Sharpmans?

Ek3n

Trådstartare
Nästa helg åker jag med Gwenny-penny till sharpmans för att prova ut sadel :banana:
Någon som har gjort det? Var det bra? Dela med er av era erfarenheter!
 
Sv: Sharpmans?

Dyrt och inget roligt annorlunda (bortskämd med både Hööks, Horze och andra butiker i mina trakter)
Sadelutrpovningen gick inte så bra heller.
 
Sv: Sharpmans?

Vad har du för sadlar till dina cobbar?
Jag har en Wintec dressyr 500 just nu, men jag har det vidaste koppjärnet och då passar bara sadeln (blir som en banan ju vidare järn an har) när hästen står rätt upp och ner. Welshar ser ju svankryggiga ut, men det är dom inte när de jobbar och ryggen kommer upp på dem.
Funderar på Albion? Griffin?
Har en County till mitt hblsto, den är för smal till ponnyn, men i övrigt verkar modellen ok...
Hur sadlar man på en sälformad cobkropp:confused:
 
Sv: Sharpmans?

Kommer ursprungligen från de trakterna och brukar alltid åka dit när jag är hemma i Mjölby, men blir för det mesta en aning besviken... Ganska dyrt och lite trist sortiment trots det enorma utrymmet.:(
De har till exempel inte en enda visningsgrimma för föl eller unghäst.
 
Sv: Sharpmans?

gör det bara på sharpman, när jag var på hööks visste inte ens biträdet vad "tum" var... och ja, jag var jättenöjd med sharpman, ska dit med nya pållen snart :D
 
Sv: Sharpmans?

tycker de verkar rätt så kunniga på sharpman om man som sagt jämför med hööks. Man kan även få låna hem 3 sadlar o prova hemma några dagar. Men när jag kolalde deras hemsida så tycker jag det verkar som att de inte har så många begagnade breda dressyrsadlar för lite mer raka ryggar så jag skulle nog bara kunnat prova nya sadlar, dyrt. Tror inte de har så mkt körnings prylar heller vilket jag behöver nu.Tycker inte sharpman överlag är så dyrt, de har ju både billiga o dyra märken, de har massa jättefina täcken o schabrak!Mias, kavalkade mm
 
Sv: Sharpmans?

Okej, jag tänkte ju lite mer på sadelutprovingen än det andra, men det är ju bra att få tips om det också. :p
 
Sv: Sharpmans?

Sharpman=tummen upp!
Tyckte de gick suveränt, det bästa när man ändå var där o provade kunde man prova andra saker på hästen:p (flughuva, hehe)
Sadelutprovningen var bra tyckte jag!
(Har aldrig hört att man varit bortskämd med hööks förut, har hört att deras grejjer är det lite si o så med:crazy: )
 
Sv: Sharpmans?

Om man ändå är i krokarna rekommenderar jag HJ:s Original i Mjölby.

Inte för sadelutbudet för det är rätt skralt (Globus typ) men de har mkt fina träns och andra lädertillbehör och schabraken, som du kan få uppsydda och broderade i alla tänkbara färger, är det toppkvalitet på!

Travshopen i Mantorp är också himla bra! Bra priser på fodertillskott och ridkläder t ex.
 
Sv: Sharpmans?

Man blir bortskämd med låga priser på dagligvaror från Hööks dvs smörjmedel och grimmor ex. Sharpman är dyra på sånt jämnfört med butikerna i Sthlm.
Billigare att åka ner till EKO hallen i Jönköping om man nu är i de trakterna.

Jag kommer aldrig mer att anlita Sharpman som sadelutrpövare. Även här är jag bortskämd med att det finns så många fler i Sthlm området att jag kan välja att inte anlita S. igen.
 
Sv: Sharpmans?

Vi hade Frank Baines, Albion, Lewa och Wellington på våra welsh cobbar. Många av dem var ju breda, plattryggade OCH hade manke. Vi har ju haft en och annan arab också, så ett tips är att passar de en sälformad arab passar de vanligen en sälformad welsh cob också ;-)

En billig sadel som låg bra på både breda araber och cobbar var Börjes Pampas (en allroundsadel från Argentina för ca 3500:-) men den säljer de tyvärr inte längre.
 
Senast ändrad:
Sv: Sharpmans?

Tycker dom är mycket kunniga och duktiga på Sharpman åker alltid dit när jag vill ha hjälp och allra helst Anneli;)

Mia
 
Sv: Sharpmans?

Oktober skrev:
Sharpman=tummen upp!
Tyckte de gick suveränt, det bästa när man ändå var där o provade kunde man prova andra saker på hästen:p (flughuva, hehe)
Sadelutprovningen var bra tyckte jag!
(Har aldrig hört att man varit bortskämd med hööks förut, har hört att deras grejjer är det lite si o så med:crazy: )


Jag har anlitat dem för sadel utprovning i åratal och kompisarna med, och alla är supernöjda. Rekommenderar dem.

trådskaparen: det finns fler trådar om dem - använd sökfunktionen så hittar du!
 
Sv: Sharpmans?

Mina cobbar har Hubertus Flexline hela bunten. Funkar super. Har både hopp och dressyr till dem.
 
Sv: Sharpmans?

Nu kollade jag deras hemsida och där står det 0% ränta men om man räknar ut till exempel 4000:-/12 ska juh bli 421:- men det blir det inte, det blir ca 333:-. Då har dom juh ränta? Jag förstår inte...
 
Sv: Sharpmans?

Ibland lägger de på en administrationsavgift per månad, så därför blir det lite dyrare i slutändan trots att de inte har någon ränta. Det brukar stå i det finstilta
 
Sv: Sharpmans?

Mm, det står aviavgift 25:- per månad. Men det blir fortfarande alldeles för stor skillnad. Någon avgift/ränta till borde det bli?
 
Sv: Sharpmans?

knapp

Happ, var där igår då. Det gick jättebra! Ville ju att priset skulle vara max 5000, och det blev en France Premiere (stavas så?) för 2900! Den låg jättebra med, så jag är supernöjd!

Affären var det heller inget fel, önskade att jag var gjord av pengar när jag gick där inne :smirk: Men det blev ett skitsnyggt schabrak från Horsemaster för bara 200! :D

Nästa gång jag köper sadel åker jag defenitivt dit!
 

Liknande trådar

Hundträning Finns det någon sådan här? Jag hade velat prova något nytt med nästa hund och tänker att detta kanske kan vara något för mig. Är det...
Svar
13
· Visningar
707
Senast: Hermelin
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 019
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp