shettissadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nogat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 372
N

nogat

Skulle behöve köpa en sadel till min shettis som är ganska rund och stor. Det är min treårige son som skall rida lite lättare ut i skogen. Vad passar? Kikat lite på shettissadlar och ponnyputor på börjes och hööks någon som tycker något om dessa? tacksam för hjälp.:bow:

Sv: shettissadel

Ponnyputorna brukar ju passa de flesta små, men usch för stigläderfästena i dem, på den gamla goda tiden red jag en shettis i sådan och när vi travade som bäst på en grusväg åkte hela stiglädret av :p Stiglädrena sitter alltså inte ordentligt fast på dem utan hakas bara på. Nu kan den Hööks har vara en helt annan modell med ordentliga stigläderfästen, men just den jag red i hade inte det.

tack. bra grej att kolla upp. vill ju inte att sonen skall dimpa av.

Den de har på Hööks nu har bättre fästen för stiglädrena än de "från den gama goda tiden" som bara hade krokar.
Ponnyputor tycker jag är optimala för små barn i kombination med shettisar.
De ligger bättre än många konstiga sadelhybrider och ponnysadlar på just shettisar som inte har någon manke eller utpräglat sadelläge på något vis.
Man kan behöva investera i en svanskappa men det är ju inget ovanligt när det gäller shettisar med sadel på ryggen. Det är ju inte heller som om din 3-åring kommer flänga iväg på egen hand över stock och sten;)

Apo

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 847
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈