bara kan! Jag såg inte då hur dåligt jag mådde av det men jag får lida av det nu då jag har extremt stora tillits problem när det kommer till sex.
 
Gammal tråd och upptäckte att jag inte meddelat hur det gick :eek: Fy mig..

Bad honom fara och flyga någon vecka efter denna tråd om jag minns rätt. Vart inte pga sexgrejen, men helt klart en bidragande faktor. Hade hoppats på att kunna fortsätta vara vänner, vi hade trotts detta väldigt roligt och passade nog egentligen bättre som vänner. Men det passade inte herrn och jag har fortfarande inte hört av honom. Han är tillsammans med en av mina fd tjejkompisar, fd tack vare hans skitsnack :grin: Var nog bäst att slippa båda :p
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 526
Senast: Whoever
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 831
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp