Bukefalos 28 år!

Sherlock is back!

Sv: Sherlock is back!

Fantastiskt! S4 har väl varit bekräftat ganska länge om jag förstått rätt, men S5 har jag tidigare inte hört något om så det var ju väldigt goda nyheter!

Jag tyckte för övrigt också bättre om ep 2. Håller med både Stefffie och SoffiProppi lite angående första avsnittet (men håller inte alltid Gatiss högst i kurs av manusförfattarna, så inte så otippat egentligen kanske) så även om jag kan hålla med om att det ibland blev alldeles för smetigt i andra (nästan lite skämskudde ibland :p), så var helheten ändå bättre. Sherlock is back, liksom. :)

(Men nu snart borta igen. :()
 
Sv: Sherlock is back!

Jag är sjukt efter men i veckan upptäckte jag Sherlock och jag var fast efter 10 min :love: Ska precis kolla nya säsongen, men kommer vi sen få vänta två år på en ny säsong? :( Hur ska jag klara mig?!
 
Sv: Sherlock is back!

Håller med dig till 100% angående att den här säsongen visar en mer nyanserad bild av Sherlock (en bild jag älskar ännu mer än tidigare!), Mary är hur grym som helst och dessutom så gillar jag att de här två avsnitten har varit så "kompakta", det händer oerhört mycket i dom :).
 
Sv: Sherlock is back!

Du kan installera tillägget "media hint" i din webläsare (chrome eller firefox) och titta på stream direkt på BBCs hemsida. Helt lagligt! :)

Vet du om det går att använda media Hint på en iPad eller något annat program man kan använda?
 
Sv: Sherlock is back!

Tror inte det finns till iPads. Brukar vara svårt att fuska med äppelskruttar;)
 
Sv: Sherlock is back!

kl
Imorgon efter tentan så ska jag först baka en riktigt god kaka, sedan när barnet sover och sambon jobbar ska jag mysa ner mig i sängen med de två senaste avsnitten:love:
 
Sv: Sherlock is back!

kl
Imorgon efter tentan så ska jag först baka en riktigt god kaka, sedan när barnet sover och sambon jobbar ska jag mysa ner mig i sängen med de två senaste avsnitten:love:

Och jag har redan sista avsnittet nedtankat i datorn men ska låta det marineras till efter onsdagens tenta, waaah, självplågeri!!
 
Sv: Sherlock is back!

Vitt: Moriarty FTW!
Känner lite att jag måste se om det här avsnittet, det var en hel del att smälta.
O_o
 
Sv: Sherlock is back!

BRILJANT sista avsnitt!!! Måste nog också smälta detta lite. Men från start till slut var det bara briljant.
 
Sv: Sherlock is back!

BRILJANT sista avsnitt!!! Måste nog också smälta detta lite. Men från start till slut var det bara briljant.

Jag håller med! Jag har inte varit så förtjust i de två första avsnitten den här omgången, det första kändes som det handlade mest om att ge svaret på cliffhangern från förra säsongen, och det andra om bröllopet och hur Sherlock ska hålla tal, men det här! Äntligen ett riktigt äventyr, och Sherlock var inte bara en klumpeduns som inte kan föra sig socialt, utan nån att räkna med, lite mörkare och inte så mycket trams som i första avsnittet. Bådar gott inför nästa säsong, det blir ju mer som tur är. Tycker Benedict Cumberbatch var riktigt bra också i detta, och så skadar det ju inte att han fick vara lite snygg också. :D

Kul detalj att hans föräldrar spelas av hans föräldrar, de passar faktiskt i rollen dessutom, det går att se att han är lik dem, och samtidigt så är det lite att hur fick de här rara gamla människorna ett barn som liksom är från en annan dimension, BD har ju ett rätt udda utseende. Och att Martin Freemans fru spelas av Martin Freemans fru, förstås, jag kan tycka att MF är lite begränsad som skådespelare, särskilt efter att jag såg Hobbit och man undrade varför en förvånad Dr Watson springer runt bland dvärgar och drakar, han gör sin "everyman" väldigt bra, men det är liksom det enda han gör, oavsett sammanhang och roll. Men i det här avsnittet var han bra, att man fick se en lite mörkare sida av honom också, han är på sitt sätt en junkie för Sherlock, så därför står han ut med att Sherlock har honom som boxboll mellan varven.
 
Sv: Sherlock is back!

Håller precis med! Var inte så imponerad av de två första avsnitten, som du säger lite tramsiga och sådär. Men detta.. DETTA! :love:
 
Sv: Sherlock is back!

KL

Gah!
Har sett alla avsnitten nu och längtar redan till nästa säsong.
Men jag ska passa på att se om dem när de visar i svensk TV, för textningens skull. Fast helst vill jag egentligen ha engelsk text, vill hänga med i allt som sägs, men behöver inte översättningen.

Lite OT
Någon nämnde att de kände igen Smaug i Sherlock vid något tillfälle. Jag måste tyvärr säga att jag är besviken på just Smaug, tycker inte att det hörs tillräckligt bra att det är Benedict, den är för manipulerad för min smak.
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock is back!

Jag gillade Smaug, jag är barnsligt förtjust i drakar. Däremot märktes det öht inte att det var Benedict Cumberbatch, tyckte jag, det hade kunnat vara vem som helst som läste replikerna, iom att rösten är så förvrängd. Jag såg nån intervju där han berättade att det är han som är Smaugs rörelser också, alltså att han gjorde motion-capture för Smaug, och att de tagit med lite minspel och ansiktsdrag och så, men jag ska erkänna att jag inte kunde se det alls.

Så en bra drake, men lite bortkastat med BC i just den rollen, det hade kunnat vara vem som helst.
 
Sv: Sherlock is back!

Jag gillade Smaug, jag är barnsligt förtjust i drakar. Däremot märktes det öht inte att det var Benedict Cumberbatch, tyckte jag, det hade kunnat vara vem som helst som läste replikerna, iom att rösten är så förvrängd. Jag såg nån intervju där han berättade att det är han som är Smaugs rörelser också, alltså att han gjorde motion-capture för Smaug, och att de tagit med lite minspel och ansiktsdrag och så, men jag ska erkänna att jag inte kunde se det alls.

Så en bra drake, men lite bortkastat med BC i just den rollen, det hade kunnat vara vem som helst.

Håller med dig helt och hållet. Draken är snyggt gjord, men jag förväntade mig mer Benedict i rösten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 878
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: MiniLi
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skola om galoppör
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp