Shetlandstäcken!!

Boop

Trådstartare
Letar med ljus och lyckta efter täcken till en liten shetland, stl 85. Täckerna från B****s passar inte, alldeles för stora i bogen, och H***s har endast regntäcke i den storleken. Behöver ett vinterfodrat eftersom hon ska klippas. Några förslag??

Sen en fundering: Hur kan ett regntäcke i stl.85 kosta lika mycket som ett regntäcke i stl.155?, det är ju dubbelt så mycket täcke i den stora storleken! :mad: (H***s, TM)

Sv: Shetlandstäcken!!

Finns ju ett ställe som heter shettisshopen. Jag köpte ett i 85 på My One men det var för stort då min har 75.

Min shettis har täcken från Börjes i storlek 85 och de passar i bog (max inspända). Jacson's regntäcke var alldeles för stort i bogen. Event passar i bogen men har lite för korta gjordar, det passar men det är på håret (shettis med betesmage).

MVH Ysa

oj! :eek:

Jag har också problem med shettistäcken, men då är det att dom är alldelses för små i bogen!! har hålet längst ut men det sitter åt ändå lite och skaver. Min pollar har ca 75-80 i ryggen, men behöver längre för att nå runt bogen...

till vår shettis på 93 cm mkh har vi vintertäcken från börjes, hållt i flera år och de har ju även vanliga regntäcken till shettis, biligt också. Vi har ett jättefint regntäcke med "fiberpälsfoder " i också och märket är robustus, är omlottknäppning, tror vi köpte det på någon "ponnyhemsida" . Han drar förövrigt 95 i täcken..Dessa täcken rekomenderas varmt

Jag har köpte ett täncke från böjes och jag fick sy om det lite för att de skulle passa.
Det var på tok för trångt i bogen innan...
Jag börjar undra om dom som syr täckena ens har sett en shettis?!

Min har också 85 i storlek. Har ett jättefint fodrat täcke från Treadstone med omlottknäppning. Sitter som gjutet!

Hittade detta för 145:- på Eriks Hästshop, men det är ju ingen fyllning, bara fodrat... Men ett fynd:)

Endast stl. 85 kvar.

L_3012H.gif

//PatzyP

Hmmn börjar undra om det är fel på dom där täckena eller nåt? :crazy: Dom har ju funnits på hemsidan hur länge som helst..

Är väl så billiga p.g.a. att det bara är stl. 85 kvar skulle jag gissa... Har bara hört gott om det annars:)

Jo om det är ett helt, fint HS täcke så är det väll bra.
Men jag blir skeptisk eftersom det är så pass billigt ?
Undrar om det är något fel vid tillverkning eller något och om de har något lager de säljer ut billigt ? :confused:

Annars brukar ju ett HS täcke kosta runt 600:- och uppåt typ.
Och dom har ju andra varianter av HS täckena kvar som de säljer till normalpris. Så lite skeptisk blir jag allt :p

Liknande trådar

Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 559
Senast: lady_vip
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett innetäcke som passar på min häst. Både vintertäcken och regntäcken i storlek 125 sitter jättefint på...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: Breccia_
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 966
Senast: Salinero
·
Utrustning Letar med ljus o lykta efter bensskydd som min kallblodstravare kan ha. Han har väldigt grova ben o de eskadron flexisoft (begagnade)...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka