Shettis galoopp !!

Hambo

Trådstartare
I fram tiden så skulle jag vilja att min shettis
ska få möjligheten att tävla galopp !!
Måste jag anmäla honom redan nu eller hur skall jag göra??
Jag tror att han är en ny Frej !!
Jag har en god vän som är väldigt liten,
fast hon är vuxen(Jockey tjej)som kommer att ha möjlighet att träna honom !
Några tips ??
Hej från hambo
 
Du kan anmäla honom så fort det finns någon löp att anmäla till! Vilken hemmabana har du? Mina brukar tävla på Täby. Det brukar ta några lopp innan hästarna fattar vad som krävs av dom. Jag tyckte också att jag hade nya Frej:are och blev väldigt besviken när dom slutade i bakre halvan första loppen. Men nu är det bättre! DM-mästare och många segrar och placeringar.
 
Vad kul !!
Min är bara 8 månader och springer redan jätte fort !!
Hemma bana blir jägersro,jag ska kontakta dom och höra
efter,vi kommer att vara välförberedda !!
Vi har ju några år på oss tills det är dags !!
Hej från Hambo och Ossian
 
BRA hambo att du planerar! Men din shettis måste var tre år för att få starta. Är det han som heter Ossian?
 
En ny frej vet jag redan;) De är en shettis på 92 cm skimmel 11 år.. springer ifrån varmbloden.. Minna grannar han en raksträcka på 2 km bakom huset. med riktig durttrack(eller hur de stavas) varmbloden har tävlat ridhästgalopp och sånt. men den lilla ettriga shettisen springer om dom, fast vi springer juh inte hela 2 km.. shettisen leder dom första 600-700 metrarna.. :love: han är helt underbar :love:
 
Hehe, det är det många shettisar som gör! :p Min har sprungit ifatt fullblod lekande lätt, men jag tror att skillnaden ligger i att HAN sprang för fullt, det gjorde inte fullbloden. Detsamma kanske gäller varmbloden du nämnde, deras ryttare kanske höll in? Hörde nånstans att en shettis galopperar i cirka 18-20 km i timmen, medan fullblod kommer upp i cirka 62 när de springer fullt... Men i vilket fall så kommer jag hålla utkik efter din pålle om ett par år. :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 
jag vet inte om Prinz kommer ut på tävlingsbanan=( ägaren vill inte lägga ut för tävlinglicens och massa sånt.
denna häst andvänds dagligen på gården som han bor på, när det är skörd så har dom allt gjort såa tt en häst ska dra hem hölasset, och det är tungt. han körns ca 2½ - 3 timmar varannad dag och rids 2 timmar dom andra dagarna. han är bara muskler. :love: men jag ska försöka få ut min egna shettis black fire på banan, men tyvärr finns det ingen som är liten nog till honom :cry:
men det löser sig:P
 
Hmm... *tänka* Är inte den enda licensen som verkligen kostar pengar en ponnylicens som bara betalas EN gång under ponnyns livstid? Den gick väl på 700 spänn eller nåt...? Eller har jag helt fel? Annars är det väl bara mätintyg och att ryttaren ska ha rätt licens som gäller för ponnygalopp...???
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp