Shires utetäcken

Sv: Shires utetäcken

Har 2 modeller med 400g och ena har halstäcke. och passformen är samma. Kommer bara inte ihåg vilka jag har :p
 
Sv: Shires utetäcken

Jag har precis köpt ett typhoon med hel hals och ett highlander med hel hals men har inte hunnit prova dom än. Har typhoon med halvhals sedan tidigare.

Jag köper inga andra utetäcken till min häst då dessa har fenomenal passform för honom.

Har provat Horsewear, Sverigetäcke och Bucas tidigare men inget passar av dom.

Tror att wheater beta eller hur det stavas skulle passa bra också. Har ett flugtäcke från dom som sitter perfekt med.
Men shires är billigare och hittills inte något minus att säga om dom.
 
Sv: Shires utetäcken

Har de olika modeller med olika passform eller är det bara olika yttertyg/tjocklek/kvalité?

Jag har deras storm cheeta 400g med fast hals. Otroligt slitstarkt. Vattentätt. Stor Svanslapp.
Men det skaver bort manne från mitt på halsen till manken. Väldigt stort minus!! Dessutom är det tungt och otympligt. Men håller mot allt väder.

Tror det är typhonn som är samma yttertyg men avtagbar hals istället. Det har jag ett som inte skaver bort manen. Också hyfsat tungt men håller vätan ute.

Jag har en som passar väldigt bra i V-front. Shires funkar ok men mannen skavs bort :)
 
Senast ändrad:
Sv: Shires utetäcken

Kl

Googlat runt lite och tror mig hitta två modeller. En utan bogveck och en med bogveck. Och så finns det ju lös/fast/halvhals men i grunden verkar det vara två olika? Tror ni samma som jag?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Blossom
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
2 521
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp