Shires täcken-taskig passform?

Sv: Shires täcken-taskig passform?

fick hem mitt shires idag. Bogvecken sitter ju inte precis där de skulle behövas. Det gör inte mig nåt. min ponny-häst är en tjockhuding och får inte skav så lätt.
Annars var det jättebra tycker jag.

Stl 135 till min övervuxna connemara.

Jag har samma problem som dig......
Har en 135 häst o köpte först 135 i deras tum storlekar o de va alldeles för stort... testade 125 o det var för litet... 130 hade vart perfekt...! Men har 135 täcket nu... hänger ut lite i baken men hellre det än att de är för litet... Har en smal sak till häst så de hänger lite överallt! Men annars är det bra... Har inte dragit sönder det ÄN iaf...

Har deras vintertäcke oxå... hänger lite överallt de oxå men men... de funkar jättebra!

Jag tycker shires täckerna är lite trångare i bogen. Därför passar dom bra på mina nätta hästar : )

Jag är SUPERNÖJD med Shires. Valacken är en 'måttsydd' 125:a, så även med Shires.

Jag har (arab, inte mycket till bogar) problem med att nästan alla täcken blir för 'urringade' fram och glider bakåt och ger bogskav. Inte Shiretäcket, som sitter underbart bra, men ändå med rörelsefrihet.

De är 'djupare' än andra täcken (går längre ner på sidorna) vilket jag tycker är BRA, men det kanske kan upplevas som en nackdel.

Så, här blir det inget annat än Shire i framtiden (har Horse Saver, Bucas, Horse Gurd och lite av varje i samlingen innan jag hittade Shire).

Åringens mamma var förvisso också arab, men av den STADIGA modellen, rejält bred över bogen och med 'ett ben i varje hörn'. Även på henne satt Shires täcken super, och hon hade samma storlek på dem som normalt. Så min erfarenhet är att de passar BÅDE de med smalla, spinkiga bogar och de breda varianterna..

Jag har (från Shires) ett thermoinnetäcke (med bogveck), ett Stormbreaker och så ett som jag glömt vad det heter.. Typhoon kanske det är, men ska inte svära på det.

Har Shires på de båda stora pållarna och de ligger jättebra. Gamlan har lätt för att få skav men ingenting av Shires. Tyvärr kan ju inte alla märken passa på alla hästar. Köper bara billiga täcken sen ett för 1500:- gick sönder efter 2 timmar i hagen, dessutom mitt på rumpan så även om det lagades så läckte det...

Jag är också helnöjd med min shirestäcken! Mer prisvärda täcken finns inte! Mina hästar är båda halvblod men ser väldigt olika ut, ingen av dem har skav. Mitt ena innetäcke är inne på sjätte säsongen utan en reva...

Av alla täcken jag har haft till mitt halvblod med bred bog är Shire det enda jag varit nöjd med! Bra passform, skaver aldrig och mycket hållbart. Ser nytt ut efter två vintrar!

Är det förresten någon som vet var man kan köpa Shires regntäcke? Helst ett grönt eller det svarta med rutor.

Senast ändrad av en moderator:

Har ett par shires täcken öch är hgelnöjd med dom..
håller tätt och sitter bra.. det enda var att det ena av mina täcken i 135 var på gränsen till att inte passa, men han har aldrig fått skav av dom, vintertäcket har stått emot mkt bit å lek då min häst gick tillsammans med ridskolans hästar i hagen, ca 27 st, och endast fått en liten reva..
Så jag är super nöjd med mina täcken, och kan väl oxå tillägga att min häst är åt det grövre hållet..

hej gammal tråd :smirk:
shires täcken finns bla på sharpman o travshopen.

jag ahr ett kallblod och ett varmblod

kallblodet har vxt en heldel så 125 är litet för henne på längden men i bogen ligger et kanon.

varmblodet har 135 och ligger superbra på hennee.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 339
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 762
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V