Shettistrav

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare mai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 153
Sv: Shettistrav

beror helt på.
1. har du licens?
2 är shettisen inkörd?
3. har du shettisens stam i 4(eller är de 5?) led?
4. är den körd?
5. är den registrerad.

några frågor som jag skulle behöva ha svar på om jag ska kunna svara på din fråga.
MVH/GOtlands

beror helt på.
1. har du licens? nej
2 är shettisen inkörd? ja
3. har du shettisens stam i 4(eller är de 5?) led? ja
4. är den körd? gått lite travlopp med förrförra ägarn men hon körs med rockard regelbundet
5. är den registrerad. Ja, guldpremierat diplomsto eller nått i den stilen

jag läste nånstans att man måste kvala hur gör man det :confused: :o

Börja med att ta kontakt med ponnytravklubben på din närmaste travbana. De hjälper dig med det som behövs.

Ponnyn ska tävlingsregistreras hos SPTF, det gör man genom att skicka dit en kopia på regbeviset/passet och betalar in en summa. Gäller livstid.
Såg nu att dne har tävlat tidigare, då behöver du inte fundera på just det. Däremot ska du se till att det blir ägarbyte gjort hos SPTF, det kräver att tidigare reggad ägare DÄR skriver under ett papper (finns att skriva ut på www.sptf.nu) om ägarbytet.

Men, ta kontakt med ponnytravklubben så hjälper de dig!

Du måste ju skaffa licens också. Tänk på att du får tävla med shettis till och med det år du fyller 15 och samma gäller hästen, att det får tävla tills den blir 15.

Tack, hur skaffar man licens å hur vet man att man får anmäla sejj till nått lopp? :confused:
Jag ska tävla henne, ja e 14 hon 13 så ingen av oss har mycke kvar men eftersom hon har gått tidigare är hon ju van å så. :smirk: :D
å bponny får man tävla tills man e 25 så man knske skulle kunna investera i en sån senare :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 066
Senast: cili
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Unafraid
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 526
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?