Shettistäcke

B

**BORTTAGEN**

Är det nån som har Börjes minitäcke RH?
Läcker det in? för det har ju ryggsöm?
nån annan som har tips på bra o billiga shettistäcken verkar rätt omöjligt att hitta
 
Jag har köpt ett täcke från Hööks i stl 85 för ca 2 år sen. Ett fodrat regntäcke och det har hållt bra. Håller ännu tätt trots att det är smutsigt och trasigt.

Men sen har jag köpt ett Protector Outdoor i från Lillhästen fleecefodrat regntäcke som verkar vara kanon.

Köpte förra året ett minitäcke från börjes, det höll en dag sen och blev värsta revan av det antagligen pga av lek men de andra jag har haft har hållt i flera år...

Nu sist så beställde jag ett allroundtäcke av Carina A som brukar annonsera här, dock är det bara vattenavstötande men har hållt tätt efter snö en hel dag. Det är gjort i nån slags Gortex-membran... skitgulligt med både bogveck och halskrage... :love:
 
Är det Börjes billiga vi pratar om? Jag har ett par såna, de är riktiga toppentäcken till de priset, men passar kanske bäst till slankare shettisar. Har inte haft problem med läckage.

Har haft Olympic Protector till mina, men båda sprack i hela ryggsömmen!!!

Stora shettisen har nu ett Rhino Wug. Tyvärr finns inte de till små shettisar.
 
Jag antar det... :confused:

Jag köpte förra året när de var på rea så jag antar det inte är samma täcke som förra året? Ser ej likadant ut iafa.
Årets täcke är kanske bättre i kvalitet. För mitt täcke gick sönder över hela ryggsömmen under 1 dag. Stor reva över hela ryggen. Trådar hänger bara...
Den kostade bara 99 kr så jag hade inte så stora förväntningar.

Mitt protector har då hållit bra trots vilda lekar med isisar... peppar,peppar ta i trä....
Har tom köpt åt de stora nu av den nya modellen och det verkar bra... dock inte använt mer än kanske 3 ggr än så länge...
 
Sembo har åzå täcken i typ alla stl....sök på SEMBO inne på annonserna så hittar deras annons.

HAr själv ett Sembo i stl 95..ett bomulls = KANON bra
 
vi har ett shires stormbreaker till våran sitter mkt bra på våran lilla "fläskboll"
 
Om jag inte minns fel så har iaf Börjes minitäcken bara varit vattenavstötande, inte vattentäta. O då brukar oftast inte yttertyget va så rivstarkt.
Det är helt klart att det finns andra mer kvalitets-minitäcken än Börjes. Som då oxå e dyrare.
Ibland har det funnits ex RS regn i shettisstorlek i affären (det grå regntäcket som fanns för ngt år sen). Vet inte om det finns med i katalogen, kanske bara va ngt tillfälligt i affären.
 
jag har ett sådant täcke till min mini. det är köpt för något år sedan när de var marinblåa med röda kantband. ser ut osm det som är i årets katalog fast annan färg. jag är helnöjd med det täcket. det har inte läckt in eller gått sönder på något sätt. bra passform och ligger still på hästen. det har hållt trots att hästarna slitit i varnadras täcken. till det priset så kan man absolut inte klaga på något! annars tycker jag att det är ganska dyrt med täcken till små hästar när man väl får tag på några. synd att inte börjes säljer regntäcken också.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Utrustning Är det någon som bytt värmeslinga i sin värmebalja? Jag ska byta slinga i min då den gamla brunnit av men hittar inte någon ny slinga...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Honey07
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp