Sv: Shires täcken-taskig passform?
Jag är SUPERNÖJD med Shires. Valacken är en 'måttsydd' 125:a, så även med Shires.
Jag har (arab, inte mycket till bogar) problem med att nästan alla täcken blir för 'urringade' fram och glider bakåt och ger bogskav. Inte Shiretäcket, som sitter underbart bra, men ändå med rörelsefrihet.
De är 'djupare' än andra täcken (går längre ner på sidorna) vilket jag tycker är BRA, men det kanske kan upplevas som en nackdel.
Så, här blir det inget annat än Shire i framtiden (har Horse Saver, Bucas, Horse Gurd och lite av varje i samlingen innan jag hittade Shire).
Åringens mamma var förvisso också arab, men av den STADIGA modellen, rejält bred över bogen och med 'ett ben i varje hörn'. Även på henne satt Shires täcken super, och hon hade samma storlek på dem som normalt. Så min erfarenhet är att de passar BÅDE de med smalla, spinkiga bogar och de breda varianterna..
Jag har (från Shires) ett thermoinnetäcke (med bogveck), ett Stormbreaker och så ett som jag glömt vad det heter.. Typhoon kanske det är, men ska inte svära på det.