Bukefalos 28 år!

Shires vs Horseware

Eftersom det blev höst i kära Stockholm sådär plötsligt över en dag, så tänkte jag utöka frökens täckesgarderob med ett 100gr regntäcke.

Vi har i dagsläget enbart HW täcken som vi är nöjda med, dock tycker jag att utbudet av 100gr täcken rent av suger. Finns enbart två olika modeller om jag förstått allt rätt? Amigo som inte funkar med liners och det känns lite dumt, samt Rambo för 2000 kakor. ..

Jag har haft Shires tidigare. Är det samma som Weatherbeeta? och Stormcheetah?
Minns att det jag hade till förra stoet var underbart och i fantastisk kvalitet!
Där såg jag dessutom att utbudet var betydligt mycket bättre när det gäller just 100gr. Och priserna är ju snäppet bättre i mina ögon.

Hur är storlekarna om man jämför de mot varandra?
Hästen får lätt skav, HW funkar utmärkt. Vad tror ni om Shires?

Jag har både ett 1oo gram amigo täcke och det passar med liners. Har även ett ofodrat regntäcke som passar med liners. Jag gillar inte Shires. Täckena är tunga och ger skav på mina hästar. Med Horseware får dem aldrig skav. Har du råkat titta på Amigo Hero? Det är Amigo Bravo du kan fästa med liners.
 
Har haft både shires och horseware och det är väldigt olika passform. Shires är tunga och gav min häst skav. Amigo bravo 100g går visst att fästa med liner. De är de bästa täckena jag har haft och köper numer bara horseware.

Har haft ett weatherbeeta som absolut var bra. Att föredra framför shires.
 
Jag gillar inte Shires mest pågrund av att alla täcken jag haft därifrån åker snett, på flera olika hästar trots att det är bensnören på dom. Jag gillar inte bensnören heller för den delen. Värst är modellerna med halvhals, helt hopplösa på att glida snett. Sedan är dom tunga och har man då 155 och 165 täcken som jag så blir dom väldigt tunga. Annars är de slitstarka om man köper dom som har minst 1200 denier. Sedan så tycker jag även att det senaste jag köpte därifrån glider bakåt och det avskyr jag. Har för mig att de inte heller har mellanstorlekar och jag behöver 160 till min ena.
För mig är det bara Horseware på utetäcken som gäller, men då de som är av minst 1200 denier.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: blayenka
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
884
Senast: Elo
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
2 909
Senast: Gabriol
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 461
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp