• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Beauty_Boss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 758
B

Beauty_Boss

Vart kan man köpa shabrak som passar till dressyrsadlar med enkelkåpa? Såna som är uppbygda fram alltså. Har kollat på H**ks och B*rjes, men kan inte hitta några :(

Sv: Shabkrak

Du behöver ju eg. inte uppbyggda schabrak, är det ett "bra" schabrak glider det inte och då kan du köpa vad du vill o bara sprätta bort banden.
RG o Anna Scarpati har väl inga band heller?

Cheval Noir gör ett schabrak med bossor framtill istället för stroppar.
Det är gjort i nått halkfritt material på ovansidan så att det inte ska kunna glida under sadeln.
Jättefint är det.
Jag har ett sånt, men kommer inte ihåg vad firman hette som jag köpte det av. Googla på namnet så hittar du det säkert.

Men, på min häst, som har mycket rörelse i ryggen, fungerade det inte! Det åkte bakåt och in under sadeln ändå, med bossor och allt.
Så jag använder vanliga schabrak nu, men sätter stropparna i stiglädren.
Det fungerar tycker jag.

Jag har ett sånt när jag tävlar, men tykcte det va så dyrt :p Samma ,ärke som du skrev alltså ;) Det funkar jättebra för mig :)
Jag kan inte ha shabrak som inte sitter fast nånstans då de bara glider (min ponny har också Otroligt mkt rörelse i ryggen) så det va därför jag ville ha såna här som verkar fungera skitbra :D

Har du provat alca-pad'arna som three horses har? Dom sitter inte fast nånstans och dom glider garanterat inte en cm!

Liknande trådar

Tjatter Hjälp mig buke! Ni vet sån där gummisprut-grej som man får med tex när man köper öronrengöring? Vad heter den? Jag har en blå hemma men...
Svar
16
· Visningar
586
Senast: Sel
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 548
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur